Koopadvies gevraagd: Giant fathom vs sensa livignio evo

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Stylostino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 22 mei 2020, 19:51

klaast schreef: zo 24 mei 2020, 23:50
rikkertsmf schreef: zo 24 mei 2020, 21:54 Was ie voorheen zoveel duurder dat ie na 3 jaar nog een rooitje kost?
Adviesprijs was 1500 en hij ging bij Mantel weg met 10% korting (niet overjarig). Vraagprijs voor 2e hands is mi dus ook veel te hoog.
Stylostino schreef: zo 24 mei 2020, 21:23 Ik woon in Nijmegen. Doel je dan op ingeruild tweedehandse of nieuwe?
2e hands moet je voor 900/1000 een prima fiets kunnen scoren. Nieuwer / beter dan de Fathom. Maar ook nieuw moet er vast wel iets te vinden zijn. Op zich is de Sensa denk ik niet heel verkeerd, maar een beter vork is wel fijn en ik zou ook kijken naar een fiets die voor en achter steekassen heeft.
Ik heb verder gezocht maar kom voor 1000 euro op dit moment niet verder dan dit of een cube acid.
Hebben jullie concrete suggesties?
Stylostino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 22 mei 2020, 19:51

klaast schreef: zo 24 mei 2020, 23:50
rikkertsmf schreef: zo 24 mei 2020, 21:54 Was ie voorheen zoveel duurder dat ie na 3 jaar nog een rooitje kost?
Adviesprijs was 1500 en hij ging bij Mantel weg met 10% korting (niet overjarig). Vraagprijs voor 2e hands is mi dus ook veel te hoog.
Stylostino schreef: zo 24 mei 2020, 21:23 Ik woon in Nijmegen. Doel je dan op ingeruild tweedehandse of nieuwe?
2e hands moet je voor 900/1000 een prima fiets kunnen scoren. Nieuwer / beter dan de Fathom. Maar ook nieuw moet er vast wel iets te vinden zijn. Op zich is de Sensa denk ik niet heel verkeerd, maar een beter vork is wel fijn en ik zou ook kijken naar een fiets die voor en achter steekassen heeft.
Ik heb verder gezocht maar kom voor 1000 euro op dit moment niet verder dan dit of een cube acid.
Hebben jullie concrete suggesties?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik kan niet zien wat de lokale fietsenmakers 2e hands (of nieuw) hebben staan. Heb je al een rondje gemaakt?
Qua nieuw valt het inderdaad niet mee, maar ik kom b.v. deze tegen https://www.12gobiking.nl/lapierre-prorace-2-9-2020 (bij Mantel niet in jouw maat), maar goed, wij kunnen moeilijk voor jou bepalen wat je mooi vind en wat acceptabel qua afstand.

Edit: als ik zo wat rondkijk is het niet een echt goede tijd om een MTB te kopen. Daar schiet je niks mee op, maar hoe hoog is de nood? Moet je nu iets kopen?
Stylostino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 22 mei 2020, 19:51

klaast schreef: ma 25 mei 2020, 11:46 Ik kan niet zien wat de lokale fietsenmakers 2e hands (of nieuw) hebben staan. Heb je al een rondje gemaakt?
Qua nieuw valt het inderdaad niet mee, maar ik kom b.v. deze tegen https://www.12gobiking.nl/lapierre-prorace-2-9-2020 (bij Mantel niet in jouw maat), maar goed, wij kunnen moeilijk voor jou bepalen wat je mooi vind en wat acceptabel qua afstand.

Edit: als ik zo wat rondkijk is het niet een echt goede tijd om een MTB te kopen. Daar schiet je niks mee op, maar hoe hoog is de nood? Moet je nu iets kopen?
Bedankt voor de suggestie. Dit is inderdaad geen goede tijd om iets te kopen nee. Misschien paar weken wachten en dan nog eens kijken?

Heb nu een aanbod voor een goed uitziende tweedehands Scott scale 940 uit 2016 voor 650 euro. Fox vork en 3x10 deore xt afgemonteerd.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Leuk fietsje die Lapierre.
Die Scott zal geen MY 2016 zijn, deze zou 2x11 moeten hebben en de MY 2015 2x10 :~
Een aantal producenten hebben de productie al gestopt voor MY 2020, voor MY 2021 moet je nog maanden wachten.
Het zal denk ik alleen nog maar erger worden met voorraad.
Plaats reactie