Advies nieuwe mtb hardtail trail/xc

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Aepro
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 15:09
Mijn mountainbike: FatModul #SX03 XTR
Contacteer:

Dag mensen,

De zoveelste vraag waarschijnlijk maar ik ben niet veel wijzer geworden uit de andere forumberichten, dus alsnog mijn vraag:

Rijder:
1.88 m
86 kg

Rijd al wat jaren maar nu is mijn oude mtb echt te klein geworden( fatmodul xtr) Houd van licht heuvelachtige trails (rijd zelf vooral omgeving utrecht, zeist en vuursche). Moet dus vaak wel een stuk asfalt pakken. Houd van lekker door fietsen op de trail, wat kleine jumps, en ook wel fijn zitten op de fiets.

Budget tot €1250.-

Er is heel weinig voorraad helaas. Zelf kwam ik uit op de Trek X-Caliber 9:

https://www.12gobiking.nl/trek-x-caliber-9-2020-107218

(Maar dit zou meer een xc zijn?)

Of de cube reaction pro

https://www.cube.eu/nl/2020/bikes/mount ... llow-2020/

(Zo te zien overal uitverkocht)

Verder nog wel wat rondgekeken maar zie door de bomen de fiets nit meer😅

Graag jullie advies. Bedankt.
" After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started roaring. He kept it up until a hunter came along and shot him. The moral: When you're full of bull, keep your mouth shut."
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

Je blijft toch wel in de xc hoek,
Als je iets meer trail/xc wil kan je ook meer richting de kona honzo?

Andere merken verkopen ook fietsen met iets meer travel en iets minder stijle hoek in het stuur,dropper, wat bijna of net geen LTHT zijn. Er zijn ook enorme LTHTs en daar komt niet veel xc in voor.
let op sommige merken verkopen xc fietsen met een kleine aanpassingen.
Zoals de canyon grand canyon, Cube reaction TM.
Succes, probeer ook eens de zoek functie in dit forum. Er zijn meerdere soort genoten.
Aepro
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 15:09
Mijn mountainbike: FatModul #SX03 XTR
Contacteer:

Bedankt voor je reactie.


Cube REACTION RACE RD12 HEREN 2020

Is dit een goede optie?

Met specs:

Framemateriaal
ALUMINIUM
Frame materiaal
Aluminium
Modeljaar
2020
Merk voorvork
ROCKSHOX
Model voorvork
Judy Silver TK Air, Fastblack, Tapered, 15x110mm, 100mm, PopLoc
Wielmaat
29
Type versnellingsysteem
Derailleur
Type remsysteem voor
SH
Merk derailleur achter
SRAM
Model versnellingsysteem
GX Eagle™, 12-Speed
Model remsysteem voor
Deore BR-M6000, Hydr
Merk remsysteem voor
Shimano
Merk casette
SRAM
Merk shifters
SRAM
Model shifters
GX Eagle™ Trigger
Merk stuur
Cube
Merk stuurlint of handvatten
CUBE
Merk stuurpen
Cube
Merk zadel
NATURAL FIT
Merk zadelpen
CUBE
" After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started roaring. He kept it up until a hunter came along and shot him. The moral: When you're full of bull, keep your mouth shut."
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Orbea Laufey H30?
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

Goede
GT zaskar
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Gewoon proberen, zowel de trek als de cubes zijn prima fietsen met redelijk goede afmontage.
Malibuh
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 juni 2020, 09:03

Ik zit in precies dezelfde situatie: Ik rijd nu al jaren op een Canyon Big Mountain II (lijkt erg op de XTR), maar vind het nu echt tijd voor wat nieuws en groter.
Ik heb zelf zitten twijfelen of ik voor een hardtail of fully ga. Ik heb een zelfde rijstijl als jij beschrijft en rijdt ook dezeflde trails op de utrechtse heuvel rug. Maar voor ongeveer 1250eu ga je geen goed fully vinden, zover ik lees en onderzocht heb. Ik vraag me af of meer uitgeven het waard is als ik alleen van plan ben op de heuvelrug te blijven rijden...

Is de Giant Fathom 29 misschien nog een goede optie? Ik lees dat voor trail rijden het een erg leuke/speelse fiets is.

https://www.mantel.com/giant-fathom-29er-1
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Malibuh schreef: di 16 juni 2020, 09:28 Ik zit in precies dezelfde situatie: Ik rijd nu al jaren op een Canyon Big Mountain II (lijkt erg op de XTR), maar vind het nu echt tijd voor wat nieuws en groter.
Ik heb zelf zitten twijfelen of ik voor een hardtail of fully ga. Ik heb een zelfde rijstijl als jij beschrijft en rijdt ook dezeflde trails op de utrechtse heuvel rug. Maar voor ongeveer 1250eu ga je geen goed fully vinden, zover ik lees en onderzocht heb. Ik vraag me af of meer uitgeven het waard is als ik alleen van plan ben op de heuvelrug te blijven rijden...

Is de Giant Fathom 29 misschien nog een goede optie? Ik lees dat voor trail rijden het een erg leuke/speelse fiets is.

https://www.mantel.com/giant-fathom-29er-1
Je kaapt dit topic. Je had ook een nieuw topic kunnen starten.
De Giant is een leuke fiets en met een dropper. :-q
Plaats reactie