Leuke Trail Fully gezocht JEFFSY COMP 2020 GEKOCHT!!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

:Hey mensen,


Na 3 jaar lang op een instap model HT rond te hebben gereden is het tijd voor een upgrade.
Veel fietsmaatjes hebben inmiddels een fully trailbike gekocht. Dus ook ik ben opzoek naar een goede trailbike, waar je lekker mee kan klooien. Ik fiets vooral Nijmegen en Amerongen en in de toekomst misschien wel naar het buitenland maar dat zal niet zo vaak zijn.
Ik heb zo'n 25 jaar op een skateboard en snowboard gestaan dus hou van spelen. Ik ben begonnen op een instapfiets om te kijken of het iets voor mij was. Nu ben ik de cube ontgroeit en wil toch echt een leuke speelse fiets.
Nu vind ik Santa Cruz, S-works etc hele mooie fietsen maar vind ze simpelweg erg duur. Dus ik zat eerder te kijken naar onderstaande fietsen.
Mijn budget is zo rond de 3000,-

Fietsen die ik interessant vind:

YT-Jeffsy

Radon-Skeen Trail

Radon Trail Slide



Eigenlijk vind ik de Radon Skeen Trail een mooie fiets maar kan er niet heel veel over vinden.
De veerweg is niet maximaal maar voor de tracks in Nederland lijkt me dit prima. Deze lijkt me dus iets breder inzetbaar.
Ook vind ik het lastig qua maatvoering. Ik heb nu een maatje 21 maar is 22 niet te groot en 20 te klein?

Nou vroeg ik me af of er misschien iemand zo’n Radon Trail of Skeen van dit jaar bezit en wat zijn of haar ervaringen zijn.

Ik laat me graag informeren hierover!
Laatst gewijzigd door RobK79 op za 4 juli 2020, 14:41, 2 keer totaal gewijzigd.
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Ik geen ervaring met de Radon fietsen die je noemt maar rij sinds een aantal maanden op een Jeffsy, voor mij echt een geweldige fiets. Ik heb het model van vorig jaar met 27.5 wielen en 150mm voor en achter, ik kocht hem ook om meer mee te spelen.

Veerweg is misschien wat overkill in Nederland en zeker waar ik meestal rij, toch mag dat de pret niet drukken. Met een setje Ardent Race banden en iets straffer afgestelde vering doe ik qua snelheid eigenlijk niet heel veel onder in vergelijking met mijn HT. Het mooie van wat extra reserve is ook dat de fiets wat breder inzetbaar is in bijvoorbeeld het buitenland, dat is voor mij ook wat waard.

Er staat nog een HT naast, een echte strakke racebak, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk bijna altijd de Jeffsy pak. Pak eigenlijk alleen de HT voor langere ritten naar parkoers die verder liggen en ik daardoor ook langer over de weg moet. Als ik dan op het parkoer drops, jumps en trail gaps zie baal ik eigenlijk toch weer dat ik de Jeffsy niet bij me heb.

Kortom, ik zou de Jeffsy zeker aanbevelen. Ervaringen met YT zijn ook goed tot op dusver!
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

De Radon Slide Trails stond ook op mijn verlanglijstje, erg veel fiets voor het geld. Hij is zojuist Trail Bike of the Year geworden bij MBR: https://www.mbr.co.uk/reviews/full-susp ... -trail-9-0.

Grappig om te zien echter, dat 'ie bij Enduro weer een minder lovende review kreeg: https://enduro-mtb.com/en/radon-slide-t ... 20-review/. Terwijl normaal gesproken de Duitsers juist bovengemiddeld positief zijn over Duitse fietsen (en de UK magazines idem over bikes uit de UK). Laat maar weer eens zien hoe subjectief die reviews af en toe zijn :bier: .

Ik rijd sinds vorig jaar op een Rose Pikes Peak, en naar volle tevredenheid. Eveneens een Duits postorder merk zoals Radon, Canyon of YT, dus qua prijs-kwaliteit erg sterk. Daarnaast vind ik het erg prettig dat je bij Rose in principe alle onderdelen zelf nog kan customizen bij je bestelling. Ik heb bewust gekozen voor een 27,5 inch fiets, juist om die speelsheid, maar er zijn genoeg 29 inch bikes die ook veel fun bieden.

Afbeelding
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Ja ik vind een Jeffsy een mooie fiets alleen op dit moment overal uitverkocht, zoals zo'n beetje elke fiets.


Die Rose die je hebt vind ik een erg mooie fiets maar is een 27,5
Ik heb inderdaad Rose ook ontdekt en denk dat ik een keer over de grens ga kijken. De Rose Root miller sprak mij erg aan omdat ik wel een 29er zoek. Over Rose kun je ook niet zo veel vinden qua ervaringen en reviews. Maar jij hebt dus een goede ervaring met het merk?

Er zijn nu een paar fietsen aan mijn lijst toegevoegd.

Marin Rift Zone 3 (Only preorder)
Orbea Occam M20
Jeffsy (uitverkocht en 2020 model meer enduro volgens mij?)
Yt Izzo Minder veerweg
Rose Root miller (kan ik uitproberen over de grens)
Radon Skeen
Radon Trail (twijfel een beetje over het frame)

Marin Rift hoor ik goede dingen over maar kan ik niet testen..

Het blijft lastig maar een leuke zoektocht
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

RobK79 schreef: vr 19 juni 2020, 12:23 Maar jij hebt dus een goede ervaring met het merk?
Ja, zowel qua levertijd als bestelproces prima! Maar volgens mij is dat bij alle online aanbieders een kwestie van geluk óf pech hebben... En gelukkig heb ik geen ervaring met de aftersales (even digitaal afkloppen), dat wil ook nog wel eens wisselen heb ik begrepen (overigens bij merken als Canyon of Radon niet anders).
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Ik ga toch voor een Jeffsy ik heb er afgelopen week op gefietst.. Ik zat te twijfelen of het niet een overkill is voor de Nederlandse parcours, maar ik kreeg er echt een glimlach van op mijn gezicht. Het was wel het Pro model uit 2017 en een maatje te klein maar dat mocht de pret niet drukken. Het enige probleem is dat ze niet meer te koop zijn.
Dus ik zit nu te kijken naar 2e hands. Maar een maatje xl is lastig..
Ook hoor ik goeie dingen over de Occam maar je krijgt minder fiets voor meer geld.

Ik blijf rustig wachten tot er een op mijn pad komt.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

RobK79 schreef: do 25 juni 2020, 01:13 Ik zat te twijfelen of het niet een overkill is voor de Nederlandse parcours, maar ik kreeg er echt een glimlach van op mijn gezicht.
En daar gaat het allemaal om. :bier:

RobK79 schreef: do 25 juni 2020, 01:13 Ik zat te twijfelen of het niet een overkill is voor de Nederlandse parcours, maar ik kreeg er echt een glimlach van op mijn gezicht.

Ik blijf rustig wachten tot er een op mijn pad komt.
:-q
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Geen idee of je in de buurt van de Duitse grens woont, maar op ebay-kleinazeige.de ( Duitse marktplaats ) staan diverse xl en xxl te koop.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Jeffsy zijn volgens mij allemaal uitverkocht, ben benieuwd wanneer de nieuwe lading weer komt.. mijn jeffsy 2018 net verkocht en heb de vitus escarpe besteld via wiggle.. past ook wel een beetje in het hoekje wat je zoekt!
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Rogier13 schreef: do 25 juni 2020, 09:05 Geen idee of je in de buurt van de Duitse grens woont, maar op ebay-kleinazeige.de ( Duitse marktplaats ) staan diverse xl en xxl te koop.
Ik heb alles al bekeken op kleinanzeigen en bikemarkt.de. Alle XL fietsen staan in Beieren zo'n 700 km vanuit Nederland. Vind ik net even te ver.
Als jij er een ziet in de buurt van de grens dan hoor ik het graag. :-q
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

mauke schreef: do 25 juni 2020, 09:10 Jeffsy zijn volgens mij allemaal uitverkocht, ben benieuwd wanneer de nieuwe lading weer komt.. mijn jeffsy 2018 net verkocht en heb de vitus escarpe besteld via wiggle.. past ook wel een beetje in het hoekje wat je zoekt!
Ja die had ik nog niet bekeken. Ik vind de Orbea Occam ook erg mooi. Waarom de Jeffsy verkocht?
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

RobK79 schreef: do 25 juni 2020, 16:20
mauke schreef: do 25 juni 2020, 09:10 Jeffsy zijn volgens mij allemaal uitverkocht, ben benieuwd wanneer de nieuwe lading weer komt.. mijn jeffsy 2018 net verkocht en heb de vitus escarpe besteld via wiggle.. past ook wel een beetje in het hoekje wat je zoekt!
Ja die had ik nog niet bekeken. Ik vind de Orbea Occam ook erg mooi. Waarom de Jeffsy verkocht?
Was eigenlijk door een oproep op facebook, had net de gravelbike weer de deur uit gedaan en zo was er ineens behoorlijk budget voor wat nieuws.. wilde graag 29er en mis toch iets minder travel 150/150.
Eigenlijk niets te klagen gehad op de jeffsy als je er een paar xc banden opgooid gaat hij echt heerlijk over de Nederlandse tracks.. en met wat zwaardere banden duik je ook zo de ardennen in.
Occam is ook een goeie keus denk ik, leuke geo en in oranje best een leuk ding
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

mauke schreef: do 25 juni 2020, 09:10 Jeffsy zijn volgens mij allemaal uitverkocht, ben benieuwd wanneer de nieuwe lading weer komt.. mijn jeffsy 2018 net verkocht en heb de vitus escarpe besteld via wiggle.. past ook wel een beetje in het hoekje wat je zoekt!
Hoe bevalt de Vitus escarpe, vergelijkbaar met de Jeffsy?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

RobK79 schreef: vr 19 juni 2020, 12:23 Ja ik vind een Jeffsy een mooie fiets alleen op dit moment overal uitverkocht, zoals zo'n beetje elke fiets.


Die Rose die je hebt vind ik een erg mooie fiets maar is een 27,5
Ik heb inderdaad Rose ook ontdekt en denk dat ik een keer over de grens ga kijken. De Rose Root miller sprak mij erg aan omdat ik wel een 29er zoek. Over Rose kun je ook niet zo veel vinden qua ervaringen en reviews. Maar jij hebt dus een goede ervaring met het merk?

Er zijn nu een paar fietsen aan mijn lijst toegevoegd.

Marin Rift Zone 3 (Only preorder)
Orbea Occam M20
Jeffsy (uitverkocht en 2020 model meer enduro volgens mij?)
Yt Izzo Minder veerweg
Rose Root miller (kan ik uitproberen over de grens)
Radon Skeen
Radon Trail (twijfel een beetje over het frame)

Marin Rift hoor ik goede dingen over maar kan ik niet testen..

Het blijft lastig maar een leuke zoektocht
De Marin Rift Zone 3 komt afhankelijk van de maat vermoedelijk binnen in week 29 (M - XL) of week 35 (S - L)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik zou je niet willen tegenspreken :-{ maar ik zeg Giant :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie