YT Izzo

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Ik heb nog geen Izzo in het wild gezien tot dusver, maar als ik het zo lees zijn er ook nog niet heel veel geleverd.
Ik rijd nu ruim 1,5 jaar op een YT Jeffsy CF Pro. Top fiets! Als de Izzo er toen al was, was dat misschien de perfecte combi geweest.

Waarom betalen jullie niet met een creditcard (mits je die hebt). Dat was destijds bij mij zo gepiept!
Gebruikersavatar
SdH
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 september 2020, 15:30
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Blaze

mfacey schreef: do 29 oktober 2020, 22:04 Ik heb nog geen Izzo in het wild gezien tot dusver, maar als ik het zo lees zijn er ook nog niet heel veel geleverd.
Ik rijd nu ruim 1,5 jaar op een YT Jeffsy CF Pro. Top fiets! Als de Izzo er toen al was, was dat misschien de perfecte combi geweest.

Waarom betalen jullie niet met een creditcard (mits je die hebt). Dat was destijds bij mij zo gepiept!
Ik wilde ook met creditcard betalen maar mijn limiet stond op €2500 en omdat ik bang was dat iemand anders hem dan zou kopen heb ik maar op vooruit betalen gedaan.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Bill Splates schreef: do 29 oktober 2020, 21:24 Ik heb al twee keer die Izzo Pro in mijn winkelmandje gehad, maar uiteindelijk niet doorgezet. Toch even wachten tot het nieuwe modeljaar er is denk ik.
Zoals ik volgens mij al eerder heb gezegd, verwacht ik niet veel veranderingen voor de Izzo in 2021. Aangezien het frame helemaal nieuw is, zullen ze geen (grote) veranderingen komende jaar doorvoeren. Meest gehoorde klacht is de Twistloc, dus ik verwacht dat ze die weglaten op het 2021 model. Wellicht wat andere kleuren, hoewel de Ghostship Green wel de mooiste kleur van de 2020 line-up was.

Als je tot het nieuwe model wacht, kun je waarschijnlijk pas in maart/april over je fiets beschikken. Mits je gelijk besteld bij release. Gezien de huidige economische situatie zou de prijs ook hoger kunnen liggen.

Maar ik begrijp je twijfel heel goed. Ik heb zo lang getwijfeld dat ik uiteindelijk niet meer de Dune Grey kon kopen. :(
jdissel schreef: do 29 oktober 2020, 21:17 Bij mij precies het zelfde. Ik wilde ook liever de Dune Grey versie, maarja dat zat er niet meer in. De fiets wil ik sowieso goed beschermen, nog even kijken of ik hem helemaal in folie ga doen. Voor mij is dit ook de eerste keer. Daarnaast lijkt me het wel vet om iets met kleur te doen, die All Mountain Stickers zat ik ook al naar te kijken.

Thanks voor de Ali links! En goed om te weten van die set die er bij komt :-q
Als je kleur zoekt, kun je ook bij Dyedbro kijken. Op Pinkbike staat iemand die zijn Izzo met deze bloemen heeft behangen.
Gebruikersavatar
SdH
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 september 2020, 15:30
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Blaze

Er is nu een Izzo Pro in L - GSG beschikbaar!
jdissel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 8 september 2020, 15:14
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

:D ha, die bloemen zien er op zich nog best wel grappig uit. Eerst maar even kijken hoe de fiets er in het echt uit ziet en vanaf daar kijken wat leuke aanpassingen zijn
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

Heren (en mogelijk dames) die nog twijfelen of die hun centjes al hebben overgemaakt en in de rats zitten: ik rijd al een paar maanden rond op mijn in Juni geleverde Izzo en die doet precies waarvoor ik hem heb gekocht: raggen! Met dik rubber erop in de Alpen geweest en hij kan echt meer dan ik. In NL geen ‘over-biked’ gevoel en hij klimt echt lekker. Geen beginnersfiets denk ik maar ik ben er erg blij mee! Welk model je ook kiest, heel veel waar voor je geld.
Guido86
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 20:13

Maak ik me toch zorgen als beginner :wink:
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 477
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Brul78 schreef: vr 30 oktober 2020, 12:09
Bill Splates schreef: do 29 oktober 2020, 21:24 Ik heb al twee keer die Izzo Pro in mijn winkelmandje gehad, maar uiteindelijk niet doorgezet. Toch even wachten tot het nieuwe modeljaar er is denk ik.
Als je tot het nieuwe model wacht, kun je waarschijnlijk pas in maart/april over je fiets beschikken. Mits je gelijk besteld bij release. Gezien de huidige economische situatie zou de prijs ook hoger kunnen liggen.

Maar ik begrijp je twijfel heel goed. Ik heb zo lang getwijfeld dat ik uiteindelijk niet meer de Dune Grey kon kopen. :(
Hehe. Mocht ik weer gaan twijfelen: 178cm, 85cm bbl. Een Large? Of toch een Medium? Zou net kunnen.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

P-J schreef: za 31 oktober 2020, 22:17 Heren (en mogelijk dames) die nog twijfelen of die hun centjes al hebben overgemaakt en in de rats zitten: ik rijd al een paar maanden rond op mijn in Juni geleverde Izzo en die doet precies waarvoor ik hem heb gekocht: raggen! Met dik rubber erop in de Alpen geweest en hij kan echt meer dan ik. In NL geen ‘over-biked’ gevoel en hij klimt echt lekker. Geen beginnersfiets denk ik maar ik ben er erg blij mee! Welk model je ook kiest, heel veel waar voor je geld.
Idem! :-q ( alleen nog geen buitenland)
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Wederom een eervolle vermelding; Vital MTB
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

After a couple of months riding the YT Izzo, it’s hard to find fault with this bike. It’s as good a choice as any in the short-travel, dare I say downcountry, category and delivers impressive results, particularly given the $3,899 Pro build sticker price.

While this may be new territory for the YT brand, it’s clear they’ve done their homework and can deliver a well thought out trail bike that riders will love.
Singletracks Review
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Cool. Iedereen toch wel positief erover. Alleen de review van Bikemag was wat minder. Krijg hem zelf ook maar niet uit mijn kop. Sommige dagen zit ik naar een Neuron CF8.0 of CF9.0 te kijken, maar lijken het toch net niet te zijn.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Neuron van vorig jaar stond ook op mijn short list. Alleen bij het huidige model hebben ze de shock horizontaal geplaatst, iets dat ik meestal lelijker vind. Plus de afmontage is volgens mij er iets op achteruit gegaan tov afgelopen jaar. Verder had een Kona Hei Hei het ook kunnen worden. Mooie fiets, maar vooral door die gele kleur, maar qua afmontage niet echt wat ik zocht.

Enige andere die ik wilde was een Radon Skeen Trail CF 10.0, dezelfde prijs als een Izzo, maar betere drivetrain, (GX ipv NX), beter vork (RS Pike ipv Fox Rhythm, beter wielen (DT M1700 ipv M1900. En met 120mm travel ipv 130mm wat beter geschikt voor Nederlandse trails. Of terwijl wat meer fiets voor je geld en de verstandigere keuze.

Maar ik vind de Izzo een veel mooiere fiets dan de Skeen. Ik heb toch altijd een beetje een Rockrider gevoel bij een Radon. (no offence Radon & Rockriders). Maar ik had het geluk dat de Radon al was uitverkocht toen ik mijn keuze moest maken. Anders had ik tussen verstand (Radon) en gevoel (YT) moeten kiezen. Gelukkig moest ik wel voor mijn gevoel kiezen.

Inmiddels kan de Izzo bijna alleen maar tegenvallen, zo erg kijk ik er naar uit :lol:
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Omdat de Comp niet beschikbaar is zou het voor mij nu om een Pro gaan. Eigenlijk iets meer dan ik eraan uit wil geven, maar de afmontage is dan ook wel iets beter dan de comp. Wat me vooral tegen staat bij de canyon is de conservatie geo, maar blijft lastig vergelijken.


Welke maat heb je besteld btw?
Plaats reactie