YT Izzo

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

kan niet meer schreef: zo 29 november 2020, 21:54
Ghost-biker schreef: zo 29 november 2020, 15:56 Fijn om te horen dat je nooit problemen met de bike gehad hebt.

Klopt het dat ze alleen via internet te bestellen zijn? Ben daar niet zo van.

Kwaliteit is mi niet alleen service, maar ook of alles heel blijft. Zo rijd ik nu een merk dat alles netjes vervangt maar na een jaar ongeveer de gehele fiets in onderdelen vervangen te hebben ben je het ook een keer beu.
Hoe kan dat dan?
Zoveel zit er ook niet aan een fiets wat zomaar kapot gaat.
Trek is ook niet meer wat het geweest is :P
jdissel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 8 september 2020, 15:14
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Brul78 schreef: za 28 november 2020, 21:33
jdissel schreef: za 28 november 2020, 12:23 Geen idee, ik vond ze ook bizar snel reageren. Binnen 5 - 10 minuten na mijn facebook berichtje kreeg ik de email. In mijn facebook berichtje had ik meteen mijn ordernummer toegevoegd en de vraag wanneer hij zou komen. Sinds eergisteren is hij aangemeld bij DHL, dus hoop hem binnen een weekje te hebben.
WTF, op welke datum heb jij hem besteld en betaald?
Ik heb nog helemaal niks. :-{ :cry:
Ik had de fiets besteld op 3 september en betaald eind oktober.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Hoop voor jullie dat ze niet met DHL versturen. Heb een fiets in Duitsland besteld en die staat al een week op een exportcentrum. Tot overmaat van ramp staat er nu in de statusinfo dat ze één doos opnieuw hebben verpakt omdat deze beschadigd is....... :-{ Verwacht met deze drukkere dagen echt niet dat het er de volgende dag is, maar van zuid Duitsland naar midden Nederland zou toch niet langer dan een dag of vier mogen zijn.

Succes!
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

jdissel schreef: ma 30 november 2020, 14:26
Brul78 schreef: za 28 november 2020, 21:33
WTF, op welke datum heb jij hem besteld en betaald?
Ik heb nog helemaal niks. :-{ :cry:
Ik had de fiets besteld op 3 september en betaald eind oktober.
Mmmfft, ik heb begin oktober besteld, 20 oktober betaald.
Je hebt dus een oudere ordernummer en wordt dus eerder geleverd. I hope.
balboa schreef: ma 30 november 2020, 16:18 Hoop voor jullie dat ze niet met DHL versturen. Heb een fiets in Duitsland besteld en die staat al een week op een exportcentrum. Tot overmaat van ramp staat er nu in de statusinfo dat ze één doos opnieuw hebben verpakt omdat deze beschadigd is....... :-{ Verwacht met deze drukkere dagen echt niet dat het er de volgende dag is, maar van zuid Duitsland naar midden Nederland zou toch niet langer dan een dag of vier mogen zijn.

Succes!
Ze versturen wel met DHL :|
Gebruikersavatar
SdH
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 september 2020, 15:30
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Blaze

balboa schreef: ma 30 november 2020, 16:18 Hoop voor jullie dat ze niet met DHL versturen. Heb een fiets in Duitsland besteld en die staat al een week op een exportcentrum. Tot overmaat van ramp staat er nu in de statusinfo dat ze één doos opnieuw hebben verpakt omdat deze beschadigd is....... :-{ Verwacht met deze drukkere dagen echt niet dat het er de volgende dag is, maar van zuid Duitsland naar midden Nederland zou toch niet langer dan een dag of vier mogen zijn.

Succes!
Bij mij gaat het bij DHL ook fout lijkt het... :x al zegt DHL dat YT iets verkeerd heeft ingevuld en dat het daaraan ligt dat ik twee keer dezelfde status update gehad heb.

Voorlopig is hij na aanmelden 20 Nov nog niet eens aangekomen bij het export centrum!

Th, 26.11.2020, 21:46
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Mo, 23.11.2020, 16:36
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Fr, 20.11.2020, 10:07
The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

We zullen allemaal nog meer geduld moeten hebben ben ik bang...
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ghost-biker schreef: zo 29 november 2020, 15:56 Kwaliteit is mi niet alleen service, maar ook of alles heel blijft. Zo rijd ik nu een merk dat alles netjes vervangt maar na een jaar ongeveer de gehele fiets in onderdelen vervangen te hebben ben je het ook een keer beu.
Ik weet niet of YT het juiste merk is als je service verwacht. Of dat moet in de afgelopen maanden beter zijn geworden... Mijn meest recente ervaring is van kwartaal 2 dit jaar.

Dus ik zou mezelf nog even goed verdiepen in de huidige stand van zaken als je toch een YT wilt gaan. Voor mij na er nog een keer ingetrapt te zijn nooit meer :)

Mijn mening na 2 eigen YT's (Jeffsy 2019 en Izzo) en 1 bekende YT (Jeffsy 2018): Kwaliteit van de frames ondermaats, afwerking ondermaats en verkoop/aftersales apparaat ondermaats. Zowel in communicatie als daadwerkelijk knopen doorhakken.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat bedoel je met kwaliteit frames ondermaats, afwerking frames ondermaats?

Is het niet zo dat in vele gevallen de prijs de kwaliteit reflecteert?
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Ja dat wil ik ook wel eens weten? Mijn Jeffsy heb hem nog niet zo lang maar ik ben er zeer tevreden over.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Dutch schreef: di 1 december 2020, 16:37 Wat bedoel je met kwaliteit frames ondermaats, afwerking frames ondermaats?

Is het niet zo dat in vele gevallen de prijs de kwaliteit reflecteert?
Zoals gezegd zijn het mijn ervaringen en is mijn mening daarop gebaseerd.

Laminering van het carbon aan de binnenkant bij het balhoofd niet goed, achterbrug veel te breed bij de naaf, duurzaamheid lak is om te huilen maar daar hebben meer merken last van.

Het eerste zal exemplarisch zijn maar geeft aan dat de kwaliteitscontrole niet goed is, het tweede heb ik hier vaker gelezen en de lak is bij een matte carbon Trek ook niet altijd je van het.

Maar toch, een Cube, Trek of Canyon zitten in mijn ervaring beter in elkaar. En die doen qua prijs niet veel onder voor een YT van 4000 euro. Al heeft de huidige neuron ook zo zijn aanloopprobleempjes als ik het zo lees.

Als YT issues dan snel oplost valt er nog iets voor te zeggen dat ze goedkoper zijn en dat de consument dus iets meer pech kan hebben :)
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Nou ook nog goed nieuw:
Thanks for your message. I looked it up and my list says your bike is supposed to go out tomorrow. You should receive a tracking code to follow the sending via mail shortly. If you haven't received one by the end of this week, feel free to write a message via Facebook again, so I can sort it out. But like I said: Judging from the data in front of me, it's supposed to be shipped on December the 3rd so usually it should work out fine.

Sorry for the delay!

Cheers!
YT Industries
Het "Welkom Thuis" pakket voor de Izzo ligt al klaar
Afbeelding
  • Reisel Design mudguard en topcap, beide in het Japanse thema van de Izzo
  • MucOff sealent en ventielen
  • Nukeproof zadelklem
  • AbsoluteBlack oval chainring
en een geplastificeerd overzicht uit de handleiding met alle momenten
Guido86
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 20:13

Ok, blijkbaar werkt vraag stellen op Facebook beter. Ik doe nooit wat met Facebook maar moet ik dan een privé bericht sturen of op hun pagina iets achterlaten oid?
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Guido86 schreef: wo 2 december 2020, 13:06 Ok, blijkbaar werkt vraag stellen op Facebook beter. Ik doe nooit wat met Facebook maar moet ik dan een privé bericht sturen of op hun pagina iets achterlaten oid?
Ik heb leeg Facebook account voor dit soort dingen ;)
Gewoon een bericht sturen, ze reageerde bij mij binnen een paar minuten.
Guido86
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 20:13

Hi Guido,

Thanks for your message and - of course - your order! According to the list in front of me your bike is supposed to be shipped within the next five working days. You should receive a mail with a DHL tracking code shortly allowing you to follow the sending. Please contact me again via Facebook if you haven't received that mail by next Wednesday. But like I said: If everything goes as planned your IZZO should go out within the next days.

Cheers!
YT Industrie
Je hebt gelijk, dan zijn ze wel snel.
Hopelijk klopt het ook.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ze krabbelen al terug :P
Just one more thing: Talked to my colleagues again and December the 3rd is the earliest possible shipping date. That means it can take an additional five working days before the shipping goes out. So, please contact me again if you haven't received the mail with the tracking code by next Wednesday.
Gebruikersavatar
SdH
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 september 2020, 15:30
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Blaze

Die van mij is gisteren "ineens" binnen gekomen! eindelijk en heel blij mee :bier:

Heb trouwens nooit een update gehad dat hij bij het export centrum is aangekomen en toen ineens zag ik zelf dat hij in NL gesorteerd was en is de volgende dag uitgeleverd. Dus zelf goed de tracking in de gaten houden online zodat je de bezorger niet mist :-q

Als jullie het leuk vinden wil ik wel een foto plaatsen..... maar hoe :~
Plaats reactie