YT Izzo

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
jdissel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 8 september 2020, 15:14
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik heb vandaag een nieuwe twistloc binnen gekregen, want die van mij schoot steeds open. Dit gebeurt gelukkig niet meer, maar de lock-out voor de achtervering werkt nog steeds niet goed. Zo blijft de kabel wel aangetrokken en op de fox vering gedraaid, maar de suspension zakt, gelocked of niet-gelocked, net zo ver in.

Heeft een van jullie misschien ook problemen gehad met zijn achtervering? :~
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Was bij mij ook het geval. De twistlock kreeg ik werkend door de barrel adjuster op de kabel aan te draaien. Het verschil tussen locked en unlocked merk je heel duidelijk.

Ik merkte dat ik af en toe per ongeluk de demper lockte, bijv. in afdalingen. Inmiddels de twistlock vervangen door een remote lockout van Amazon (https://www.amazon.nl/dp/B07N8CPHSR/), deze werkt perfect en nu kan ik ook mijn eigen grips gebruiken.
jdissel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 8 september 2020, 15:14
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik heb ook geprobeerd de twistloc te fixen door de kabel strakker te monteren en te finetunen met de barrel adjuster, maar dat leverde weinig op. Indien de twistlock problemen blijft geven houd ik de remote lockout van je in mijn achterhoofd, thanks!

Zo te horen had je geen problemen met de fox demper zelf? Hoort hij helemaal stijf te zijn als de demper is gelocked?
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

jdissel schreef: za 27 februari 2021, 10:16
Zo te horen had je geen problemen met de fox demper zelf? Hoort hij helemaal stijf te zijn als de demper is gelocked?
Yup. En daarom gebruik ik m niet😉
#OpaRijdtEenIZZO
Thonie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 16:50

jdissel schreef: za 27 februari 2021, 10:16 Ik heb ook geprobeerd de twistloc te fixen door de kabel strakker te monteren en te finetunen met de barrel adjuster, maar dat leverde weinig op. Indien de twistlock problemen blijft geven houd ik de remote lockout van je in mijn achterhoofd, thanks!

Zo te horen had je geen problemen met de fox demper zelf? Hoort hij helemaal stijf te zijn als de demper is gelocked?
Mijn shock is "gelocked" een stuk stijver maar zeker niet helemaal gelocked soort van 80% firm trail functie.

Mijn shock kwam Push to unlock wat niet beviel, paar keer in tehnisch stukje per ongeluk gelocked :-{ dus YT was zo vriendelijk hem voor mij te reconfigureren naar Push to lock, dus hij is nu standaard open :)

Ik kreeg die van mij na montage dus ook niet goed/strak genoeg. kunnen oplossen door de kabel eerst zo strak mogelijk te monteren en dan de buitenkabel bij de shock uit de huls te tillen (omhoog trekken zeg maar) dan kun je de binnenkabel nog makkelijk een +/- 5 mm strakker zetten (zonder dat er spanning op staat) Vervolgens kun je de binnenkabel weer door de blauwe huls geleiden en de buitenkabel omhoog trekken en terugplaatsen in z'n huisje. Hoop dat dit logisch klinkt ;)
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

jdissel schreef: do 25 februari 2021, 15:41 Ik heb vandaag een nieuwe twistloc binnen gekregen, want die van mij schoot steeds open. Dit gebeurt gelukkig niet meer, maar de lock-out voor de achtervering werkt nog steeds niet goed. Zo blijft de kabel wel aangetrokken en op de fox vering gedraaid, maar de suspension zakt, gelocked of niet-gelocked, net zo ver in.

Heeft een van jullie misschien ook problemen gehad met zijn achtervering? :~
Niet alleen de achtervering. Ook op de Fox voorvork problemen. Het Locken werkte niet bij aflevering. Er was wel enig verschil, maar...Demper en vork naar Sabma. Zou aan de twist-loc liggen. En zo krijg je dan een spelletje van volgens Fox ligt het aan de twistloc en volgens RockShocx ligt het aan Fox. Toen de twistloc ook nog vanzelf uit zijn blokkeerstand sprong heb ik hem vervangen door de droploc remote van bontrager. Werkt nu prima.

Dus een Twistloc van RockShox in combinatie met Fox is geen goede ervaring.
jdissel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 8 september 2020, 15:14
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

bedankt voor de tips allemaal :-q
Thonie schreef: do 11 maart 2021, 21:37
Mijn shock is "gelocked" een stuk stijver maar zeker niet helemaal gelocked soort van 80% firm trail functie.

Mijn shock kwam Push to unlock wat niet beviel, paar keer in tehnisch stukje per ongeluk gelocked :-{ dus YT was zo vriendelijk hem voor mij te reconfigureren naar Push to lock, dus hij is nu standaard open :)

Ik kreeg die van mij na montage dus ook niet goed/strak genoeg. kunnen oplossen door de kabel eerst zo strak mogelijk te monteren en dan de buitenkabel bij de shock uit de huls te tillen (omhoog trekken zeg maar) dan kun je de binnenkabel nog makkelijk een +/- 5 mm strakker zetten (zonder dat er spanning op staat) Vervolgens kun je de binnenkabel weer door de blauwe huls geleiden en de buitenkabel omhoog trekken en terugplaatsen in z'n huisje. Hoop dat dit logisch klinkt ;)
Bij mij staat hij ook op Push to unlock, is het fijner andersom? En heb je de twistloc daarvoor moeten opsturen?

Ik begrijp volgens mij wat je bedoelt, maar ik kan in principe de kabel gewoon in de blauw huls laten zitten toch? Door de imbus gewoon een beetje los te draaien en spanning op de kabel te houden? Als ik dan de buitenkabel optrek zou ik de binnen kabel in theorie extra strak kunnen zetten.
Fuzzy schreef: do 25 februari 2021, 21:17 Was bij mij ook het geval. De twistlock kreeg ik werkend door de barrel adjuster op de kabel aan te draaien. Het verschil tussen locked en unlocked merk je heel duidelijk.

Ik merkte dat ik af en toe per ongeluk de demper lockte, bijv. in afdalingen. Inmiddels de twistlock vervangen door een remote lockout van Amazon (https://www.amazon.nl/dp/B07N8CPHSR/), deze werkt perfect en nu kan ik ook mijn eigen grips gebruiken.


Op dit moment heb ik de vervangende zonder barrel adjuster geïnstalleerd, misschien moet ik die er maar eerst op gaan zetten om te kijken of dit het probleem oplost.

Kan je toevallig nog herinneren of jouw fox demper bij jou wel een locked-mode blijf staan voordat je wat met de ajuster had gedaan? Want het lijkt of mijn demper wel "locked", maar gewoon niet stijf wordt.

Ghost-biker schreef: vr 12 maart 2021, 07:01
jdissel schreef: do 25 februari 2021, 15:41 Ik heb vandaag een nieuwe twistloc binnen gekregen, want die van mij schoot steeds open. Dit gebeurt gelukkig niet meer, maar de lock-out voor de achtervering werkt nog steeds niet goed. Zo blijft de kabel wel aangetrokken en op de fox vering gedraaid, maar de suspension zakt, gelocked of niet-gelocked, net zo ver in.

Heeft een van jullie misschien ook problemen gehad met zijn achtervering? :~
Niet alleen de achtervering. Ook op de Fox voorvork problemen. Het Locken werkte niet bij aflevering. Er was wel enig verschil, maar...Demper en vork naar Sabma. Zou aan de twist-loc liggen. En zo krijg je dan een spelletje van volgens Fox ligt het aan de twistloc en volgens RockShocx ligt het aan Fox. Toen de twistloc ook nog vanzelf uit zijn blokkeerstand sprong heb ik hem vervangen door de droploc remote van bontrager. Werkt nu prima.

Dus een Twistloc van RockShox in combinatie met Fox is geen goede ervaring.
Arelaxed zeg dat je beiden heb moeten opsturen. Ik zie er echt tegenop om mijn Fox demper los te moeten halen en die op te moeten sturen, dit is wat YT nu voorstelt. En afgelopen weekend heeft mijn dropper remote het ook begeven. Waarschijnlijk omdat ze de buitenkabel te lang hebben gehouden en er te veel spanning op stond. Nu overweeg ik wel de bontrager, alleen ik vind hem erg prijzig en ik weet natuurlijk niet of dat het probleem oplost. Want het probleem kan ook in de Fox demper zit, eerst hier maar achter komen.
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Even een resurrectie van deze thread. Ik vroeg mij af hoe de Izzo nu rijdt in Nederland, vooral hoe de achtervering zich houdt. De nieuwe modellen hebben geen remote lock-out, ga je deze missen? Zelf heb ik bij mijn Hugene nooit overwogen om de achtervering te locken, dat is echt niet nodig, maar de Horst-link van de Izzo lijkt iets meer last te hebben van pedal-bob.

Hoe ervaren jullie dit? Lukt het om een afstelling te vinden waarbij ie genoeg support biedt om alles open te laten zonder dat dit ten koste gaat van de gevoeligheid of leidt tot het 'aardappel-pureren' gevoel wat oudere fully's konden hebben?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In de Duitse Bike die net uit is staat een groepstest met Trailbikes, met daarbij ook de Izzo Core 2 zonder lockout, a 3399,- (en de Canyon Neuron CF 8, Cube Stereo 120 HPC TM 29, Giant Trance 1, Lapierre Zesty TR 4,9, Radon Skeen Trail 10.0, Silverback Stratos AL1 (de rond de 3000,- klasse, de Izzo was de duurste)).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Dank, die test had ik gezien ja, daar hebben ze het over 'lichte deining'. In Enduro-mag stond laatst ook een test waarbij ze zeiden dat je de lock-out echt niet nodig hebt, en ook linkage-design suggereert dat de anti-squat zodanig is dat een lock-out overbodig is. Ik vroeg mij vooral af hoe dit in de praktijk ervaren wordt, een beetje deinen bij een sprint bergop is iets anders dan constant op en neer op stukken asfalt / bospad. Iemand anders nog suggesties?
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

Ik rijd momenteel op een YT Jeffsy 2020, zonder enige lock-out mogelijkheden op de vork en shock. Je kunt de vork wel handmatig dichtdraaien qua compressie natuurlijk, maar als je trails aan het vlammen bent doe je dat praktisch nooit.

Maten van mij rijden allemaal Scott, van hele lichte Spark RC's tot top model Genius, allemaal met de bekende Twistloc. Ik was altijd een beetje sceptisch over het locken van de vering, maar op verhard/platte stukken scheelt het toch stiekem wel veel wanneer je fel aanzet heb ik kunnen ervaren. Echter rijd ik liefst niet van die saaie stukken, dus ondervind ik er met mijn gebruik niet heel veel last van dat ik mn demper niet kan locken en ook op vlakke stukken (verhard of onverhard) heb je echt geen heftige paddle bob ofzo. Je mag aannemen dat dit met de Izzo nog beter voor elkaar is en het gehele platform van die fiets nog wat efficiënter is op dat vlak.

Ik heb ook een Izzo besteld omdat ik verwacht dat ik daar het jaarrond meer fun aan ga beleven dan de Jeffsy die ik nu rijd. Fantastische fiets, maar komt past echt tot leven als het wat serieuzer naar beneden gaat. Ben zelf meer dan 10 kg kwijt sinds vorig jaar, dus een fiets die ook wat lichtvoetiger is spreekt me momenteel wel aan.

Ben ik dom als ik zeg dat je kunt proberen om een losse Scott Twinloc lever te bestellen en deze op welke bike dan ook aan je vork en demper te knopen? Ben je van die gekke RS gripshift verlost of hij nu wel of niet meer standaard geleverd wordt...Op de Jeffsy zit namelijk wel een interne tube door het frame richting de demper voor een dergelijke constructie, lijkt me?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Niet dom, lijkt simpel. Maar vriend kocht een normale fox34 factory voir zijn scott en moest toch wat meer aan laten passen dan ff een kapje. (En dat om je vork uit te zetten)
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Dank voor je antwoord TheZ. Zeker geen domme suggestie, alleen is het zoals Dutch zegt waarschijnlijk wat omslachtiger dan je zou hopen. Daarnaast heb ik liever een fiets die zonder lock-out goed te gebruiken is. Bij de Hugene die ik nu heb is een lock-out overbodig, het platform biedt genoeg support. Ik denk dat het bij de Izzo ook zo is, maar wilde het even checken. Het is toch allemaal duur spul en het zou zonde zijn als je met iets zit wat net niet voldoet.

En voor sprintjes op het asfalt heb ik een andere fiets :-D
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Ik rij nu 10 maanden op de izzo (comp)e n heb de lockout weinig gebruikt. Sterker nog , hij is verkocht met de demper.
Ik deinde meer met lock-out dan zonder. Bij 90rpm begint bij mij de bedoel te resoneren (ik en de fiets boppen dan wat af) unlockte ik de dan viel de resonantie gelijk weg.
Nu met de Manitou Mara geen lockout mogelijkheid maar mis het ook niet.

Voor het gashendel-gevoel heb ik een GX twistgrip gemonteerd :winkie:
#OpaRijdtEenIZZO
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Ik heb de knoop doorgehakt en vandaag een Izzo blaze besteld en volgens de voorspelling word die snel geleverd :-D
Dit word mijn eerste carbon fiets en wat ik graag van jullie zou willen weten is hoe het gesteld is met het (snelle) beschadigen van het frame/lak.
Ik weet dat een MTB een gebruiks voorwerp is en onvermijdelijk krassen en beschadigingen gaan komen, maar ik vraag me af of ik iets van Invisiframe of Ridewrap over een groter oppervlak van het frame zinvol is.
Op mijn huidige alu fiets heb ik op de bekende kabel rub plaatsen helicopter tape zitten maar dat zijn maar kleine stukjes.
Ik hoor graag jullie mening of ervaring.
Plaats reactie