YT Izzo

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Brul78 schreef: vr 6 november 2020, 13:23 Wederom een eervolle vermelding; Vital MTB
Doe mij die Spur dan maar :-q
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Alleen het frame van een Spur is net zo duur als een complete Izzo. Maar otherwise ja.
Guido86
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 20:13

Iemand trouwens al wat gehoord qua levering?
Ik heb alleen een bevestiging van de betaling, ben bang dat het allemaal wat langer gaat duren dan “beschikbaar vanaf 25 nov” doet vermoeden.
Gebruikersavatar
SdH
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 september 2020, 15:30
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Blaze

Guido86 schreef: ma 9 november 2020, 22:40 Iemand trouwens al wat gehoord qua levering?
Ik heb alleen een bevestiging van de betaling, ben bang dat het allemaal wat langer gaat duren dan “beschikbaar vanaf 25 nov” doet vermoeden.
Ik heb zelf een Izzo "in stock" besteld en betaald op 25 Oktober (bevestiging van betaling gehad op 29 Oktober)
Hij is tot nu toe helaas nog niet verzonden en transport kan ook nog 1-2 weken duren begreep ik :-? .

De klanten service heeft mij telefonisch als uitleg gegeven dat ze door systeemsverandering een aantal weken geen fietsen hebben uitgeleverd en nu zsm de achterstand aan het wegwerken zijn. Ik heb zelfs voorgesteld om hem zelf op te halen maar dat "kan" niet. Dat deden ze ook niet voor de corona tijd.

Ter bevestiging heb ik gisteren dit bericht nog ontvangen:

I am currently waiting for the updated order status. We are currently implementing a major system change which is leading to longer processing times at the moment.
We currently have a few weeks of backlog which we are currently trying to catch up as soon as possible. As the pickup capacity for bikes is limited by DHL, I would expect that we will be able to have your bike forwarded to shipping within the next one or two weeks.

I'll keep this ticket on hold for now and update you as soon as possible.


Het zou dus kunnen dat ze op 25 November de achterstand weggewerkt hebben en dat jou fiets dus wel meteen verstuurd kan worden :-q .
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Bij mij ging het zo:
  • Levering zou zijn 26 augustus (week 35).
  • 26 aug mail. Het wordt 2 weken later (week 37)
  • Maandag week 37 vooraankondiging.
  • Maandag Box geld teruggehad na vraag per mail. (vanwege de 2 weken vertraging)
  • Woensdag daadwerkelijk bij DHL in D
  • Vrijdag international DHL in Dorsten
  • Maandag binnen (14-09-2020)
#OpaRijdtEenIZZO
W043W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 2 maart 2015, 11:41

Heeft iemand nog iets vernomen van het issue rondom de chainstay flex? De YT izzo lijkt op papier de perfecte bike echter de horrorverhalen op Facebook + de flex (ik weeg 90kg) schrikken mij een beetje af.. Heeft YT hier nog iets over gezegd?
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Je bedoelt dat mensen tyre rub ervaren? Dat heb 1of 2 mensen horen zeggen op MTBR thread, maar het merendeel heeft hier geen last van.
W043W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 2 maart 2015, 11:41

Brul78 schreef: zo 15 november 2020, 19:34 Je bedoelt dat mensen tyre rub ervaren? Dat heb 1of 2 mensen horen zeggen op MTBR thread, maar het merendeel heeft hier geen last van.
Yes dat ja! Pinkbike las ik ook een paar comments. Hoe gaat communicatie bij jou dusver? Ik zie elke facebook post gebombardeerd worden toch een klaagfestijn van klanten 😂 In hoeverre representatief weet ik niet aangezien de positieve mensen vaak geen reactie geven..
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Ik had ook gelezen over de tyre rub op pinkbike.

Eergister nog eens gecheckt maar niets te zien ( wolfpack speed 2.4)

De communicatie met YT liep goed.
Je kon wel en dat ze het druk hadden maar kreeg toch altijd antwoord.
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik ben het eens met Chris. Communicatie loopt momenteel moeizaam en traag. Maar als je ze spreekt wordt je niet afgewimpeld.

Ik kreeg via Prulleman dit nieuwsbericht op Pinkbike door. Een nieuwe CEO, oud country manager van Amazon. Hele goeie zet.
W043W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 2 maart 2015, 11:41

Brul78 schreef: ma 16 november 2020, 20:06 Ik ben het eens met Chris. Communicatie loopt momenteel moeizaam en traag. Maar als je ze spreekt wordt je niet afgewimpeld.

Ik kreeg via Prulleman dit nieuwsbericht op Pinkbike door. Een nieuwe CEO, oud country manager van Amazon. Hele goeie zet.
Thanks voor jullie info! Gelukkig krijgen jullie wel antwoord dat scheelt. Onder dit nieuwsbericht btw begint weer een klaagzang over warranty issues, communicatie problemen etc. Wellicht te maken met VS, I am not sure. Ik haak in ieder geval even af tot volgend jaar als de situatie is afgekoeld. Heb twee keer aanspraak moeten maken op garantie bij canyon (en dat werd daar uitstekend opgepakt) maar zit niet te wachten dat YT dan gaat afhaken. Dat is echter wel een aanname dat begrijp ik ook. Ben evt wel in de markt voor de pro versie en dat is me iets teveel geld als ik de reacties zo lees op internet 😂😃 Have fun op de bikes off course!!
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Problemen in de VS zijn volgens mij groter dan in EU. Vaak hebben ze problemen met toeleveringen en dat de container met fiesten en onderdelen bij de douane vast komen te staan. Vooral als bijv de RS Twistloc niet goed werk moeten ze wachten totdat er eentje kan worden opgestuurd.

Kijk deze twee videos maar eens, en je begrijpt iets beter waar het merk vandaan komt en waardoor de huidige problemen komen. Dit is niet om goed te praten, want momenteel is de service response gewoon heel slecht.

Waarschijnlijk is er keer op keer te laat geïnvesteerd & gereorganiseerd om de operatie soepel te laten lopen. Corona heeft het zetje gegeven; als je al op 90-100% capaciteit draait en de vraag neemt ook nog eens enorm toe dan ga je kopje onder.

https://youtu.be/Eyb_RD0fr0k
https://youtu.be/3KW6ofE5v9c
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb me niet in de precieze YT problematiek verdiept, maar ik kan me herinneren dat Canyon een paar jaar geleden in soortgelijke problemen kwam, bij de omschakeling na een nieuw order systeem, een grotere fabriek. Met een beetje geluk zijn het 'groeistuipen', en komt het goed, zie waar Canyon inmiddels staat. Maar communicatie is alles, zeker bij online bedrijven, dus je mag hopen dat ze het snel op orde krijgen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
SdH
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 september 2020, 15:30
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Blaze

De service loopt momenteel inderdaad erg moeizaam, maar als je ze te pakken krijgt zijn ze wel behulpzaam en vriendelijk.
Ze hebben mij een voucher aangeboden van €60,- voor de vertraging en omdat de Mech hangers niet op voorraad zijn.
Denk dat een nieuwe CEO een hele goeie zet is en heb er, gezien zijn ervaring, alle vertrouwen in dat ze dit op orde gaan krijgen.

Mijn zwager heeft trouwens gisteren zijn Pro Race binnen gekregen... wat een dikke fiets!

Die van mij is vandaag ook eindelijk bij DHL aangemeld dus ik hoop eind volgende week binnen :tong
jdissel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 8 september 2020, 15:14
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Morgen zou de grote dag moeten zijn voor mij. Mijn Izzo zou beschikbaar moeten zijn van 25 november. Ik ben erg benieuwd hij daadwerkelijk leverbaar is. |Zeker spannend met al die klaagberichten op de facebook pagina van YT.

Maar al die positieve berichten op dit forum motiveren me wel om nog even te wachten als hij morgen nog niet leverbaar zou zijn.

Nog anderen voor wie de datum op 25 november staat?
Plaats reactie