YT Izzo

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

theemutz schreef: vr 15 januari 2021, 19:39Welke maat is dit? Mooi fietske, leuke mudprotector ook... schlamm-pe :tong
Ik heb na lang overleg met de aanwezige geleerden een maat L besteld. Geen verkeerde keuze, denk ik.

Alle rode accenten kunnen monteren behalve de seatpost clamp van Nukproof. Op voorhand wist ik dat de diameter net te klein was, maar online waren er mensen die hem wel gemonteerd kregen.

Maar na twee pogingen toch besloten niet door te zetten. De kracht van de clamp op het frame was te groot, zelfs zonder de schroef er in.

Twistlock is nog het enige euvel. Lock of unlock de shock reageert nagenoeg hetzelfde. Ik had net niet de juiste inbussleutel, lag nog in de auto waar m’n vriendin mee weg was. Dus dat doe ik morgen of zondag.

Eerst morgen een rondje Dorst (drieluik).
Guido86
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 20:13

Lockout voel je heel duidelijk.
Bij mij hielp alleen al aan dat draaidingetje (geen idee hoe dat heet) die aan de kabel zit te draaien.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Brul78 schreef: do 14 januari 2021, 17:33 Alles lijkt in orde
..
..
Ziet er dik in orde uit, mooie fiets! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
SdH
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 september 2020, 15:30
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Blaze

Guido86 schreef: vr 15 januari 2021, 20:43 Lockout voel je heel duidelijk.
Bij mij hielp alleen al aan dat draaidingetje (geen idee hoe dat heet) die aan de kabel zit te draaien.
Dat was bij mij ook zo... dat draai dingetje tot Max uitdraaien.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Okay stelletjes techneuten, waar vind ik dat draaidingetje? Op de twistloc zelf?
Gebruikersavatar
SdH
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 september 2020, 15:30
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Blaze

Op de kabel vlakbij de twistloc

Afbeelding
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

That did the trick. Bedankt.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Was bij mij ook. De chef 'draaidingetje' bij YT is zeker ontslagen?
#OpaRijdtEenIZZO
Guido86
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 9 september 2020, 20:13

En brul, nog gereden? Wat vind je ervan?
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Wat een awesome bike, als een kind zo blij. Ik heb als eerste het Drieluik (Dorst) gereden, oneindig veel grip. Voor mijn gevoel ben ik nog aan de langzame kant, maar op Strava zit ik al in de buurt van veel PR's. Als de weer wat beter wordt, gaan die er wel aan.

Ik moet vooral wennen aan de geo en daarmee je positie. Het rechterop zitten is alleen maar fijn, alleen het bredere stuur is wennen.
Ik denkt dat ik hier nog wel veel kan winnen. Vering is geweldig ook al heb ik staat tie nog niet helemaal goed.

Twistloc is ruk. Verschillende keren op een recht stuk gelockt, raak je per ongeluk de knop aan of je draait hem terug, waardoor hij weer unlock is. Ik wacht nog even op mijn AliExpress remotes, dan kan ik een keuze maken. De overige lockouts zet ik hier wel te koop.

Ook de lever van de dropper voelt goedkoop aan. Hij werkt prima verder, maar ga ik vervangen voor een Wolf Tooth of PNW. Banden zijn voor dit weer uitermate geschikt, maar als het droger wordt leg ik er een combi Barzo/Mezcal skinwalls op.

Tweede ritje was rond om Boxtel, waar ik een mini bikeparkje heb ontdekt. Hier lag altijd al een klein stukje singletrack. Maar nu (in coronatijd) hebben de kids hier 4-5 jumplines gebouwd. Chicken als ik ben, ben ik alleen van de afdaling afgegaan waar niet echt een jump is gebouwd. Eerst even wat vertrouwen opbouwen 😉.

Ideale plek, nauwelijks verkeer, geen woonhuizen in de buurt dus geen overlast, je kan via het asfalt terug omhoog rijden of via een stukje singletrack.

Terug naar de Izzo. Ik ben echt verliefd, wat een hoop fiets en wat een hoop vertrouwen. De berijder is duidelijk de beperkende factor.

Morgenmiddag half 4 weer Dorst en zaterdag weet ik nog niet; misschien BoZ ofzo.

Bikeparkje
Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah, weer een typisch geval van NBS. R-waarde dáárvan daalt nooit onder de 1.

:-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Ter info, er is zojuist voorraad voor Large model beschikbaar gekomen voor de Pro en Comp. Ik heb de mijne besteld!!!!

Een Izzo Pro Large stond op in stock, ben benieuwd wanneer die mijn kant op komt! 8)
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Is waarschijnlijk een afgekeurd frame :P
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

Fuzzy schreef: di 26 januari 2021, 14:17 Ter info, er is zojuist voorraad voor Large model beschikbaar gekomen voor de Pro en Comp. Ik heb de mijne besteld!!!!

Een Izzo Pro Large stond op in stock, ben benieuwd wanneer die mijn kant op komt! 8)
YESS! Thanks! Meteen een Comp besteld.
Doekje voor het bloeden
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

OurTimeIsNow schreef: di 26 januari 2021, 14:53
Fuzzy schreef: di 26 januari 2021, 14:17 Ter info, er is zojuist voorraad voor Large model beschikbaar gekomen voor de Pro en Comp. Ik heb de mijne besteld!!!!

Een Izzo Pro Large stond op in stock, ben benieuwd wanneer die mijn kant op komt! 8)
YESS! Thanks! Meteen een Comp besteld.
Doekje voor het bloeden
Da`s kalote...
Gelijk ook maar even wat investeren in geupgrade beveiliging?
Plaats reactie