Welke framemaat Cannondale

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Hanzie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 juli 2020, 18:04

Beste allen,
Ben hier een newbie dus zal maar gelijk met de deur in huis vallen.
Heb 7 jaar een Sensa MTB 29er gehad en zoek wat anders. Heb een Cannondale fully Suspension Carbon op t oog alleen worstel ik wat met de framemaat. Ik ben 1.88 lang en heb een 21 inch Sensa. Welke maat kan ik t beste aanhouden voor een Cannondale?
Heb behoorlijk wat af gegoogled maar volgens mij val ik er net tussen min of meer.
Net te groot voor een L en net te klein voor een XL. Hebben meer mensen dit gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

Mvg. Hans
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik ben officieel twee cm te klein voor mijn M scapel. :winkie:

Oplossing is passen en liefst proefrijden. Zit ie goed? Stabiel rechtuit of een beetje nerveus? En dan: waar wil je rijden want dat stelt andere eisen. XC zo hard mogelijk wil je een race gerichte geo, wendbaar maar misschien wat nerveuzer en minder stabiel in afdalingen.

Ik zou beginnen bij mijn wensen en persoonlijke voorkeuren (diepe zit, rechtop) en dan kijken of de C’dale bij je wensen past. En vergelijk als het kan ook met andere modellen.
Hanzie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 juli 2020, 18:04

Dank voor je reactie.
Ik woon dicht aan de Duitse grens dus we vliegen vaak de grens over omdat je daar lekker overal in bijna alle bossen mag crossen. Ook pakken we wel graag af en toe wat kilometers asfalt mee om ff lekker tempo te harken.
Verder eis ik niet zo heel veel van de fiets maar moet lekker zitten, lekker stijf maar wel snel en goed wendbaar.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Ja, je valt er net tussen, ligt ook beetje aan je beenlengte. Ik ben 1.88m lang en mijn zadel staat op 81cm. Betekende op de Scalpel in maat L dat de zadelpen een kleine centimeter afbleef van de minimale insert (of maximale uitsteek). Hield dus niet echt over, maar verder zat ik prima........gaan passen dus. Maakt ook verschil of je Scalpel of fsi wilt :-q
Hanzie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 juli 2020, 18:04

Dank voor je support,

Denk toch dat ik voor de XL ga en in ieder geval testrijden. Met zadelhoogte en stuurpen kan ik natuurlijk ook nog wat stoeien.

Dankjewel allen en voor mij mag er een slotje op dit topic.

Mvg. Hanzie
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Ik ben zelf ook 1.88 m en rijd ook op Cannondale maat 58 of een L.
Voor mij past dit perfect op een racer, gravel, fully of een f.

Ga idd testrijden.
Hanzie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 30 juli 2020, 18:04

👍🚴‍♂️
Plaats reactie