On-one Scandal alternatieven

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

http://ragleybikes.com/, normaal gesproken leverbaar via wiggle / chainreaction. Wel specifiek 29 of 27,5 en niet beiden zoals de Scandal.

Gezien de (on)beschikbaatheid van mtb's op dit moment zeker wachten tot de 2021 modellen er zijn...
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Andere hele mooie: NS Bikes Eccentric (deze 2020 variant kost 1400, genoeg over voor een dropper)

Afbeelding

Ook hiervoor ff wachten op 2021 modellen vrees ik

Succes met kiezen! :wink:
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

Ik rijd alweer bijna een jaar rond op de scandal, dus voor mij zou de keus heel eenvoudig zijn :D .
Geweldige fiets op alle fronten, maar als het neusje naar beneden wijst is het een echt beest, hij gaat heen graag naar beneden (net als ik) :-q .
Be reasonable, do it my way!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

void schreef: do 13 augustus 2020, 16:39 Merida heeft een nieuwe Big Trail uitgebracht
Lijkt mij een kanshebber.
Lees hier verder:
viewtopic.php?f=16&t=147312
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Willem-Jan MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 5 augustus 2019, 19:43
Mijn mountainbike: Valt soms om

Wow dank voor deze waardevolle info!

Zeker Honzo vs Scandal is interessant. In de basis lijkt mij de Honzo beter bij de NL trails passen als ik het zo lees.

Heb nog even met On-One gemaild. De Scandal (GX) prijsverhoging (Judy als standaard, 35 als optie) was een foutje en is inmiddels hersteld. Basisprijs (met 35) dus weer 1465. Die SX cassette is idd wel een tegenvaller. Slimme marketing idd. Prijs moet toch ergens vandaan komen.

De Merida ziet er ook uit als een interessante optie. Echter heb nu een Merida Crossway 300 (met 2.0 achter en 2.1" voorbanden), wat natuurlijk geen echte MTB is, maar echt blij ben ik er niet mee. De fiets kraakt, vork stelknop die er af gevallen is, velg uit het midden gespaakt, vork die eigenlijk niets doet, zadelpen vering die echt helemaal niets doet etc. Maar dat heeft ook wel met mijn (oneigenlijk) gebruik te maken. Vandaag de St Pietersberg (observant) in Maastricht gereden. Echt gaaf! Maar mijn fiets zal iets minder blij geweest zijn... De Big Trail lijkt op papier veel beter en kwalitatiever. Is tenslotte ook 3x duurder. Staat op de kandidatenlijst erbij.

Die Radin met DVO vork is ook nog wel een mooie optie! DVO kende ik nog niet. Iemand ervaring?

Ik heb geen haast, en denk dat ik sowieso wacht tot de herfst/winter zodat de 2021 modellen er zijn en er ook weer voorraad ontstaat.

Tot dusverre iig hartelijk dank voor het meedenken!!
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

DVO bevalt hier heel erg goed, heb rond gereden met een sapphire en nu met een diamond. Beide erg fijne vormen. Vooral de OTT vind ik echt een goede toevoeging.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Willem-Jan MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 5 augustus 2019, 19:43
Mijn mountainbike: Valt soms om

Na lang beraad is het een Nukeproof Scout geworden. Ik zal zo ff een sys aanmaken met de overwegingen. Dank voor al jullie advies!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ja leuk, ook een mooie keuze.
En gelijk rijden zo te lezen of wordt je geduld nog beproeft?
Willem-Jan MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 5 augustus 2019, 19:43
Mijn mountainbike: Valt soms om

Ja zeker! Gisteren eerste rit gedaan. Zie ook de sys post. Was nog een heel gedoe om er aan te komen in deze markt. Martijn van NextBikeParts had helaas geen voorraad en daarnaast een wachtlijst voor de XL. Heb mijn geduld niet kunnen bewaren en er een uit Duitsland gehaald bij een dealer die toevallig nog een XL uit de eerste batch op voorraad had staan. Om eerlijk te zijn had ik de fiets 10x liever bij Martijn besteld/gegund. Maar ja bepert gedulde he...
Plaats reactie