Is een Fuel EX de oplossing?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gerardvv
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 18:01

Nieuwe poging met de foto's...
Afbeelding
Afbeelding

...en anders staan ze hier https://www.flickr.com/photos/190653569 ... ed-public/
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Gerardvv schreef: zo 11 oktober 2020, 23:37 Nieuwe poging met de foto's...
[ img]https://www.flickr.com/photos/190653569 ... /lightbox/[ /img]
[ img]https://www.flickr.com/photos/190653569 ... /lightbox/[ /img]

...en anders staan ze hier https://www.flickr.com/photos/190653569 ... ed-public/
Om [ img ]-tags te kunnen gebruiken moet je linken naar iets met de extensie .jpg, .jpeg, ... anders werkt het niet...


Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik zie die foto's en denk: dat je überhaupt nog de moeite gaat nemen om te passen ...... :o
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gerardvv
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 18:01

:lol: is het zo duidelijk dan? En het gekke is dat ik het niet eens zo verkeerd vond rijden, vandaar die twijfels. Dat komt misschien ook door de overstap van mijn huidige (toch meer CC-) fiets. Maar dan ben ik er wel uit, XL dus.

Mijn LBS had vanwege de levertijden inmiddels al een L èn een XL besteld, nu kan het wachten beginnen en hoop ik dat het sneller gaat dan voorspeld.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gerardvv schreef: ma 12 oktober 2020, 22:52 :lol: is het zo duidelijk dan?
Mwa, op de gemiddelde racefiets zit je nog meer rechtop. Om nog maar te zwijgen van die dropper/zadelpen die boven de minimum insteekdiepte lijkt te zitten, met je volle gewicht op zo`n hefboom stuiteren is imho vragen om een gescheurde zadelbuis. :wink:
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Ik rij zelf een Fuel ex 9.7 2020, rij dezelfde dingen die jij ook doet. (en ben nog steeds een fanatieke bmx racer van 53).
Ben 1.82m en rij een L. Iedereen boven deze lengte zou ik een XL adviseren.
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Gerardvv
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 18:01

Afgelopen zaterdag was het zover: NBD!!! Het is een EX 8 in XL met de GX afmontage geworden, omdat deze beschikbaar was en het anders erg onzeker werd qua levertijd en verkrijgbaarheid (ik ging voor de XT). Foto’s volgen nog.
Eerste indruk: geweldige fiets! XL zit als gegoten en bij het eerste rondje Dorst/Teteringen Blijkt hij niet minder wendbaar dan de L. Overstap van XT remmen en schakelen naar Sram is even wennen maar het voelt allemaal erg goed dus voorlopig geen klachten. Hij voelt ook niet minder efficient dan de Stereo en fietst eigenlijk erg ‘licht’ voor het type fiets. Wat me bij de eerste trails vooral opviel is het vertrouwen en de fun-factor die deze fiets je biedt! Daarmee lijkt hij exact dat te bieden wat ik zocht. Wordt vervolgd!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gerardvv schreef: di 27 oktober 2020, 02:11 Afgelopen zaterdag was het zover: NBD!!! Het is een EX 8 in XL met de GX afmontage geworden, omdat deze beschikbaar was en het anders erg onzeker werd qua levertijd en verkrijgbaarheid (ik ging voor de XT). Foto’s volgen nog.
Eerste indruk: geweldige fiets! XL zit als gegoten en bij het eerste rondje Dorst/Teteringen Blijkt hij niet minder wendbaar dan de L. Overstap van XT remmen en schakelen naar Sram is even wennen maar het voelt allemaal erg goed dus voorlopig geen klachten. Hij voelt ook niet minder efficient dan de Stereo en fietst eigenlijk erg ‘licht’ voor het type fiets. Wat me bij de eerste trails vooral opviel is het vertrouwen en de fun-factor die deze fiets je biedt! Daarmee lijkt hij exact dat te bieden wat ik zocht. Wordt vervolgd!
Pics or it didn`t happen :winkie:
Gerardvv
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 18:01

Even kijken of het via deze site lukt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo ja, de laatste foto is met de 10 jaar oude Fuel EX 9 van mijn zoon...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gelukt 8)
Fraai ding, hoor. Ook leuk om het verschil met z`n 10jr oudere broertje te zien :-q
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooi! :-q :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Knappe fiets geworden, benieuwd hoe je eerste echte ervaringen zullen zijn. :-q
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Beauty!

Maar wel een bijzondere keuze, om je de kleur van je fiets af stemmen op de kleur van je schuurdeur. :winkie:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gerardvv
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 18:01

:lol: Ja petrol en blauw-groentinten waren altijd al mijn favoriet dus de keuze was makkelijk. De kleur is in het echt trouwens mooier dan op de foto's. De carbon 2020 kleur (miami green to teal fade) van de testfiets vond ik eigenlijk het allermooiste. Maar dit neigt in het schemer wat meer naar stealth en is wat dat betreft wel weer subtiel en ingetogen, passend bij mijn leeftijd. 8)
Plaats reactie