Canyon lux 2021 framemaat M of L

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Kraai
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 8 november 2010, 21:08

Ik heb dezelfde worsteling gehad. Zadel van de L kon, net, niet laag genoeg maar een M was echt te klein. Ik ben 185. Heb een M thuis gehad en er op gereden, dat was het niet. Gemaild met Canyon en als optie gegeven dat ik sowieso graag een andere dropper wil dan diegene die erop zit. Die dropper is de beperking in mijn geval. Andere dropper was de oplossing. Kreeg een goed antwoord van Canyon waarin ze meedachten.
Vandaag eerste rit op een L en die zit helemaal goed.
Als je kan fietsen is het altijd mooi weer..
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Kraai schreef: za 26 december 2020, 20:40 Ik heb dezelfde worsteling gehad. Zadel van de L kon, net, niet laag genoeg maar een M was echt te klein. Ik ben 185. Heb een M thuis gehad en er op gereden, dat was het niet. Gemaild met Canyon en als optie gegeven dat ik sowieso graag een andere dropper wil dan diegene die erop zit. Die dropper is de beperking in mijn geval. Andere dropper was de oplossing. Kreeg een goed antwoord van Canyon waarin ze meedachten.
Vandaag eerste rit op een L en die zit helemaal goed.
wat is jou bb lengte en welke dropper is het geworden
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Kraai
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 8 november 2010, 21:08

Mijn BBL is 85, zadelhoogte 75. Dat redde ik met de L niet niet.

Heb nu een Rockshox Steatlh Reverb C1 125, heb daarmee nog paar centimeter marge. Heeft een minimale insteek van 175 terwijl de dropper waarmee de fiets geleverd wordt een minimale insteek heeft van 210.
Als je kan fietsen is het altijd mooi weer..
Jeroen1234
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 4 september 2021, 15:18

Fietsvrienden,

Ik zit met een vergelijkbaar dilemma. Ik ben 183 en heb een bbl van 85 cm. Heb dus relatief iet wat kortere benen.

Ik wil graag een Exceed maar twijfel nog over de maat. Canyon adviseert M maar als ik de berichten in dit topic lees moet ik zeker voor de L gaan. Zie ik dat goed of is dat advies verandert sinds de reach van de Exceed groter is geworden?

Ik heb overigens den Aeroad in M die prima past. Recent een dag op een Grand Canyon in L gereden waar ik ook erg blij mee was.

Veel dank voor jullie wijze reacties!

Jeroen
Jeroen1234
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 4 september 2021, 15:18

Ik heb overigens een Lux die ik kan testen van einde 2019. Begrijp ik het goed dat de geometrie van de Lux hetzelfde is als van de Exceed?
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

Jeroen1234 schreef: ma 6 september 2021, 13:57 Ik heb overigens een Lux die ik kan testen van einde 2019. Begrijp ik het goed dat de geometrie van de Lux hetzelfde is als van de Exceed?
Ik dacht t wel. Idee van Canyon was om (wedstrijd-)rijders tussen beide frames te kunnen laten wisselen, zonder verschil in zithouding.
Plaats reactie