Advies opvolger Cube Reaction

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Jorrit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 18 januari 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cube Reaction E CR 2010

Hi!


Ook ik ben op zoek naar een nieuwe fiets! Sinds kort heb ik het mountainbiken weer wat fanatieker opgepakt. Ik heb het jaren met veel plezier gedaan. Ik woon in Oostvoorne, dus heb daar aardig wat rondjes afgelegd. Ik rij nu op een Cube Reaction CR uit 2010. Ik blijf verbaasd over hoe goed deze fiets het eigenlijk blijft doen. Waarom dan een nieuwe?

- Gewoon leuk :-);
- Mijn rug is een gevoelig punt, dus ik denk dat een fully wellicht wat beter past;
- Kan mijn oude fiets mooi doorschuiven naar dochterlief ;-);
- Als ik het echt serieus ga oppakken zal mijn oude fiets ook wel weer wat revisie nodig hebben.

Budget is ergens tussen de €2500,- en €4000,- Ik heb niet direct een merk voorkeur, echter blijf ik nog steeds wel gecharmeerd van de prijs/kwaliteit verhouding van Cube. Verder is mijn vaste LBS hier dealer van. Zelf ben ik hierop uitgekomen:

https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/mount ... eynorange/

Uiteraard zal ik er voornamelijk op het parcour van Oostvoorne mee rijden, echter wil ik wel weer meer uitstapjes richting Amerongen / Ardennen e.d. gaan maken. Ik rij nu op een vrij kleine fiets, om lekker mee te gooien en smijten. Ik heb onlangs een parcours gereden op een 29" huurfiets (Specialized HT, type weet ik niet). Dit beviel prima, ik vond het echter wel wat groot/lomp. Maar dit kan ook gewenning zijn :-)

Om de genoemde fiets te testen ga ik volgende week een rondje doen op het 2018 model die ik daar gehuurd hebt.

Ik hoor echter graag of jullie nog andere goede tips hebben waar ik op moeten letten of wat echt goede fietsen zijn.

Alvast bedankt!
Jorrit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 18 januari 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cube Reaction E CR 2010

Deze mag dicht, opvolger is gekocht en binnen
Bammetje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 13:33

Toch even benieuwd, wat is het geworden? :wink: De overstap van een HT naar een 140mm trail bike lijkt me een behoorlijk.
Jorrit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 18 januari 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cube Reaction E CR 2010

Beste Bammetje,

Het is een cube ams 100 c68 sl 29 geworden, modeljaar 2020. Stond nog op voorraad in mijn maat, dus voor een mooie prijs kunnen scoren!
Plaats reactie