Mijn lockout knopje lockt niet

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars.0520
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 3 september 2020, 19:23
Mijn mountainbike: Merida ninety six 3000

Hier is een filmpje ervan, hoop dat iemand weet hoe ik dit oplos! https://youtu.be/Ga1MwVVLhro
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Hou eens met 1 hand die lockout handle vast ,en probeer met je andere hand of je dat ronde ding op je vork zover kunt draaien dat de vork wel locked.
Lars.0520
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 3 september 2020, 19:23
Mijn mountainbike: Merida ninety six 3000

Thx zal het even proberen!
Lars.0520
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 3 september 2020, 19:23
Mijn mountainbike: Merida ninety six 3000

Net geprobeerd, werkt jammer genoeg niet. Het is trouwens mijn achter vering!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Prima, niets meer aan doen :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: do 3 september 2020, 19:55 Prima, niets meer aan doen :-q
Ik zag de topic titel en wist dat deze reactie eronder zou staan :lol: :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Mijn "bikeadvies" is: schaf een HT aan.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Als we nou ipv bijdehante opmerkingen een relevante oplossing zouden aandragen.
De TS komt hier net kijken en wordt meteen in de maling genomen, beetje onvolwassen naar mijn mening.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars.0520 schreef: do 3 september 2020, 19:32 Hier is een filmpje ervan, hoop dat iemand weet hoe ik dit oplos! https://youtu.be/Ga1MwVVLhro
Even on topic dan, is een vrij gebruikelijk euvel, vaak loopt de kabel niet soepel en is dat het probleem, dan kan schoonmaken en een beetje smeren helpen.
Ik heb omdat dit bij mij ook vaker gebeurde in lijn met de grappen hierboven de remote idd verwijderd, als je hem dan op de vork wilt kunnen locken moet die wel even open om een veertje los te pielen.
Wil je hem houden dus schoonmaken en smeren.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

gijsje schreef: vr 4 september 2020, 16:35 Als we nou ipv bijdehante opmerkingen een relevante oplossing zouden aandragen.
De TS komt hier net kijken en wordt meteen in de maling genomen, beetje onvolwassen naar mijn mening.
Het advies van Lars is wellicht de beste oplossing, dat heet omdenken. Een beetje als iemand die een afloper heeft en er dan achterkomt dat 1,6 bar echt veel fijner rijdt dan 3 bar ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Nou.....laten we hier maar geen discussie over de zin/onzin over een lockout starten. Misschien wil je wel gewoon dat alles aan je bike 100% functioneert.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

gijsje schreef: vr 4 september 2020, 18:58 Nou.....laten we hier maar geen discussie over de zin/onzin over een lockout starten. Misschien wil je wel gewoon dat alles aan je bike 100% functioneert.
Tja, dan ga je ook nog inkoppertjes weggeven... :winkie:

Als je wilt dat die achtervering 100% functioneert, dan moet je inderdaad de lockout weg laten.

Natuurlijk starten we die discussie iedere keer weer. Compleet nutteloos product omdat het verlies van eventueel deinen zo minimaal is op asfalt dat je het niet kunt meten. En met werkende vering ben je op een gravelpad al sneller dan zonder die achtervering.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heerlijk, een lock out voor en achter! Staand klimmen, asfaltsprintjes... of het wel of niet sneller is boeit me niet.
Dat ik dan geen gedein voel vind ik gewoon lekker!
Dus, voor degenen die een functionerende lockout gewoon lekker vinden, back on topic, terug naar de praktische oplossingen?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Lars TB schreef: vr 4 september 2020, 20:31
gijsje schreef: vr 4 september 2020, 18:58 Nou.....laten we hier maar geen discussie over de zin/onzin over een lockout starten. Misschien wil je wel gewoon dat alles aan je bike 100% functioneert.
Tja, dan ga je ook nog inkoppertjes weggeven... :winkie:

Als je wilt dat die achtervering 100% functioneert, dan moet je inderdaad de lockout weg laten.

Natuurlijk starten we die discussie iedere keer weer. Compleet nutteloos product omdat het verlies van eventueel deinen zo minimaal is op asfalt dat je het niet kunt meten. En met werkende vering ben je op een gravelpad al sneller dan zonder die achtervering.
Dat is dan jouw mening en da's wat anders dan een voldongen feit. De TS wil een werkende lockout en vraagt een mogelijke oplossing, niet om onze mening over een lockout.
Plaats reactie