Nieuwe hardtail met een beetje comfort

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De nieuwe aluminium variant van de Jealous heeft overigens ook XT, niet alleen om te schakelen, maar ook de remmen. Hij weegt 1 kg meer, maar daarvoor mag je zo een € 800 in je zak houden. https://www.radon-bikes.de/mountainbike ... -100-2021/

Overigens voor carbon en aluminium geldt 'Maximale Reifenbreite: 2.25'
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Ja, die heb ik gezien. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding, maar ik heb het budget voor de carbon 8.0 en dan maak ik ook een mooie stap tov mijn huidige fiets. Die bandbreedte zag ik ook, dat geeft geen mogelijkheid om verder te vergroten. Ik moet wel zeggen dat ik op de OIZ (met 25 mm Maxis 2,2 inch) ook een behoorlijk verschil kon merken met mijn huidige fiets (22,5 mm Crossking Protection 2,2 inch). Heb de bandendruk nog nagemeten en daar lag het niet aan. Het kan de band zijn of de velg, maar in ieder geval was de band een stukje breder.

Omdat ik de Radon niet uit m'n hoofd krijg heb ik besloten om die te bestellen. Wil die optie toch eerst overwegen. Als het niet bevalt kan ie terug. Bos testen helaas niet mogelijk, maar op straat krijg je ook wel gevoel. Als de fiets een goede indruk maakt bestel ik de Canyon VCLS pen erbij. Heb er eigenlijk wel vertrouwen in na het lezen van allerlei reviews dat dit goed genoeg is.
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Hij is binnen! Eerste indruk zeer goed, binnenkort meer in show your stuff

Afbeelding
big image file
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

buddow schreef: do 24 september 2020, 17:03 Hij is binnen! Eerste indruk zeer goed, binnenkort meer in show your stuff
Wow, die spat wel van het scherm af zeg, mooi kleurtje :-q
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Zeker! Kleurtje is een beetje lastig vast te leggen op de foto, maar het is een soort fel rood dat tegen oranje aanzit.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

buddow schreef: vr 25 september 2020, 08:06 Zeker! Kleurtje is een beetje lastig vast te leggen op de foto, maar het is een soort fel rood dat tegen oranje aanzit.
Hier is het gewoon roze :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Willem Altes schreef: zo 13 september 2020, 18:10 Overigens voor carbon en aluminium geldt 'Maximale Reifenbreite: 2.25'
...... anno 2020 :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

I_do schreef: vr 25 september 2020, 10:38
buddow schreef: vr 25 september 2020, 08:06 Zeker! Kleurtje is een beetje lastig vast te leggen op de foto, maar het is een soort fel rood dat tegen oranje aanzit.
Hier is het gewoon roze :lol:
Pinkbike :)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Is die achtervork dan echt zo krap dat er bv geen 2.35 in past? Breder wil je niet met een 25 mm velg en 2.25 is ook niet veel mis mee. Denk dat de meeste snelle mannen er mee rijden.
Mooie fiets. :-q
"This species has amused itself to death"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

buddow schreef: za 12 september 2020, 19:22 ik merkte dat ik daarbij het liefst volledig gelockt fietste. En om voor iedere afdaling of technisch deel dan weer te unlocken vind ik teveel gedoe. Dan liever even staan wanneer nodig op de hardtail.
Waarom dan een geveerde vork? Dan zou ik er een starre in doen van carbon. Zeker als je zo gefocust bent op gewicht. Je bespaart dan zomaar een kilo. Mijn Niner vork weegt 600g en is eigenlijk verrassend comfortabel.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Thanks, maar het locken sloeg op de achtervering :). En daarom dus een hardtail gekocht
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb sinds een tijdje een 2.8 achterband in mn HT, dat geeft ook wat comfort. :-D
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

dat geloof ik zeker!
Plaats reactie