Brul78 schreef: ↑di 29 september 2020, 13:52
Aangezien ik ouder wordt, ben nu 41, is meer rechtop zitten alleen maar een voordeel.
Ik moet ook zeggen dat ik bij mijn huidge fiets het zadel op de uiterst hoogte moet hebben staan om lekker te fietsen. Dat betekent dus dat het zadel weer ver naar voren moet om kracht op de pedalen over te brengen
Als je rechtop wilt zitten, moet je je racer laten staan
Heb net ff je startpost gelezen en op basis van die info zou ik zeggen dat je al die jaren op een te kleine fiets hebt gereden (denk dat je dat zelf ook wel weet). Vergeet niet dat je A: op een ander soort fiets gaat rijden en B: de ontwikkeling en de geometrie grote stappen hebben gemaakt in die tijd. Waarmee ik wil zeggen dat wat je ook kiest, er een periode van gewenning is waarbij het zelfs kan zijn dat je twijfelt aan je aankoop.
Dat gezegd hebbende, je kan natuurlijk ook nog het eea aanpassen. Zo te zien wordt de fiets met een 60mm stem en een 20mm riserbar geleverd, wat meer rechtop is zo gefixed.
En om even wat recht te zetten:
Prulleman noemt Reach maar Reach is in het kort de lengte van je cockpit als je staat (dus gemeten vanuit je bottombracket), dat zegt weinig over de lengte van je zitpositie. Je kan 2 fietsen hebben met dezelfde reach, waarbij de een toch korter is dan de ander (steilere zitbuishoek). Je kan dan beter een vergelijking trekken tussen bovenbuis- en stemlengte tussen de diverse fietsen.
Duidelijk, vandaar ook mijn vraag of ik er zo te simpel naar keek
Prulleman schreef: ↑di 29 september 2020, 20:20
Duidelijk, vandaar ook mijn vraag of ik er zo te simpel naar keek
Maar conclusie blijft L lijkt me
Als ik zelf zou moeten kiezen, ja.
De 616mm bovenbuis en 60mm stem van de Izzo is exact hetzelfde als mijn Hugene met 626+50mm in originele config en ik heb dus een iets langer bovenlijf dan Brul. Ondertussen rij ik nog korter door een 35mm stem en dat rijdt prima.
Iedereen en met name TenZNL, Lars TB, Jurrian en natuurlijk Prulleman, onwijs bedankt voor de moeite om hier naar te kijken.
Duidelijk onderbouwing en beredenering. De L gaat het dus worden.
Nog even 1 dag wachten op de offerte van onze gepland verbouwing van de beneden verdieping om het financiële plaatje compleet te hebben; vooral voor de vriendin want hoe dan ook gaat die fiets er komen.
Brul78 schreef: ↑wo 30 september 2020, 10:20
Iedereen en met name TenZNL, Lars TB, Jurrian en natuurlijk Prulleman, onwijs bedankt voor de moeite om hier naar te kijken.
Duidelijk onderbouwing en beredenering. De L gaat het dus worden.
Nog even 1 dag wachten op de offerte van onze gepland verbouwing van de beneden verdieping om het financiële plaatje compleet te hebben; vooral voor de vriendin want hoe dan ook gaat die fiets er komen.
Je zoekt alleen nog budget voor het inkopen van een vriendin?
Zoals gepost in het Izzo draadje, ik heb hem besteld.
Kosten voor de verbouwing zijn nog niet duidelijk. Aannemer krijg pas volgende week de prijzen van het staal en de kozijnen door. Maar ik kon niet langer meer wachten. Ik was te bang om naast de maat L te pissen. Gezien jullie advies kon ik niet meer uitwijken naar de XL. Elke ochtend keek ik gelijk of het nog beschikbaar was. Dan 's middags en 's avond nog 14x .
Dus schijt, ik heb hem besteld met Payment in Advance. nu heb 10 werkdagen om te betalen, althans zo lees ik het:
Kosten voor de verbouwing zijn nog niet duidelijk. Aannemer krijg pas volgende week de prijzen van het staal en de kozijnen door. Maar ik kon niet langer meer wachten. Ik was te bang om naast de maat L te pissen. Gezien jullie advies kon ik niet meer uitwijken naar de XL. Elke ochtend keek ik gelijk of het nog beschikbaar was. Dan 's middags en 's avond nog 14x .
Helemaaaal niet herkenbaar, ik check 88 keer per dag mn mail om te zien of mijn ge-pre-orderde frame al onderweg is
Moet je nu echt betalen voor de doos waarin hij komt? Wat een geldklopperij. Neemt niet weg dat je een fantastisch mooie trailbike gekocht hebt. Echt 1 van de mooiste van dit moment en ook nog enigszins betaalbaar. Gefeliciteerd man.