Keuzestress - Welke Full Suspension 2020-2021? --> YT Izzo Comp

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

TenZNL schreef: di 29 september 2020, 16:45
Brul78 schreef: di 29 september 2020, 13:52 Aangezien ik ouder wordt, ben nu 41, is meer rechtop zitten alleen maar een voordeel.
Ik moet ook zeggen dat ik bij mijn huidge fiets het zadel op de uiterst hoogte moet hebben staan om lekker te fietsen. Dat betekent dus dat het zadel weer ver naar voren moet om kracht op de pedalen over te brengen
Als je rechtop wilt zitten, moet je je racer laten staan :tong

Heb net ff je startpost gelezen en op basis van die info zou ik zeggen dat je al die jaren op een te kleine fiets hebt gereden (denk dat je dat zelf ook wel weet). Vergeet niet dat je A: op een ander soort fiets gaat rijden en B: de ontwikkeling en de geometrie grote stappen hebben gemaakt in die tijd. Waarmee ik wil zeggen dat wat je ook kiest, er een periode van gewenning is waarbij het zelfs kan zijn dat je twijfelt aan je aankoop.

Dat gezegd hebbende, je kan natuurlijk ook nog het eea aanpassen. Zo te zien wordt de fiets met een 60mm stem en een 20mm riserbar geleverd, wat meer rechtop is zo gefixed.

En om even wat recht te zetten:
Prulleman noemt Reach maar Reach is in het kort de lengte van je cockpit als je staat (dus gemeten vanuit je bottombracket), dat zegt weinig over de lengte van je zitpositie. Je kan 2 fietsen hebben met dezelfde reach, waarbij de een toch korter is dan de ander (steilere zitbuishoek). Je kan dan beter een vergelijking trekken tussen bovenbuis- en stemlengte tussen de diverse fietsen.
Duidelijk, vandaar ook mijn vraag of ik er zo te simpel naar keek ;)

Maar conclusie blijft L lijkt me
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Prulleman schreef: di 29 september 2020, 14:36
Dennis74 schreef: di 29 september 2020, 14:29 ik zou ook zeker de 3 cm verschil in wielbasis tussen XL en L meenemen in mijn overweging
ten voordele van de L? (gezien het gem. inzet bereik?)
Dat
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Prulleman schreef: di 29 september 2020, 20:20 Duidelijk, vandaar ook mijn vraag of ik er zo te simpel naar keek ;)

Maar conclusie blijft L lijkt me
Als ik zelf zou moeten kiezen, ja.
De 616mm bovenbuis en 60mm stem van de Izzo is exact hetzelfde als mijn Hugene met 626+50mm in originele config en ik heb dus een iets langer bovenlijf dan Brul. Ondertussen rij ik nog korter door een 35mm stem en dat rijdt prima.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Iedereen en met name TenZNL, Lars TB, Jurrian en natuurlijk Prulleman, onwijs bedankt voor de moeite om hier naar te kijken.
Duidelijk onderbouwing en beredenering. De L gaat het dus worden.

Nog even 1 dag wachten op de offerte van onze gepland verbouwing van de beneden verdieping om het financiële plaatje compleet te hebben; vooral voor de vriendin want hoe dan ook gaat die fiets er komen. :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Brul78 schreef: wo 30 september 2020, 10:20 Iedereen en met name TenZNL, Lars TB, Jurrian en natuurlijk Prulleman, onwijs bedankt voor de moeite om hier naar te kijken.
Duidelijk onderbouwing en beredenering. De L gaat het dus worden.

Nog even 1 dag wachten op de offerte van onze gepland verbouwing van de beneden verdieping om het financiële plaatje compleet te hebben; vooral voor de vriendin want hoe dan ook gaat die fiets er komen. :winkie:
Je zoekt alleen nog budget voor het inkopen van een vriendin?
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

I_do schreef: wo 30 september 2020, 10:50 Je zoekt alleen nog budget voor het inkopen van een vriendin?
Lolbroek

Nee, zij wil het financiële plaat eerst weten (fiets + verbouwing).
Ik geef er geen zak om, dan maar een hogere tweede hypotheek :-D
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Brul78 schreef: wo 30 september 2020, 10:59
I_do schreef: wo 30 september 2020, 10:50 Je zoekt alleen nog budget voor het inkopen van een vriendin?
Lolbroek

Nee, zij wil het financiële plaat eerst weten (fiets + verbouwing).
Ik geef er geen zak om, dan maar een hogere tweede hypotheek :-D
Je hebt je prioriteiten goed op orde :-q . Alvast veel plezier met wat het dan ook wordt qua fiets.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Brul78 schreef: wo 30 september 2020, 10:59
I_do schreef: wo 30 september 2020, 10:50 Je zoekt alleen nog budget voor het inkopen van een vriendin?
Lolbroek

Nee, zij wil het financiële plaat eerst weten (fiets + verbouwing).
Ik geef er geen zak om, dan maar een hogere tweede hypotheek :-D
Meteen een fiets meefinancieren met een verbouwing...
geen gek idee :-q
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Zoals gepost in het Izzo draadje, ik heb hem besteld.

Afbeelding

Kosten voor de verbouwing zijn nog niet duidelijk. Aannemer krijg pas volgende week de prijzen van het staal en de kozijnen door. Maar ik kon niet langer meer wachten. Ik was te bang om naast de maat L te pissen. Gezien jullie advies kon ik niet meer uitwijken naar de XL. Elke ochtend keek ik gelijk of het nog beschikbaar was. Dan 's middags en 's avond nog 14x .

Dus schijt, ik heb hem besteld met Payment in Advance. nu heb 10 werkdagen om te betalen, althans zo lees ik het:

Afbeelding

Afbeelding
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Ze willen het geld binnen 10 werkdagen hebben. Dat is niet hetzelfde als "binnen 10 werkdagen betalen".

Ik zou ervan uitgaan dat het twee dagen duurt voordat je betaling bij hun binnen is.
________
Mijn fiets
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Lekker hoor! Kopen kopen kopen! :-q Love it. Dikke fiets!

Edit.. holy sh... ik verschiet van die bidon. 50 euro?! :o
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het moet haast wel beter drinken als je bidon de naam "Thirstmaster 5000" heet (en 5000 eurocentjes kost).
:bier:

Veel plezier met je aankoop!
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Kosten voor de verbouwing zijn nog niet duidelijk. Aannemer krijg pas volgende week de prijzen van het staal en de kozijnen door. Maar ik kon niet langer meer wachten. Ik was te bang om naast de maat L te pissen. Gezien jullie advies kon ik niet meer uitwijken naar de XL. Elke ochtend keek ik gelijk of het nog beschikbaar was. Dan 's middags en 's avond nog 14x .


Helemaaaal niet herkenbaar, ik check 88 keer per dag mn mail om te zien of mijn ge-pre-orderde frame al onderweg is :lol:
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

haha, het is natuurlijk niet enkel een bidon, maar ook een "houder"... een fidlock bidon+mount is ook 35-45 euro.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Moet je nu echt betalen voor de doos waarin hij komt? Wat een geldklopperij. Neemt niet weg dat je een fantastisch mooie trailbike gekocht hebt. Echt 1 van de mooiste van dit moment en ook nog enigszins betaalbaar. Gefeliciteerd man. :bier:
Plaats reactie