Bike fit

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Dave053
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 5 september 2020, 22:30

Hey hoi,

Ik ben sinds een paar maanden actief op de mountainbike en heb eerst een wat goedkopere fiets aangeschaft. BULLS Sharptail โ€œ26โ€. Het mountainbiken bevalt mij super en geniet elke rit meer en meer. Ik wil dan nu ook een tandje hoger en een nieuwe Canyon Grand canyon 8 bestellen.

Nu heb ik nog niet genoeg ervaring waardoor ik een keuze moet maken tussen een M of L frame.

Ik heb al een beetje rond gesnuffeld op het forum en daarin wordt gezegd dat de site van canyon zelf de tool al gauw een kleinere maat adviseert (maat M)Volgens het stappenplan van mtbfit kom ik met mijn wensen en lengtes ook uit op de grand canyon 8 maat L.

Ik zoek toch nog een beetje advies en mijn precieze vraag is ook eigenlijk of er nog mensen zijn in de omgeving van Enschede waar ik een keer de fiets kan bekijken / passen?

Aanvullende gegevens voor eventueel extra advies ๐Ÿคช:

Lengte 1.82
Binnenbeen lengte : 82
Romp
Lengte 1,50

Alvast ๐Ÿ™
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Nee joh, dit is gewoon Large, zeker met je lange bovenlichaam..
Waar woke is, is vuur
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Canyon valt niet heel groot.

Ik ben ook 1.82 en heb een paar jaar geleden voor de zelfde keuze gestaan met de aanschaf van een Spectral AL 9.9.
Lang verhaal kort: heb eerst de M besteld, maar toch te klein dus terug gestuurd en een L gehaald. Zie hier voor het hele verhaal.

Ik zou dus ook zeker voor een L gaan...
Dave053
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 5 september 2020, 22:30

Excuses romp lengte is natuurlijk geen 1,50 ๐Ÿ™ƒ, op de bike fit vroegen ze de lengte van bovenbleef tot de grond ..
Dave053
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 5 september 2020, 22:30

Gezien de reacties denk ik dat het passen niet meer nodig zal zijn en een L gewoon helemaal goed is.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dave053 schreef: โ†‘ma 7 september 2020, 17:31 Excuses romp lengte is natuurlijk geen 1,50 ๐Ÿ™ƒ, op de bike fit vroegen ze de lengte van bovenbleef tot de grond ..
Ik baseerde me ook op je beenlengte. Tenzij je een enorm hoofd hebt zal je romp dan wel relatief lang zijn :D
Waar woke is, is vuur
Dave053
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 5 september 2020, 22:30

Ik baseerde me ook op je beenlengte. Tenzij je een enorm hoofd hebt zal je romp dan wel relatief lang zijn :D

Hahah nee als het nog groter was geweest dan daden we niets meer om het op te vullen ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜œ

Bedankt voor de hulp ๐Ÿค›๐Ÿ‘Œ
Plaats reactie