Trek Marlin 7, Cube Attention of evt. andere aanraders

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
harkbram
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 1 juli 2020, 15:57

Beste MTB-ers,

In mijn zoektocht naar een eerste mountainbike (budget rond de E800,-) ben ik uitgekomen op de volgende twee fietsen:

Trek Marlin 7 2021
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 7/p/33148/

Cube Attention 2021
https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/mount ... -greynred/

Afweging om voor de Trek Marlin 7 te gaan: ik vind hem er qua looks stukken beter uit zien, is direct leverbaar dus binnen een paar dagen kan ik op de fiets door de bossen. Minpunt(en): coil vering, schijnt lastig te zijn om te upgraden naar tubeless?

Afweging om voor de Cube Attention te gaan: grootste plus is de luchtvork, verder qua onderdelen naar mijn idee redelijk gelijk aan de Marlin 7. Minpunt(en): levertijd, is nog maar afwachten wanneer hij (weer) leverbaar is.

Een keuze maken vind ik erg lastig, zelf gaat mijn lichte voorkeur uit naar de Marlin 7 omdat deze leverbaar is en er mooier uit ziet. Maar misschien is het verstandig om voor E50,- meer voor de Cube te kiezen en misschien maar even iets langer te wachten?

Misschien kunnen jullie mij helpen bij mijn keuze! Alvast bedankt.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

harkbram schreef: ma 7 september 2020, 20:43 Beste MTB-ers,

In mijn zoektocht naar een eerste mountainbike (budget rond de E800,-) ben ik uitgekomen op de volgende twee fietsen:

Trek Marlin 7 2021
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 7/p/33148/

Cube Attention 2021
https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/mount ... -greynred/

Afweging om voor de Trek Marlin 7 te gaan: ik vind hem er qua looks stukken beter uit zien, is direct leverbaar dus binnen een paar dagen kan ik op de fiets door de bossen. Minpunt(en): coil vering, schijnt lastig te zijn om te upgraden naar tubeless?

Afweging om voor de Cube Attention te gaan: grootste plus is de luchtvork, verder qua onderdelen naar mijn idee redelijk gelijk aan de Marlin 7. Minpunt(en): levertijd, is nog maar afwachten wanneer hij (weer) leverbaar is.

Een keuze maken vind ik erg lastig, zelf gaat mijn lichte voorkeur uit naar de Marlin 7 omdat deze leverbaar is en er mooier uit ziet. Maar misschien is het verstandig om voor E50,- meer voor de Cube te kiezen en misschien maar even iets langer te wachten?

Misschien kunnen jullie mij helpen bij mijn keuze! Alvast bedankt.
Met een coil vork loop je het gevaar dat je binnen een jaar een andere wilt.
Dat hangt ook wat af van je gewicht, hoe zwaar ben je?
Vraag ook of dit een tapered vork is, deze kun je gemakkelijk upgraden naar een betere. Een straight vork daar is zo goed als niks beters voor te krijgen.
Tubeless is voor de banden, geen connectie met vork.
harkbram
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 1 juli 2020, 15:57

massen schreef: di 8 september 2020, 09:06 Met een coil vork loop je het gevaar dat je binnen een jaar een andere wilt.
Dat hangt ook wat af van je gewicht, hoe zwaar ben je?
Vraag ook of dit een tapered vork is, deze kun je gemakkelijk upgraden naar een betere. Een straight vork daar is zo goed als niks beters voor te krijgen.
Tubeless is voor de banden, geen connectie met vork.
Bedankt voor je reactie! Ik ben zelf rond de 85 kilogram, het schommelt nog wel eens een beetje beide kanten op ;-)
Tubeless snap ik van dat het voor de banden is, zag het meer als minpunt van de Trek aangezien ik op het internet las dat deze banden/velgen zich lastig lenen voor een tubeless setup?
Mapo
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 26 augustus 2020, 16:10

Ik heb toevallig net afgelopen vrijdag een Cube Attention SL gekocht, die zit net iets hoger met €900. Ik wilde zelf ook graag een luchtvork.

De twee fietsen die je aangeeft verschillen overigens ook nog van versnelling opzet, de Trek is een single speed en de Cube een double speed. Je moet even bekijken wat je daarin fijn vind.

Op bijna alle merken zit nu een redelijke levertijd, ik had via internet gezocht waar ze op voorraad waren in mijn maat en ik kon hem in principe direct meenemen (uiteindelijk niet gedaan omdat de fiets nog even goed afgesteld moest worden). Ik had wel de mazzel dat die zaak in een straal van 20 km bij mij vandaan zat.

Het kan dus interessant zijn om bij verschillende winkels te kijken waar hij al op voorraad is.
Plaats reactie