Trek Top Fuel 9.7 vs Orbea Oiz m30

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Mtbenno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 30 november 2016, 22:08

Lastige keuzes.
Je zou ook nog eens een echte proefrit in het bos kunnen maken met de Top Fuel.
Heb dit vorige week gedaan en vond het een erg fijne fiets. Heb toen ook de Trek Super caliber getest (die stond bovenaan mijn lijstje) maar de Top Fuel vond ik veel leuker.
Hoe het vergelijk is met de Orbea Oiz TR weet ik niet, die wil ook graag nog eens uitproberen. Mag ik vragen bij welke fietsen zaak je een testrit hebt gemaakt en hadden ze hiervoor een demo fiets beschikbaar in XL?
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

I_do schreef: di 15 september 2020, 19:22
Biker67 schreef: di 15 september 2020, 17:20 Geen fiets en ruim een 6 maanden wachten op je favourite bike......... pff geen pretje. Misschien toch je vizier ook op andere merken gaan richten, er is natuurlijk veel moois te koop.

Is dit niks voor je:

https://www.fahrrad-xxl.de/rocky-mounta ... 0-x0052710
Vind ik persoonlijk nog veel gaver dan de Orbea!
Ik ook, al vind ik de Oiz ook wel erg gaaf. Rocky Mountain was een paar jaar geleden best populair hier, dat is minder geworden. Zijn ook weinig dealers in Nederland. De 2021 Element mag erg ook wezen, mooie kleurstelling.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Nog wat inspiratie:

https://youtu.be/DX8MNCDYA8Y
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Marcel964 schreef: di 15 september 2020, 21:04 Nog wat inspiratie:

https://youtu.be/DX8MNCDYA8Y
Wat een dikke bike! Jammer dat ze de TR versie niet gebruikten, die zou een aantal van de genoemde minpuntjes aanpakken.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Torsten volgens mij ben je er al lang uit. Het moet de oiz worden, daar word je echt blij van, zeker als je 3,5-4K uitgeeft. Ook al moet je ff wachten, daarna jaren plezier.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Marcel964 schreef: wo 16 september 2020, 07:44 Torsten volgens mij ben je er al lang uit. Het moet de oiz worden, daar word je echt blij van, zeker als je 3,5-4K uitgeeft. Ook al moet je ff wachten, daarna jaren plezier.
Dat denk ik ook :-q
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Mtbenno schreef: di 15 september 2020, 20:36 Lastige keuzes.
Je zou ook nog eens een echte proefrit in het bos kunnen maken met de Top Fuel.
Heb dit vorige week gedaan en vond het een erg fijne fiets. Heb toen ook de Trek Super caliber getest (die stond bovenaan mijn lijstje) maar de Top Fuel vond ik veel leuker.
Hoe het vergelijk is met de Orbea Oiz TR weet ik niet, die wil ook graag nog eens uitproberen. Mag ik vragen bij welke fietsen zaak je een testrit hebt gemaakt en hadden ze hiervoor een demo fiets beschikbaar in XL?
Waar heb je de trek top fuel kunnen testen? Dit zou ik ook wel eens willen proberen. Bij Koers.cc had ik een orbea getest, alleen hebben ze nu volgens mij geen testfietsen meer, alles verkocht.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Torsten schreef: wo 16 september 2020, 09:51
Mtbenno schreef: di 15 september 2020, 20:36 Lastige keuzes.
Je zou ook nog eens een echte proefrit in het bos kunnen maken met de Top Fuel.
Heb dit vorige week gedaan en vond het een erg fijne fiets. Heb toen ook de Trek Super caliber getest (die stond bovenaan mijn lijstje) maar de Top Fuel vond ik veel leuker.
Hoe het vergelijk is met de Orbea Oiz TR weet ik niet, die wil ook graag nog eens uitproberen. Mag ik vragen bij welke fietsen zaak je een testrit hebt gemaakt en hadden ze hiervoor een demo fiets beschikbaar in XL?
Waar heb je de trek top fuel kunnen testen? Dit zou ik ook wel eens willen proberen. Bij Koers.cc had ik een orbea getest, alleen hebben ze nu volgens mij geen testfietsen meer, alles verkocht.
Trek Utrecht werkt wel mee als er nog iets beschikbar is. Hebben normaal topmodel beschikbar. Of het jouw maat is, even vragen.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

I_do schreef: wo 16 september 2020, 11:12
Torsten schreef: wo 16 september 2020, 09:51

Waar heb je de trek top fuel kunnen testen? Dit zou ik ook wel eens willen proberen. Bij Koers.cc had ik een orbea getest, alleen hebben ze nu volgens mij geen testfietsen meer, alles verkocht.
Trek Utrecht werkt wel mee als er nog iets beschikbar is. Hebben normaal topmodel beschikbar. Of het jouw maat is, even vragen.
Dank voor de tip, ik zal ze contacten!
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Ik kan vrijdag een Trek Fuel 9.7 lenen om daadwerkelijk te testen op de trails. Dan kan ik het tenminste ook op rit kwaliteit ervaren en vergelijken/.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Torsten schreef: wo 16 september 2020, 14:37 Ik kan vrijdag een Trek Fuel 9.7 lenen om daadwerkelijk te testen op de trails. Dan kan ik het tenminste ook op rit kwaliteit ervaren en vergelijken/.
Laat even weten hoe hij beviel!
Mtbenno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 30 november 2016, 22:08

Ik had je al een pb gestuurd maar idd Trek Store Utrecht heeft een Top Fuel 9.7 staan als demo. Wij zijn daar ook erg goed geholpen, ze nemen echt even de tijd om de fiets helemaal op jou af te stellen (zadel, vering, trappers, bandendruk)
En een mooie MTB route in de buurt 🙂

Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen, we lezen hier wel weer verder.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Zo, gisteren op parcours Zeist/Austerlitz de trek top fuel kunnen testen. Wat een heerlijke fiets om te knallen. Echt een aanrader. Stuurt rete strak, is snel en comfortabel. In vergelijking met de Oiz voelde hij iets minder snel en minder messcherp. Maar hij is daarmee ook iets vergevingsgezinder, en met meer lol/plezier te rijden. Wat ik zei, dat hij minder snel voelde, zie ik niet op Strava terug, toch een paar mooie PRs gereden. Ook voelde ik aan het eind van 1,5 uur rijden geen pijn in m'n onderrug, wat voor mij een hele dikke plus is.

Dus de keuze is een dikke 6 maanden wachten op de Oiz, of gewoon meteen kunnen beginnen met knallen en de Top Fuel kopen. Ik heb gekozen voor de Top Fuel😁😎
Laatst gewijzigd door Torsten op za 19 september 2020, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Kijk aan, waar een goede proefrit al niet goed voor is. Proficiat met je nieuwe bike.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Biker67 schreef: za 19 september 2020, 11:52 Kijk aan, waar een goede proefrit al niet goed voor is. Proficiat met je nieuwe bike.
Bedankt!
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Plaats reactie