Wat te kiezen?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Jobstra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 september 2020, 19:38
Mijn mountainbike: Cube reaction Pro 2019

Met veel plezier lees ik al een tijdje mee op dit forum. Nu maar zelf een vraag stellen:
Momenteel rijd ik een Cube reaction pro 2019 hardtail. Een fijne strakke bak, stuur prachtig op de vlakke parcoursen zoals de slag om Norg (100km) van een paar weken geleden, maar toch.....
Op de singletracks met wat meer boomwortels of oneffenheden zie ik mijn fietsmaatje op zijn fully met meer comfort fietsen. Ik hort en stoot er overheen, val sneller stil en hij kan door. Dus overweeg ik nu een fully.
Mijn lokale dealer heeft voor mij een Giant Anthem GI uit 2019 in de aanbieding. Een aluminium fiets, XT afgemonteerd en met carbon wielen. De dealer een paar dorpjes verderop heeft een Cube AMS 2019 staan. Carbon, XT afgemonteerd. Op beide fietsen zal ik zo'n €1000,- moeten bijleggen. What to do?
Knakworstkweker

Meer trainen, minder klagen :winkie:

Ik ben van beide merken geen gigantisch fan, maar als ik moet kiezen de Giant, Cubes vind ik veel te nerveus rijden als je wat technischer rijdt.
Jobstra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 september 2020, 19:38
Mijn mountainbike: Cube reaction Pro 2019

Knakworstkweker schreef: wo 30 september 2020, 20:16 Meer trainen, minder klagen :winkie:

Ik ben van beide merken geen gigantisch fan, maar als ik moet kiezen de Giant, Cubes vind ik veel te nerveus rijden als je wat technischer rijdt.
:-D

Geen fan van deze merken dus. Wat zou je wél aanraden?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Gaat er niet om of je fan bent. :-{
Zijn beide prima fietsen in het xc-segment. Carbon of aluminium gaat het verschil niet maken. Giant wordt positief beoordeeld tav de vering aan de achterkant. Cube zijn wel wat testen over te vinden op www. Testrit maken is het beste.
"This species has amused itself to death"
Knakworstkweker

Jobstra schreef: wo 30 september 2020, 20:38
Knakworstkweker schreef: wo 30 september 2020, 20:16 Meer trainen, minder klagen :winkie:

Ik ben van beide merken geen gigantisch fan, maar als ik moet kiezen de Giant, Cubes vind ik veel te nerveus rijden als je wat technischer rijdt.
:-D

Geen fan van deze merken dus. Wat zou je wél aanraden?
Specialized, KTM, BMC
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Beide proberen. Beide bieden wat je zoekt.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Een merk van een fiets zegt niet heel veel.
Geometrie, afmontage icm wensen en 'rijdergeo' veel meer. Zeggen dat een cube nerveus stuurt is echt veel te kort door de bocht. Zoals al eerder aangegeven probeer zoveel mogelijk testritten te maken en reviews te lezen. Uiteraard is merk/looks/emotie een factor maar dat zou imo niet 1 van de primaire selectiecriteria moeten zijn.
''Only dead fish go with the flow''
steve1981
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 9 januari 2021, 11:25

Merk is erg belangrijk bij het kopen van een fiets. Ik zou je aanraden om wat fietsen van Cannondale te bekijken, Ghost.
Laatst gewijzigd door steve1981 op di 16 februari 2021, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Lekker tegenstrijdig die adviezen :lol:

Zoals eerder gezegd: Proefrijden, kiezen wat je het beste bevalt. Wellicht is het nog interessant om te weten dat een fully geen wondermiddel is. Je kunt er dus ook voor kiezen om gewoon op je HT te blijven rijden en je techniek te verbeteren, wat de meeste mensen al enorm helpt is af en toe hun achterwerk van het zadel halen ;)
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

George schreef: za 9 januari 2021, 11:50 Lekker tegenstrijdig die adviezen :lol:

Zoals eerder gezegd: Proefrijden, kiezen wat je het beste bevalt. Wellicht is het nog interessant om te weten dat een fully geen wondermiddel is. Je kunt er dus ook voor kiezen om gewoon op je HT te blijven rijden en je techniek te verbeteren, wat de meeste mensen al enorm helpt is af en toe hun achterwerk van het zadel halen ;)
+1

Naast fiets techniek en achterwerk van het zadel kun je ook kijken naar je bandenspanning. Bijvoorbeeld eens proberen met lagere bandenspanning.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik denk niet dat deTS hier na 3 maand nog naar kijkt. Waarschijnlijk zijn beide fietsen nu verkocht.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ah, chips, we zijn er weer eens ingetuind. DE TS is inderdaad al een tijdje niet meer langs geweest en ik vrees dat hij inmiddels een fully heeft en nog steeds alle kanten op stuitert. Het is wel een beetje de schuld van 'steve1981'. Slechte binnenkomer oude topics kicken :evil:






;)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

We kunnen de discussie wel of geen FS nog een keer opstarten :-q

Please...



:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

:D

Ik zou een starre single speed kopen, of een crosser. :tong
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

steve1981 schreef: za 9 januari 2021, 11:38 Merk is erg belangrijk bij het kopen van een fiets.
Op zich wel aardig als binnenkomer om meteen met wat humor in je eerste post te beginnen. :-q :D
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Plaats reactie