Na 2 jaar tijd voor iets beters... opvolger Cube gezocht en gevonden !

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Wat vinden jullie van deze fiets. De Grand Canyon 9 is hier boven al genoemd maar als ik die met de 8 vergelijk : :o

Grand Canyon 8 voor 1399


Afbeelding



https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=GY%2FRD

Voordelen tov mijn huidige fiets:

#trail geo lijkt me wel gaaf om te ervaren tov XC
#wellicht sneller door hoger comfort
# niet lichter, wel fun
# Fox 34 vork 120mm
# bredere velg
# boost en steekassen
# dropper post
# XT 1x12

TOv de 9 laat je alleen de wielen en de remmen upgrade liggen. Voor dat geld kun je later nog een leuke wielen upgrade doen.

Wellicht een leuke fiets om ervaring op te doen of trail meer mijn ding tov XC zonder dat het direct heel veel geld kost.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik vind die remmen echt regelrecht troep. Als je zin hebt om er betere remmen op te zetten is het een leuke fiets. Ik moet zeggen dat ik die 400 euro in dit geval wel de meerprijs waard vind maar als je budget het niet toelaat is de goedkopere prima en het uitgangspunt frame/vork is gewoon goed.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

jsj schreef: vr 9 oktober 2020, 13:01 Wat vinden jullie van deze fiets. De Grand Canyon 9 is hier boven al genoemd maar als ik die met de 8 vergelijk : :o

Grand Canyon 8 voor 1399


https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=GY%2FRD

Voordelen tov mijn huidige fiets:

#trail geo lijkt me wel gaaf om te ervaren tov XC
#wellicht sneller door hoger comfort
# niet lichter, wel fun
# Fox 34 vork 120mm
# bredere velg
# boost en steekassen
# dropper post
# XT 1x12

TOv de 9 laat je alleen de wielen en de remmen upgrade liggen. Voor dat geld kun je later nog een leuke wielen upgrade doen.

Wellicht een leuke fiets om ervaring op te doen of trail meer mijn ding tov XC zonder dat het direct heel veel geld kost.
Alleen derailleur is XT (M8100) Afmontage is mix van verschillende series. Wat vrij normaal is.
Cassette Deore M6100
Shifter SLX M7100
Remmen M4100

Persoonlijk zou ik naar de 9 kijken qua afmontage als budget het toelaat. Dit vooral voor de remmen en shifter. Wielen zijn als ik het goed heb ook iets beter.
derailleur: XT M8100
Shifter: XT M8100
Cassette: SLX M7100
Remmen: XT M8100
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Makkelijk schreef: vr 9 oktober 2020, 14:44 Ik vind die remmen echt regelrecht troep. Als je zin hebt om er betere remmen op te zetten is het een leuke fiets. Ik moet zeggen dat ik die 400 euro in dit geval wel de meerprijs waard vind maar als je budget het niet toelaat is de goedkopere prima en het uitgangspunt frame/vork is gewoon goed.
mat zwart staat me beetje tegen omdat ik dat nu ook heb. Het grijze van de 8 staat me wel aan.

Remmen zijn al een upgrade voor mij, heb nu de MT200. Ik denk dat het hier in NL wel afdoende is. Downhill ga ik toch niet doen.

Vol XT was inderdaad mooier geweest maar er is nog wel te upgraden aan deze fiets. Tevens vlot leverbaar in tegenstelling tot de 9
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Op mijn fiets zitten wellicht dezelfde remmen?

Shimano BR-MT400 [F] 180mm [R] 160mm, hydraulic disc

De rondjes die ik hier in NL heb gedaan remmen die meer dan prima.
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Grand canyon is wel een mooie tussenvorm. Niet heel slack maar ook niet zo steil als XC. Wielen in de 9 ken ik niet maar qua remmen, op bike discount koop je voor 200 euro een setje xt remmen, dus is de wielset je 200 euro waard?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mathijs_7 schreef: vr 9 oktober 2020, 17:50 Grand canyon is wel een mooie tussenvorm. Niet heel slack maar ook niet zo steil als XC. Wielen in de 9 ken ik niet maar qua remmen, op bike discount koop je voor 200 euro een setje xt remmen, dus is de wielset je 200 euro waard?
Beide wielen hebben dezelfde binnenbreedte. Verschil is Alexrims of Canyon huismerk. Is dat een ander plakkertje erop? Echt verschil is dat niet.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

jsj schreef: vr 9 oktober 2020, 17:26
Makkelijk schreef: vr 9 oktober 2020, 14:44 Ik vind die remmen echt regelrecht troep. Als je zin hebt om er betere remmen op te zetten is het een leuke fiets. Ik moet zeggen dat ik die 400 euro in dit geval wel de meerprijs waard vind maar als je budget het niet toelaat is de goedkopere prima en het uitgangspunt frame/vork is gewoon goed.
mat zwart staat me beetje tegen omdat ik dat nu ook heb. Het grijze van de 8 staat me wel aan.

Remmen zijn al een upgrade voor mij, heb nu de MT200. Ik denk dat het hier in NL wel afdoende is. Downhill ga ik toch niet doen.

Vol XT was inderdaad mooier geweest maar er is nog wel te upgraden aan deze fiets. Tevens vlot leverbaar in tegenstelling tot de 9
Die remmen an sich zijn niet slecht, het zijn de (3 vinger) levers die ruk zijn. Hetgeen makkelijk op te lossen is met een setje andere hendels (ala MT501/SLX/Deore M6100/6000 of zelfs Zee/Saint/XT of XTR)
Jobstra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 september 2020, 19:38
Mijn mountainbike: Cube reaction Pro 2019

Zelf ben ik je een stap voor: heb mijn beginnersfiets vorig jaar omgeruild voor een strakke carbon fiets: een cube reaction pro 2019. Een wereld van verschil!

En nu ben ik weer toe aan een volgende stap en ben op zoek naar een fully. Of ik de mijne nu inruil bij mijn dealer of ‘m particulier verkoop.....
Als je wilt mag je mijn cube wel een keer testrijden om te kijken of het iets voor je is.
Mtbenno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 30 november 2016, 22:08

Jobstra schreef: za 10 oktober 2020, 17:32 Zelf ben ik je een stap voor: heb mijn beginnersfiets vorig jaar omgeruild voor een strakke carbon fiets: een cube reaction pro 2019. Een wereld van verschil!

En nu ben ik weer toe aan een volgende stap en ben op zoek naar een fully. Of ik de mijne nu inruil bij mijn dealer of ‘m particulier verkoop.....
Als je wilt mag je mijn cube wel een keer testrijden om te kijken of het iets voor je is.
In deze tijd denk ik dat particulier verkopen meer op brengt, dat hoorde ik in de winkel laatst ook zeggen.
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Nou de kogel is door de kerk..............

Het blijft voorlopig de Cube Acid Eagle. Reden: er is geen fiets meer krijgen zeker niet voor een leuke prijs en in maat M.

Ik wil niet kiezen voor een fiets omdat die op voorraad is of snel leverbaar. Het moet de fiets zijn die het echt voor me is. Welke het dan moet worden weet ik nog niet maar ik neig nu toch meer naar een wat snellere XC dan trail gericht.

Nu voor mijn huidige fiets een rocket ron Addix speedgrip besteld ipv de Racing ray die er nu voorop zit. Iets meer grip en controle voor natte omstandigheden. De spatborden zitten er weer op en we trappen deze winter gewoon lekker door op de Cube :-q

Als de MTB gekte weer wat is gaan liggen de winkels staan weer vol ga ik wel eens weer op zoek.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Prima beslissing. (Op die spatborden na dan. :wink: )
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

nou spatborden, dat is een groot woord...

Ass saver had ik al en alleen een mudflap xl gemonteerd.

meer wil ik er niet op hebben

Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

jsj schreef: do 15 oktober 2020, 12:04 nou spatborden, dat is een groot woord...

Ass saver had ik al en alleen een mudflap xl gemonteerd.

meer wil ik er niet op hebben

Afbeelding
Je kan nog even de 2 spacers onder je stuur er bovenop zetten, dan kan je testen of een iets diepere zit inderdaad beter is
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

:-q Dat zie je hier niet veel, een verstandige keuze.... :o meestal meer emotie :D .
Plaats reactie