Propain Tyee of Hugene

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Sjaaksnaak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 24 oktober 2020, 08:20

TenZNL schreef: zo 25 oktober 2020, 10:46
Mooi testvergelijk zo. Alleen jammer dat de Hugene niet in de goede maat was, dat scheelt natuurlijk wel. Met 186 zit je middenin hun Large (19,5"), Propain adviseert XL pas vanaf 190. Welke lengte vork zat er trouwens in?

En hoe deed de Izzo het trouwens in het bikepark?
SdH schreef: zo 25 oktober 2020, 10:41


Hugene zou voor mij inderdaad beter in L zijn. Maar we hadden eigenlijk te laat gereserveerd waardoor alleen de XL beschikbaar was. Was overigens niet heel erg merkbaar, wel verassend. Het is weer even geleden, maar ik geloof dater een Rock Shox Lyrik in zat, ik meen 150mm veerweg. Dat valt bij hun helemaal te costumizen waardoor elke fiets weer anders is.

De izzo heb ik zowel vlak als in het bikepark uitgeprobeerd. Niet hetzelfde bikepark als de Hugene wat ook weer verschil maakt. Dit bikepark had veel meer rotsen en boomwortels. De Izzo is geweldig in het bikepark, vooral omdat de fiets erg speels is kan je erg geweldig mee springen. Voelt in de lucht erg stabiel aan. En zoals gezegd, hij klimt bijzonder goed, waardoor je ook weer als eerste boven bent (scheelt geld voor de lift :D )

Op het vlakke rijdt de izzo goed en is hij comfortabel. Uiteraard niet zo snel als en XC fiets, maar daarentegen zit je wel rechterop en dus comfortabel. Enige nadeel is zoals gezegd, de pedalstrikes.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, de Lyrik is 150mm. Bij mij zit er een overigens een 140mm Revelation in, wat `m iets meer trail/xc maakt.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Ik heb een Jeffsy 2020.. En nu moet ik zeggen dat ik weinig ervaring heb op andere fietsen, maar ik ben er superblij mee. Rondje Amerongen is prima te doen en als je naar beneden knalt, wil hij alleen maar harder :-q . Je moet er wel de juiste bandjes opgooien.. Het ligt er helemaal aan wat je belangrijk vind. Ik ga graag naar een bikepark en loop een aantal keren omhoog als ik bij HS ben aangekomen. Ik rij geen strava want dat vind ik onzin.. De funfactor is erg hoog, maar ik denk dat je dat bij een propain ook hebt. De Orbea Occam zou ik ook niet te snel doorstrepen! Succes met je zoektocht!
Gebruikersavatar
SdH
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 september 2020, 15:30
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Blaze

Even een update....

Door het dagelijks obsessief refreshen van de websites van Propain, YT, ROSE, Canyon, etc.. was er ineens een Izzo in maat L beschikbaar gekomen en voor ik het wist zat die in mijn winkelmandje.

Na 3 minuten twijfelen toch het risico genomen om deze fiets te kopen zonder er ooit op gezeten te hebben... en ook nog eens boven budget :-?
Maar hij komt erg goed uit de testen en Sjaaksnaak zijn positieve review en dan was deze ook nog in mijn favoriete kleur: Ghostship green :tong ... zelfs de naam van de kleur is al dik!

Bevestiging van betaling al gehad en nu dus afwachten wanneer hij verstuurd wordt.... spannend man!
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

SdH schreef: do 29 oktober 2020, 14:43 Even een update....

Door het dagelijks obsessief refreshen van de websites van Propain, YT, ROSE, Canyon, etc.. was er ineens een Izzo in maat L beschikbaar gekomen en voor ik het wist zat die in mijn winkelmandje.

Na 3 minuten twijfelen toch het risico genomen om deze fiets te kopen zonder er ooit op gezeten te hebben... en ook nog eens boven budget :-?
Maar hij komt erg goed uit de testen en Sjaaksnaak zijn positieve review en dan was deze ook nog in mijn favoriete kleur: Ghostship green :tong ... zelfs de naam van de kleur is al dik!

Bevestiging van betaling al gehad en nu dus afwachten wanneer hij verstuurd wordt.... spannend man!
Lekker man ! heel herkenbaar :) en nu begint het lange wachten en drie keer per dag je mail checken of het ding al onderweg is
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

SdH schreef: do 29 oktober 2020, 14:43 Even een update....

Door het dagelijks obsessief refreshen van de websites van Propain, YT, ROSE, Canyon, etc.. was er ineens een Izzo in maat L beschikbaar gekomen en voor ik het wist zat die in mijn winkelmandje.

Na 3 minuten twijfelen toch het risico genomen om deze fiets te kopen zonder er ooit op gezeten te hebben... en ook nog eens boven budget :-?
Maar hij komt erg goed uit de testen en Sjaaksnaak zijn positieve review en dan was deze ook nog in mijn favoriete kleur: Ghostship green :tong ... zelfs de naam van de kleur is al dik!

Bevestiging van betaling al gehad en nu dus afwachten wanneer hij verstuurd wordt.... spannend man!
Had ik even gemist maar top dat je er toch een zo snel hebt kunnen scoren. Ben benieuwd, al denk ik dat je zeker geen miskoop hebt gedaan (als je maat goed is) :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Is dit het grote Propain topic?

Twee van ons hebben een Propain Tyee besteld en 1-tje is afgelopen week geleverd. Wel bruut ding hoor!

Unboxing video uiteraard:

Afbeelding

https://youtu.be/K6xe8khbJtA
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dikke bak. Nu snel die grenzen weer open en gaan met die banaan.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zit er nou al een beschadiging op die velg, op 2:21?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 17 februari 2021, 16:58 Zit er nou al een beschadiging op die velg, op 2:21?
Klein beetje wel ja.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Altijd jammer. Vooral van de gast die dat dus gedaan heeft. Gaat je maat ermee terug? Volgens mij zag jij het met filmen maar zei je bewust niks om het momentje niet te ruïneren... :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 17 februari 2021, 17:03 Altijd jammer. Vooral van de gast die dat dus gedaan heeft. Gaat je maat ermee terug? Volgens mij zag jij het met filmen maar zei je bewust niks om het momentje niet te ruïneren... :bier:
Nee die gaat niet terug hoor. :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zou er zeker een berichtje richting Propain aan wagen. Een kras op den duur is niet erg, maar dan wil je ‘m wel zelf veroorzaken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 17 februari 2021, 20:22 Ik zou er zeker een berichtje richting Propain aan wagen. Een kras op den duur is niet erg, maar dan wil je ‘m wel zelf veroorzaken.
Denk dat hij bang is voor de enorme levertijden als je iets terugstuurt nu :-{ :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat kan ik me levendig voorstellen, maar misschien zegt Propain: we sturen vast een nieuwe, blijf maar rijden met deze, en stuur 'm later terug. Berichtje kan altijd, dan zou ik er echter even niet mee rijden tot er antwoord is - kan-ie altijd nog beslissen.

Maar als hij ermee kan leven, prima natuurlijk :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie