HT gezocht

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Goliath79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 april 2011, 09:02

Hoi allen,

Ik ben uitgekeken op mijn Trek 4000-series van ongeveer 15 jaar oud. Hij doet wat hij moet doen, maar ik ben toe aan wat anders. Ik ben 1,90m, +/- 100 kg (jaja, wat te zwaar) en zoek een fiets in de prijsklasse rond 1500 euro. Mag ietsjes meer zijn, maar niet veel meer dan dat wat ik heb nog meer hobbies. Mijn oog is voorlopig gevallen op:

- Kona Honzo 2021 of
- Cube Reaction C:62 One 2021

Zonder enige kennis gehinderd te worden, lijkt het erop dat de Cube beter is afgemonteerd dan de Kona. Maar misschien zie ik wel het nodige over het hoofd en misschien is er naast deze 2 alternatieven wel een betere suggestie? Dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tja, denk dat het wel 2 verschillende fietsen zijn...de Kona lijkt me meer een snelle funbak die richting trail neigt, terwijl de C62 best wel een thoughroughbred XC racer is. Het is maar net wat je zoekt en bij je rijstijl past.

*Edit*
Ik zie dat de Honzo 2021 een nog iets flauwere balhoofdshoek krijgt dus definitely meer trail dan XC.
Goliath79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 april 2011, 09:02

TenZNL schreef: di 27 oktober 2020, 18:23 Tja, denk dat het wel 2 verschillende fietsen zijn...de Kona lijkt me meer een snelle funbak die richting trail neigt, terwijl de C62 best wel een thoughroughbred XC racer is. Het is maar net wat je zoekt en bij je rijstijl past.

*Edit*
Ik zie dat de Honzo 2021 een nog iets flauwere balhoofdshoek krijgt dus definitely meer trail dan XC.
Dank voor de snelle reactie. Ik rij nu voornamelijk mijn vaste route in Vessem / Wintelre, en dat is technisch allemaal niet zo spannend. Ik denk dat ik een trail verkies boven een XC, wat meer comfort, langere veerweg etc. Ben niet bekend met Honzo.
Knakworstkweker

Als je niet heel veel verder komt als Vessem/ Wintelre dan heb je denk ik meer aan die Cube.

Qua comfort gaat die veerweg niet veel uitmaken.

De Kona is gewoon wat meer om te spelen en niet alleen maar een rondje vlak rijden.

Ik denk dat als je van een 15 jaar oude fiets afkomt is die cube al een verademing.

Proefrijden is zeker weten!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Goliath79 schreef: di 27 oktober 2020, 23:07 Dank voor de snelle reactie. Ik rij nu voornamelijk mijn vaste route in Vessem / Wintelre, en dat is technisch allemaal niet zo spannend. Ik denk dat ik een trail verkies boven een XC, wat meer comfort, langere veerweg etc. Ben niet bekend met Honzo.
De Honzo is een beetje van 2 werelden, met de juiste bandjes een prima XC-fiets maar wel met genoeg reserve om ook wat spannender en/of speelser werk te doen. Het zal sowieso anders rijden dan je gewend bent, die flauwere BHH vraag om een iets andere stuurtechniek.

Als snelheid op 1 staat, kies je voor de Cube, anders is de Kona ook een prima (en mss wel leukere) optie :wink:
Goliath79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 april 2011, 09:02

Voorheen ging ik naar Monique's Bikeshop in Eindhoven (aangezien ik in Veldhoven woon) maar die is helaas definitief gesloten. Ik ben dan ook op zoek naar een lbs in Eindhoven e.o. Tips / ervaringen ?
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Ik kan je Tria in Lieshout aanraden. Kundige sympathieke shop waar ze ook echt kennis van mtb, gravel en race hebben ( en niet alleen op hardlopende E-bikes )
''Only dead fish go with the flow''
Goliath79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 april 2011, 09:02

Dennis74 schreef: wo 28 oktober 2020, 11:22 Ik kan je Tria in Lieshout aanraden. Kundige sympathieke shop waar ze ook echt kennis van mtb, gravel en race hebben ( en niet alleen op hardlopende E-bikes )
Ken ik niet maar ga ik proberen, dank!
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Knakworstkweker schreef: di 27 oktober 2020, 23:22
Qua comfort gaat die veerweg niet veel uitmaken.
Comfort van een fiets komt uit veel meer dan veerweg. Met name het verschil in geometrie, dus houding en positie op je fiets maken de Honzo wat relaxter.

Ik zou je de Honzo adviseren ( niet geheel onbevooroordeeld ) niet alleen voor de Geo maar ook omdat je dan een tijdloze allround fiets hebt die het waard is om te upgraden

Als je trouwens de Honzo wil testen dan zou je eens bij de Mastworp in Uden kunnen kijken. Zij verhuren Kona's en zijn ook dealer mogelijk hebben ze een Honzo in jouw maat voor verhuur staan.
''Only dead fish go with the flow''
Goliath79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 april 2011, 09:02

Dennis74 schreef: wo 28 oktober 2020, 11:28
Knakworstkweker schreef: di 27 oktober 2020, 23:22
Qua comfort gaat die veerweg niet veel uitmaken.
Comfort van een fiets komt uit veel meer dan veerweg. Met name het verschil in geometrie, dus houding en positie op je fiets maken de Honzo wat relaxter.

Ik zou je de Honzo adviseren ( niet geheel onbevooroordeeld ) niet alleen voor de Geo maar ook omdat je dan een tijdloze allround fiets hebt die het waard is om te upgraden

Als je trouwens de Honzo wil testen dan zou je eens bij de Mastworp in Uden kunnen kijken. Zij verhuren Kona's en zijn ook dealer mogelijk hebben ze een Honzo in jouw maat voor verhuur staan.
Dank voor de goede tip! Het begint stilaan te kriebelen...
Edit: Mastworp heeft hem niet staan, alleen de Blast.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Goliath79 schreef: wo 28 oktober 2020, 11:35
Dank voor de goede tip! Het begint stilaan te kriebelen...
Edit: Mastworp heeft hem niet staan, alleen de Blast.
Als je alleen op hun site gekeken hebt zou ik ze toch even bellen. Ik heb in het verleden ook een tetstrit gemaakt op een Unit ondanks dat die niet in de verhuurlijst stond. In dit geval was het de Unit van Walter zelf.
''Only dead fish go with the flow''
Goliath79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 april 2011, 09:02

Dennis74 schreef: wo 28 oktober 2020, 13:12
Goliath79 schreef: wo 28 oktober 2020, 11:35
Dank voor de goede tip! Het begint stilaan te kriebelen...
Edit: Mastworp heeft hem niet staan, alleen de Blast.
Als je alleen op hun site gekeken hebt zou ik ze toch even bellen. Ik heb in het verleden ook een tetstrit gemaakt op een Unit ondanks dat die niet in de verhuurlijst stond. In dit geval was het de Unit van Walter zelf.
Nee, ik heb ze gemaild en kreeg als reactie terug:
Nee helaas……we hebben dit jaar de Kona Blast alleen nog staan.
Ik zou ook niet zo snel weten wie deze bike in die maat heeft staan om te proberen…….SaSuKo was het uitgesproken moment hiervoor maar dat gaat niet door helaas ivm COVID-19
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Dan zit er maar 1 ding op ;) zoek de juiste maat en klik op bestel
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Cube c62 is een hele verbetering tov je oude fiets.
De Honzo is een compleet andere fiets.
Wat beter bij jou past weten we niet.
De Cube c62 sluit beter aan bij wat je gewend bent, maar de meesten hier zouden de Honzo kiezen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakworstkweker

Goliath79 schreef: wo 28 oktober 2020, 11:09 Voorheen ging ik naar Monique's Bikeshop in Eindhoven (aangezien ik in Veldhoven woon) maar die is helaas definitief gesloten. Ik ben dan ook op zoek naar een lbs in Eindhoven e.o. Tips / ervaringen ?
Toevallig is daar een topic over

------>>>>>>>klikkerdeklik<<<<<<<<-------

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 28 oktober 2020, 15:18 De Cube c62 is een hele verbetering tov je oude fiets.
De Honzo is een compleet andere fiets.
Wat beter bij jou past weten we niet.
De Cube c62 sluit beter aan bij wat je gewend bent, maar de meesten hier zouden de Honzo kiezen ;)
Dat was mijn eerste ingeving ook, maar de omgeving scheelt niet veel van waar ik woon en dan heb je, vind ik, meer aan een racebak als aan een speelding.
Plaats reactie