Vitus mythique vrx 27,5

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Luuk Kleinsman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 13 augustus 2020, 20:26

Ben aan het kijken naar een nieuwe mtb. Wat denken jullie van de full suspension vitus mythique 27,5 vrx. Ik vind hardtail niet mijn ding.
Een keer gefietst op een full suspension xc stukken fijner.

Denken jullie dat de mythique mij het zelfde gevoel geeft of dat 140mm vering onbruikbaar is voor hier.
Gaat mij niet om snelheid maar heb nu het comfor niet waardoor mijn plezier stukken minder is op dit moment.

Iemand ervaring met deze fiets?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

140 is prima, meer veerweg is meer comfort. Hoe minder actief je op je fiets hoeft te zitten.

Maar waar zijn die fietsen nog te krijgen dan?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Luuk Kleinsman schreef: vr 30 oktober 2020, 20:56 Wat denken jullie van de full suspension vitus mythique 27,5 vrx.
Is vergelijkbaar met veel andere fietsen met 140 mm veerweg. Prima te gebruiken hier. Ook goed voor grote lol in het buitenland.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

Ik heb de 29er uitvoering, en ben er erg blij mee op rondjes rond Nijmegen en de heuvelrug. Tis niet de lichtste of de snelste fiets, maar een prima offroad tourbuffel. De vering zit me in ieder geval niet in de weg, geen stuiterbal, maar zorgt er wel voor dat ik het makkelijker langer uit hou.

...zeg ik, zonder ervaring met 100mm xc racers of 160mm plus enduro fietsen, dus voor wat het waard is....

Het is in ieder geval een hoop fiets voor je geld, als je er aan kunt komen.
Plaats reactie