Eerste Fully na val

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
goos
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
Mijn mountainbike: mist een motortje!

Ik zit al enige tijd te kijken om de stap van hardtail (Scott Scale 930) naar een Fully te maken. Ik heb besloten om, zodra ik weer kan fietsen, de focus te leggen op genieten van het fietsen in plaats van zo hard mogelijk het rondje te rijden. Het hoeft dus absoluut geen race georiënteerde fiets te worden. Daarom bestaat mijn wensenlijstje uit:

- 29'er
- Fully
- Budget 2500, met nog een kleine buffer

Zelf kom ik uit op de Canyon Neuron 7.0: XT/SLX afgemonteerd en een FOX 34 Rythm lijken mij meer dan voldoende voor wat ik wil gaan doen.

Echter, zie ik wellicht nog iets over het hoofd, of zijn er in deze prijscategorie andere fietsen die beter passen in mijn bovenstaande plaatje? Ik hoor het graag!
Laatst gewijzigd door goos op zo 8 november 2020, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Oeiii.... Dan heb je flinke smakker gemaakt. Beterschap !!!

Persoonlijk vind ik een trail bike als de Neuron een prima fiets om lekker rond te crossen. Ik wissel dan ook graag tussen de HT XC en de Neuron. Mijn HT XC heeft meer race houding en de Neuron zit ik wat meer rechtop. Dus lekker om langere tochten te doen, maar je kunt nog steeds goed snelheid mee maken.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Mtbenno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 30 november 2016, 22:08

Sterkte met herstel!
Flinke smak geweest.

Een Top Fuel rijd heel makkelijk, comfortabel en nog redelijk snel.

Maar neem geen overhaaste beslissing, kan me voorstellen dat je nu denkt hoeft toch allemaal niet zo hard, maar ben er voor mezelf achtergekomen dat er bij mij met snelheid ook meer uitdaging in zit en daarmee plezier. Maar lekker toeren is ook mooi. Een (meer trail georienteerde) trail fiets is wel een hele andere ervaring in fietsen (vind ik). Wel vergevensgezinder maar ook minder direct en gevoel met de track.
Persoonlijk.
Maar lekker fietsen kijken tijdens je Herstel 🙂

Bedoel het 2020 model TF
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Beterschap!


Maar het is wel duidelijk dat je een klap op je kop gehad hebt: een Canyon... :-{


Neuron is een prima keuze, maar dan kan het topic nu wel weer op slot. Zoek er nog eens een stuk of 10, dat maakt het uitzoeken nog veel leuker. Er zijn zo 10 internetaanbieders te vinden. En genoeg fietsen die met een tikje korting bij de dealer gewoon even veel kosten als de Canyon!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Moet je ding zijn maar als je nu toch tijd hebt zou je ook je eigen fiets kunnen opbouwen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Sterkte met het herstel!
Waar ben je exact gevallen als ik vragen mag?
Verder inderdaad zat leuke opties voor dat geld, maar ik zou zeker even gaan testrijden op verschillende fully's voordat je geld neer gaat leggen.
Zeker als je een HT gewend bent is het wel even overschakelen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
goos
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
Mijn mountainbike: mist een motortje!

Dank! Het was, heel stom, 50m voor je het fietspad de eerste keer oversteekt. Heel kleine drop, waar je twee lijnen kan rijden. Al tientallen keren gereden...
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hmm, dacht even dat de drop in Horst weer een slachtoffer heeft geclaimd. Maar snel even terug gelezen: Schoorl.

:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mtbenno schreef: zo 1 november 2020, 20:14
Maar neem geen overhaaste beslissing, kan me voorstellen dat je nu denkt hoeft toch allemaal niet zo hard, maar ben er voor mezelf achtergekomen dat er bij mij met snelheid ook meer uitdaging in zit en daarmee plezier. Maar lekker toeren is ook mooi.
Precies dit.
Iedere keer na een dip of een valpartij denk ik dit ook.
Maar als je alleen maar hetzelfde rondje rijdt dan heb je de natuur wel gezien en ga je je plezier uit andere zaken halen, zoals bepaalde secties lekker hard rijden.

Straks heb je een mooie trailbike maar ga je je misschien ergeren aan het gewicht omdat het eigenlijk toch allemaal wel weer wat sneller en sportiever mag..
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

met een fully ga je nog harder... ik zou het bij een BMX houden :bier:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

goos schreef: zo 1 november 2020, 22:22 Dank! Het was, heel stom, 50m voor je het fietspad de eerste keer oversteekt. Heel kleine drop, waar je twee lijnen kan rijden. Al tientallen keren gereden...
deze dus ..... https://www.pinkbike.com/video/526828/ .... blijft lastig op flinke vaart met die bocht (en boom :winkie: ) er vlak na
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
goos
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
Mijn mountainbike: mist een motortje!

Rayb81 schreef: zo 1 november 2020, 22:40
Mtbenno schreef: zo 1 november 2020, 20:14
Maar neem geen overhaaste beslissing, kan me voorstellen dat je nu denkt hoeft toch allemaal niet zo hard, maar ben er voor mezelf achtergekomen dat er bij mij met snelheid ook meer uitdaging in zit en daarmee plezier. Maar lekker toeren is ook mooi.
Precies dit.
Iedere keer na een dip of een valpartij denk ik dit ook.
Maar als je alleen maar hetzelfde rondje rijdt dan heb je de natuur wel gezien en ga je je plezier uit andere zaken halen, zoals bepaalde secties lekker hard rijden.

Straks heb je een mooie trailbike maar ga je je misschien ergeren aan het gewicht omdat het eigenlijk toch allemaal wel weer wat sneller en sportiever mag..
Goed punt, ik zou het budget wat kunnen opkrikken naar bijv. een Lux CF 6.0. Zou dit een meer logische stap zijn?
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Lars TB schreef: zo 1 november 2020, 22:34 Hmm, dacht even dat de drop in Horst weer een slachtoffer heeft geclaimd. Maar snel even terug gelezen: Schoorl.

:bier:
Horst of Dorst ? Volgens mij zit in dat eerste rondje namleijk niets waar je met een beetje fantasie de naam drop op zou kunnen plakken
''Only dead fish go with the flow''
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dorst.



Boezemt zoveel angst in dat ik de naam niet eens durf te typen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

goos schreef: ma 2 november 2020, 16:47
Rayb81 schreef: zo 1 november 2020, 22:40 Straks heb je een mooie trailbike maar ga je je misschien ergeren aan het gewicht omdat het eigenlijk toch allemaal wel weer wat sneller en sportiever mag..
Goed punt, ik zou het budget wat kunnen opkrikken naar bijv. een Lux CF 6.0. Zou dit een meer logische stap zijn?
Gaan we weer... .


Ten eerste is een Neuron-achtige absoluut geen langzame fiets. Ten tweede biedt een Neuron-achtige meer controle. En tenzij TS geheel afgetraind is maakt een kilogram meer of minder ook het verschil niet. Sterker nog, meestal betekent die kilogram meer functionaliteit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie