Beginner keuze stress

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Vunky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 november 2020, 01:49

Als je denkt, goh dat mountainbiken lijkt mij ook wel wat, laat ik ook eens daar wat meer info over opzoeken raak je van de eerste boom zo verdwaald in het ontzettend grote bos.

Dat is op zich niet erg, maar je gaat wel van links naar rechts wat betreft budget, merk, mogelijkheid en opties.

Wat mij in deze dus belangrijk leek was info van de lokale dealer. Vast zijn er in deze betere, goedkopere, mooiere etc opties te vinden, maar het kopen bij een lokale dealer is mij ook veel waard. Feitelijk zou ik kunnen uitkomen uit een keuze Giant Talon 0 of de Sensa Merano SLE. (of wat onder die prijs zit)

https://www.giant-bicycles.com/nl/talon-29-0-2021

https://www.sensabikes.com/bikes/mounta ... no-evo-sle

Ik ben dus volledig nieuw in het mountainbiken, ga met tweede hands een kat in de zak kopen en vind 1000 een mooi start bedrag. De talon is zo bekend dat je review vind op alle soorten media. De sensa vrijwel niets, wat zeggen jullie van deze keuze. Lengte 1.90, welke framemaat zouden jullie doen?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Qua specs is zonder twijfel de Sensa de betere:
Betere vork, een lucht geveerde tapered vork tegenover een stalen veer geveerde vork
Betere aandrijving, hoger niveau, mix van xt en deore tegenover deore en ProWheel.
Er si trouwens niks mis met deze Sensa.
Vunky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 15 november 2020, 01:49

Is Sensa dan een veel minder bekend merk dat er gewoon weinig over te vinden is, of weinig wordt aanbevolen. Of zijn er in die prijsklasse ook nog vele betere. Dacht namelijk wel gelezen te hebben dat de talon best goed wordt neergezet binnen mijn budget.
Gebruikersavatar
TenZNL