Hm de cheetah.
Niet wat je zegt moeders mooiste.
https://www.cheetah.de/e-bike/e-bike-forpleasure.html
Aankoop nieuwe E-MBT
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
kan niet meer schreef: ↑wo 18 november 2020, 21:58 Deze vind ik wel mooi en een laag gewicht. Geen riem trouwens.
https://www.vojomag.nl/test-nieuw-orbea ... startpunt/
Deze is idd erg mooi, verhoudingen kloppen.
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
En in het echt nog veel mooier...massen schreef: ↑wo 18 november 2020, 16:20 Wow dat ziet er goed uit, weegt alleen 27 kg.
Ik dacht altijd hoe lichter hoe duurder.
https://www.nicolai-bicycles.com/bike/g1-eboxx-e14/
Hier gaat er binnenkort een bestelling voor mezelf eruit voor de eboxx...
Alleen ga ik wel voor de versie zonder de riem.
Daarnaast is het natuurlijk wel zo, dat bijvoorbeeld Kelly's dit jaar ook met een erg mooie optie komt, de Theos F series, alleen dan hopen dat de geometrie je past.
https://www.youtube.com/watch?v=feS-aPI9ye4
-
- Moderator
- Berichten: 16710
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Je bedoelt waarschijnlijk, de onderbuis is niet zo dik?Dice Oldskool schreef: ↑do 19 november 2020, 21:08kan niet meer schreef: ↑wo 18 november 2020, 21:58 Deze vind ik wel mooi en een laag gewicht. Geen riem trouwens.
https://www.vojomag.nl/test-nieuw-orbea ... startpunt/
Deze is idd erg mooi, verhoudingen kloppen.
Mogelijk gemaakt door de kleinere accu dus. Met als gevolg een actieradius die leuk is als je rit niet te lang is of je halverwege langs je auto komt om er een andere in te zetten (als dat kan, weet niet of deze vast gemonteerd is).
Het is een keuze, een lichtere e-mtb met minder actieradius en vermogen. Het rijgevoel zal dichter tegen dat van een analoge bike aanliggen, maar je krijgt er dus ook beperkingen bij.
Volgens mij zijn dit soort bikes een tussenstap, zodra er kleinere en lichtere accu's bestaan waarmee je wel een 80/90Nm motor kunt bedienen en een goede actieradius hebt kiest (vrijwel) niemand meer vrijwillig voor een zwakkere motor.
Je kunt een sterke motor namelijk wel op minder vermogen rijden, maar een zwakkere motor niet op meer
Dat gezegd hebbende, op dit moment is een e-mtb gewoon fors zwaarder dan een vergelijkbare analoge bike (reken op 10kg meer) èn zit je met een begrensde actieradius. Je ziet het ook bij electrische auto's, "iedereen" zit te wachten op een kleine lichte voedingsbron. Als die er ooit komt en je dus ondersteunde bikes kunt bouwen die amper zwaarder zijn dan wat we nu gewoon vinden worden analoge bikes een nichemarkt...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
De Orbea heeft een vaste accu in het frame en eventueel een losse accu op de plaats van de bidonhouder. De losse accu wordt als eerste aangesproken. De vaste accu heeft 360 wh en de losse 252wh. Dat het een mooie fiets is komt natuurlijk omdat het behoorlijk lijkt op een niet ondersteunde fiets.kermit schreef: ↑do 19 november 2020, 21:55Je bedoelt waarschijnlijk, de onderbuis is niet zo dik?
Mogelijk gemaakt door de kleinere accu dus. Met als gevolg een actieradius die leuk is als je rit niet te lang is of je halverwege langs je auto komt om er een andere in te zetten (als dat kan, weet niet of deze vast gemonteerd is).
Het is een keuze, een lichtere e-mtb met minder actieradius en vermogen. Het rijgevoel zal dichter tegen dat van een analoge bike aanliggen, maar je krijgt er dus ook beperkingen bij.
Volgens mij zijn dit soort bikes een tussenstap, zodra er kleinere en lichtere accu's bestaan waarmee je wel een 80/90Nm motor kunt bedienen en een goede actieradius hebt kiest (vrijwel) niemand meer vrijwillig voor een zwakkere motor.
Je kunt een sterke motor namelijk wel op minder vermogen rijden, maar een zwakkere motor niet op meer
Dat gezegd hebbende, op dit moment is een e-mtb gewoon fors zwaarder dan een vergelijkbare analoge bike (reken op 10kg meer) èn zit je met een begrensde actieradius. Je ziet het ook bij electrische auto's, "iedereen" zit te wachten op een kleine lichte voedingsbron. Als die er ooit komt en je dus ondersteunde bikes kunt bouwen die amper zwaarder zijn dan wat we nu gewoon vinden worden analoge bikes een nichemarkt...
Stukje tekst van Vojo mag.
Terwijl een standaard EP8-motor 85 Nm aan koppel ontwikkelt, ontwikkelt deze EP8 RS Concept-motor slechts een maximum van 60 Nm. Zo kan de fietser de kracht beter gebruiken en krijg je een meer natuurlijk gevoel bij het trappen. Op deze Orbea is het door echt de motor aan het werk te zetten dat het maximale koppel wordt geleverd. Je merkt het in bovenstaande grafiek: terwijl een standaard Shimano EP8-motor al het motorvermogen levert bij 60 tpm, heb je op de EP8 RS 75 tpm nodig om 100% kracht te bereiken.
"This species has amused itself to death"