Short Travel trail of downcountry

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je iets snel wilt, is dan niet meer de vraag welke fiets is verkrijgbaar tegen een goede prijs. Waarbij een "goede prijs" gedefiniererd wordt door hoeveel je van die fiets kunt hergebruiken en hoeveel je gelijk vervangt c.q. tijdelijk gebruikt tot je een artikel in de gewenste spec kunt hebben.

Voor complete fietsen lijkt op het moment ook aardig te gelden beschikbaarheid x gewenste spec x acceptabele prijs = 0
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Mtbz-Limburg schreef: ma 23 november 2020, 14:36
Jurriaan schreef: ma 23 november 2020, 14:21 De carbon versie van de stereo heeft een Fox vork, budget is toch 3000 euro?
Klopt en die is ook echt gaaf in dat grijs oranje.Ook zeer complete fiets.Alleen levertijd onbekend, morgen nog maar eens wat dealers bellen.
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Na afwegen ben ik toch voor de top fuel 8 gegaan. De neuron en de stereo 120 leken me toch te zwaar voor hoe ik fiets en mijn inzet. De lux is qua vork en gewicht mischien beter maar de rest van de afmontage is ongeveer hetzelfde.
De top fuel heeft wel wat meer trail roots dan de lux en wat speelser maar toch ook xc inzetbaar.


Met in het achterhoofd dat ik nog een lichte wielset heb liggen en over 2 jaar nog altijd een 34 Rhythm in kan steken ben ik toch voor de Top fuel 8 gegaan.
Ook qua looks vond ik de zwarte top fuel echt mooi.

Maar nu na 2 ritjes kan ik zeggen dat ik geen spijt heb.De vernieuwde recon gold 120mm doet echt niet onder voor mijn 100mm reba uit 2018.
Mijn referentie kader is ook alleen een xc hardtail van 10.5 kg.
Tuurlijk is de hardtail in de sprint en minder technische klimmen sneller.
Maar op de singletracks is de top fuel makkelijker veel sneller.Wat een grip, momentum en fun.
Heb het NK parcours in Landraaf gereden maar wat een verschil in de technische stukken en afdalingen daar is hij zeker sneller.Ook op de weg kan ik gewoon 30kmpu fietsen.Over de Parkstad routes kun je makkelijk een hoger gemiddelde fietsen dan de hardtail.Wat sommige zeggen dat hij uitnodigt om op singletracks alleen maar harder te gaan klopt.Qua gewicht is hij net goed en met de optie met mijn tweede lichte wielset is hij nog lichter.Dus blij dat ik niet voor een Neuron ben gegaan.Ik ben er van overtuigd dat ik hier veel plezier mee ga beleven.
Plaats reactie