Maatkeuze

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Silvester
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 13:00

Hallo ,
Ik wil een Salsa fargo kopen maar weet niet goed welke maat ik moet nemen.
Ik meet 1.82 cm.
Bij medium maat adviseren ze van 1.73 tot 1.83
Bij large maat adviseren ze 1.80 tot 1.91
Zelf ben ik al een paar keer geopereerd aan mijn Rug (hernia) dus ik prefereer een meer recht opzittende houding.
Nu rijd ik met een speciallized Diverge maat 56
De bedoeling is om met de Salsa wat te gravellen en ook als vakantie fiets te gebruiken.
Ik kijk vooral naar het comfort zodat ik lange ritten kan maken .
Wat raden jullie me aan?

Grt Silvester
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lastig. Ik zit zelf met 1.80 ook aan het einde van de M maat en het begin vd L maat vaak. Maar heb zowel mijn Canyon Neuron als Lapierre 727DH fiets in maat M.

De Neuron valt gewoon best groot en de dropper zit zelfs volledig in het frame en nog is het een erg hoge opstap, dus denk dat ik een L echt te groot zou vinden.

En de Lapierre is een DH fiets en die is sowieso al erg laag natuurlijk, in vind hem beetje neigen naar klein, maar dat heb ik liever dan heel groot omdat die DH fietsen sowieso erg lompe fietsen zijn, als hij nog langer zou zijn zou hij helemaal lomp gaan aanvoelen en lastiger te besturen zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Kom zelf ook vaak uit net wel net niet met maat tabellen. En wat ik wel gemerkt heb dat het heel lastig is voor mensen om op basis van lengte en binnen been lengte etc... Een goed advies te geven m.b.t. Juiste fiets. Advies is dan ook. Probeer de fietsen zelf te testen in M en L. En bepaal zo waar jij prettigste zit hebt en op fietst.

Dit jaar de fietsen vervangen. April bij fietsenmaker Scott Scale in M als L getest. Kreeg online advies voor M, maar de L zat/ fietste het prettigste. Met de Canyon Neuron was wat lastiger. Geen fysieke winkel die ze in de buurt verkoopt. Maar had geluk dat ik toch via via een M en L kon proberen. Ook hier kwam ik op een L uit.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie