Canyon Neuron maat L beschikbaar voor testrondje?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
SanderCanyon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 15:31

beste vrienden van dit forum,

ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van een Canyon Neuron 7 in oranje/grijs in maat M

ik ben 1.80 met BB van 86 CM. perfect positioning systeem gebruikt en servicecenter. allen adviseerde de M.

Toch twijfel ik of dit de goede maat is. Ik heb het gevoel dat het zadel vrij hoog moet en dan de fiets ver onder mij zit. ook sturen voelt kort bij de knieën en laag.

Gezien Covid is ritje Koblenz nu lastig.

Is er iemand met een Neuron maat L (enigszins in omgeving Amersfoort) waar ik een klein rondje op mag fietsen om de L te proberen?

en een ander briljant advies is ook welkom :-)

groeten, Sander
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je kunt een Neuron maat L huren in Amerongen:

https://morethanbikes.nl/?page_id=693
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb er net in 1 maatje L aangeschaft voor mijn zoon (Zuid L) die nog in de groei is, nu 1,80m meet, verder normale lichaamsverhoudingen heeft. Die zit en rijd nu al prima op een L, zegt 'ie en zie ik, en de dropper steekt nu 1,5cm uit, past nu dus al prima. Met spacers boven de stuurpen, en de stuurpen omgekeerd, naar beneden wijzend, een 'horizontale zit' (stuur en zadel ongeveer even hoog)'.

Een M zal niet verkeerd zijn voor je, een L kan echter ook, als je normale verhoudingen hebt. Afhankelijk van wat je het prettigst vindt. Stuurpen korter kiezen op een maat groter frame kan ook altijd nog, om te fijntunen.
Na de proefrit zul je het weten...

(Ps: die fully uit de link naar Amerongen betreft het vorige generatiemodel Neuron, ik weet 1-2-3- niet of die maat L anders is dan de L van de huidige generatie Neurons).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

SanderCanyon schreef: ma 23 november 2020, 15:43 en een ander briljant advies is ook welkom :-)
Doen wat iedereen doet: niet naar Canyon luisteren en gewoon de juiste maatvoering volgen (zie alle andere merken op de markt!): L nemen.


Geen idee waarom, maar Canyon doet iets helemaal verkeerd met de adviezen. En op een enkeling na die beweert wel goed te zitten op een M met 180 cm, zit iedereen van die lengte gewoon beter op een L.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
surfer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 22:03

Met een BB van 86 zou een L echt veel beter zitten. Ik heb een bb van 88 en een Neuron XL. Dat zit echt perfect. Ik heb ook proef gezeten op en L. Dat zat ook “goed”. Ik heb getest met de zadelhoogte op 80cm op zowel de L als de XL.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik heb een Neuron M bij 1.80 en die is echt de juiste maat voor mij. Dropper zit er helemaal in zelfs. De L zou mij echt te groot zijn denk ik.
Toevallig paar weken terug nog zitten opmeten voor de Torque en daar adviseerde Canyon wel een L, maar bij de Neuron nog steeds M.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: ma 23 november 2020, 19:05 Ik heb een Neuron M bij 1.80 en die is echt de juiste maat voor mij. Dropper zit er helemaal in zelfs. De L zou mij echt te groot zijn denk ik.
Toevallig paar weken terug nog zitten opmeten voor de Torque en daar adviseerde Canyon wel een L, maar bij de Neuron nog steeds M.
Maar dan zit je erg laag of heb je korte benen. En dan zou je juist de lengte van de L beter kunnen benutten!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Alex71
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 3 april 2016, 00:49

Ik heb de Cf8 in L besteld hoop hem voor de kerst in huis te hebben. Volgens Canyon zou dat uiterlijk al een week eerder moeten zijn.
Ik val met mijn lengte van 1.83 en bb 84 bij alle merken tussen 2 maten in. Ik heb de maten vergeleken met mijn huidige fiets en fietsen waar ik lekker op zit en voor L gekozen.

Je kunt dan wel een keer een stukje proberen op mijn fiets. Gaan we Zeddam doen.
SanderCanyon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 15:31

Alex71 schreef: ma 23 november 2020, 22:16 Ik heb de Cf8 in L besteld hoop hem voor de kerst in huis te hebben. Volgens Canyon zou dat uiterlijk al een week eerder moeten zijn.
Ik val met mijn lengte van 1.83 en bb 84 bij alle merken tussen 2 maten in. Ik heb de maten vergeleken met mijn huidige fiets en fietsen waar ik lekker op zit en voor L gekozen.

Je kunt dan wel een keer een stukje proberen op mijn fiets. Gaan we Zeddam doen.


[/toffe reactie. thnks! ik had graag gebruik gemaakt van je aanbod. alleen voor mij iets te kort dag. Ik heb de Neuron vorige week ontvangen en laatste week voor kerst moet ik de fiets terugsturen (30 dagen :-))]
SanderCanyon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 15:31

aurelius schreef: ma 23 november 2020, 16:12 Heb er net in 1 maatje L aangeschaft voor mijn zoon (Zuid L) die nog in de groei is, nu 1,80m meet, verder normale lichaamsverhoudingen heeft. Die zit en rijd nu al prima op een L, zegt 'ie en zie ik, en de dropper steekt nu 1,5cm uit, past nu dus al prima. Met spacers boven de stuurpen, en de stuurpen omgekeerd, naar beneden wijzend, een 'horizontale zit' (stuur en zadel ongeveer even hoog)'.

Een M zal niet verkeerd zijn voor je, een L kan echter ook, als je normale verhoudingen hebt. Afhankelijk van wat je het prettigst vindt. Stuurpen korter kiezen op een maat groter frame kan ook altijd nog, om te fijntunen.
Na de proefrit zul je het weten...

(Ps: die fully uit de link naar Amerongen betreft het vorige generatiemodel Neuron, ik weet 1-2-3- niet of die maat L anders is dan de L van de huidige generatie Neurons).
zo zeg.... dat is een mooi cadeau ;-. ik rijd graag naar Limburg om de maat L te kunnen testen. neem ik mijn M mee, kunnen we ze mooi naast elkaar zetten. En mee eens over de vorige generatie. dat is een indicatie, maar geen perfecte test. Kunnen we via dit forum ook een DM sturen voor gegevens uitwissel?
SanderCanyon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 15:31

surfer schreef: ma 23 november 2020, 18:38 Met een BB van 86 zou een L echt veel beter zitten. Ik heb een bb van 88 en een Neuron XL. Dat zit echt perfect. Ik heb ook proef gezeten op en L. Dat zat ook “goed”. Ik heb getest met de zadelhoogte op 80cm op zowel de L als de XL.
dank voor je reactie. je bent erg overtuigd. want voor mij ter lering.. waar kijk jij precies naar?
SanderCanyon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 15:31

Lars TB schreef: ma 23 november 2020, 17:28
SanderCanyon schreef: ma 23 november 2020, 15:43 en een ander briljant advies is ook welkom :-)
Doen wat iedereen doet: niet naar Canyon luisteren en gewoon de juiste maatvoering volgen (zie alle andere merken op de markt!): L nemen.


Geen idee waarom, maar Canyon doet iets helemaal verkeerd met de adviezen. En op een enkeling na die beweert wel goed te zitten op een M met 180 cm, zit iedereen van die lengte gewoon beter op een L.

haha... interessant. je zou denken dat ze dit obv wat data inmiddels super strak zouden moeten kunnen hebben.
benjamino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 21 oktober 2019, 10:13

De variabelen zijn met lengte en BBL maar beperkt. Genoeg andere eigenschappen en persoonlijke voorkeuren die van invloed zijn. En daarvoor moet je toch echt op de fiets zitten. Ben wel benieuwd naar de uitkomst van de test.

Zelf heb ik overigens een Grand Canyon in M met 180 en BBL 83, en zit daar prima op. Al heb ik de L nooit geprobeerd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 23 november 2020, 21:52
MVMVML schreef: ma 23 november 2020, 19:05 Ik heb een Neuron M bij 1.80 en die is echt de juiste maat voor mij. Dropper zit er helemaal in zelfs. De L zou mij echt te groot zijn denk ik.
Toevallig paar weken terug nog zitten opmeten voor de Torque en daar adviseerde Canyon wel een L, maar bij de Neuron nog steeds M.
Maar dan zit je erg laag of heb je korte benen. En dan zou je juist de lengte van de L beter kunnen benutten!
83 cm zo'n beetje qua binnenbeenlengte. Geen idee of dat kort of lang is.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

SanderCanyon schreef: ma 23 november 2020, 23:57
Lars TB schreef: ma 23 november 2020, 17:28

Doen wat iedereen doet: niet naar Canyon luisteren en gewoon de juiste maatvoering volgen (zie alle andere merken op de markt!): L nemen.


Geen idee waarom, maar Canyon doet iets helemaal verkeerd met de adviezen. En op een enkeling na die beweert wel goed te zitten op een M met 180 cm, zit iedereen van die lengte gewoon beter op een L.

haha... interessant. je zou denken dat ze dit obv wat data inmiddels super strak zouden moeten kunnen hebben.
Mijn ervaring met de Neuron is iig dat hun maattabel klopt.
Plaats reactie