Crossfiets of toch MTB?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Hey Vincent! Goed om te horen dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Ik rij al jaren op een Stevens super prestige over MTB tracks. Het is een klassieke crosser met 33mm bandjes, velremmen en uiteraard geen vering. Het is een leuke uitdaging en ik kan er prima MTB routes mee rijden als Amerongen, Schoorl en Zeist etc. Dit heb ik altijd met veel plezier gedaan en ik kon de MTBers goed bijhouden.

De reden waarom ik toch op zoek ben naar een HT is dat ik omdat lange stukken toch erg vermoeiend vind. Vooral voor mijn schouders armen van de vele schokken etc. 1,5 uur op die crosser en ik heb overal spierpijn (vooral in mn onderarmen vanwege die velgremmen).

Maar als ik jou zo lees heb je de juiste keuze gemaakt. mocht je toch lange /technische ritten willen doen lekker een MTB erbij halen:P
VincentKW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 december 2020, 20:45

Leuk om te lezen. Het is inderdaad iets uitdagender, maar prima te doen op deze bike. Met een klassieke crosser lijkt me het wel een hele grote uitdaging op de technische routes.

Als ik ooit nog ergens een plekje ga vinden in mijn schuur, komt er vast nog wel eens een echte MTB denk ik :)
Plaats reactie