Fully voor het rijk van nijmegen

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Cannondale Scalpel 2021?
Kijk dan even niet naar de advies prijzen en probeer de Scalpel 2 zo ver mogelijk uit te onderhandelen. Naar mijn ervaring een even fijne fiets als de Spark RC maar dan met 2 bidon houders.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Heb een Oiz Tr. Rijd posbank en Nijmegen regelmatig. Perfecte fiets voor de Gelderse β€˜trails’
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Zal wel na coronatijd worden
Waar ik ook naar kijk
(Op dit moment valt de hei hei Cr DL het meest in de smaak) niks meer te krijgen in mijn maat (XL)
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

HB_Eagle schreef: ↑za 12 december 2020, 21:11 Zal wel na coronatijd worden
Waar ik ook naar kijk
(Op dit moment valt de hei hei Cr DL het meest in de smaak) niks meer te krijgen in mijn maat (XL)
Onlangs had Roelofs in Arnhem de Hei Hei CR, maat XL, op voorraad. Voor wat het waard is 😁. Valt ook binnen jouw budget.

Mocht je een keer een testrit op mijn Hei Hei (maat XL) willen maken, PB vooral!
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Kienhu01 schreef: ↑za 12 december 2020, 21:17
HB_Eagle schreef: ↑za 12 december 2020, 21:11 Zal wel na coronatijd worden
Waar ik ook naar kijk
(Op dit moment valt de hei hei Cr DL het meest in de smaak) niks meer te krijgen in mijn maat (XL)
Onlangs had Roelofs in Arnhem de Hei Hei CR, maat XL, op voorraad. Voor wat het waard is 😁. Valt ook binnen jouw budget.

Mocht je een keer een testrit op mijn Hei Hei (maat XL) willen maken, PB vooral!
Heb ik contact mee gehad cr heeft helaas niet de gewensde drivetrain
Cr dl heeft hij ook nog masr weet niet welke maat
Dinsdag weer afwachten

Testrit lijkt me top
Maar ga me nog niet lekker maken als hij nog nergens te krijgen is
Volgens de side kom ik met mijn lengte (87 met bb 89) op XL wat denk jij
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

HB_Eagle schreef: ↑za 12 december 2020, 21:25
Heb ik contact mee gehad cr heeft helaas niet de gewensde drivetrain
Daar is toch wel wat aan te doen, zelf en het als nieuw verkopen of gelijk bij de dealer.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kan niet meer schreef: ↑za 12 december 2020, 22:09
HB_Eagle schreef: ↑za 12 december 2020, 21:25
Heb ik contact mee gehad cr heeft helaas niet de gewensde drivetrain
Daar is toch wel wat aan te doen, zelf en het als nieuw verkopen of gelijk bij de dealer.
Dat snap ik ook niet helemaal, tenzij iedereen `m laat staan omdat er een Tourney-groep opzit.
Of je moet een engelengeduld hebben?
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Imdat het dan uiteindelijk toch meer kost
En ik het liever kant en klaar heb

Maar blijft natuurlijk ook nog een optie
Denk di ff naar arnhem
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

HB_Eagle schreef: ↑za 12 december 2020, 21:25
Kienhu01 schreef: ↑za 12 december 2020, 21:17
Onlangs had Roelofs in Arnhem de Hei Hei CR, maat XL, op voorraad. Voor wat het waard is 😁. Valt ook binnen jouw budget.

Mocht je een keer een testrit op mijn Hei Hei (maat XL) willen maken, PB vooral!
Heb ik contact mee gehad cr heeft helaas niet de gewensde drivetrain
Cr dl heeft hij ook nog masr weet niet welke maat
Dinsdag weer afwachten

Testrit lijkt me top
Maar ga me nog niet lekker maken als hij nog nergens te krijgen is
Volgens de side kom ik met mijn lengte (87 met bb 89) op XL wat denk jij
Zou mij niets verbazen als Roelofs met je meedenkt in een goede oplossing voor de drive train. Ze kwamen bij mij met voorstel om de wielen van de CR in te nemen (ging dan iets van de prijs af) omdat ik al een goede wielset met XD driver had.

Gelet op jouw maten zou ik voor een XL gaan. Mocht het net iets aan de grote kant zijn (gok van niet), kun je altijd nog een kortere stuurpen installeren. Komt de rij eigenschappen ook alleen maar ten goede nog.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

HB_Eagle schreef: ↑zo 13 december 2020, 07:13 Imdat het dan uiteindelijk toch meer kost
En ik het liever kant en klaar heb
Dat begrijp ik maar ik bedoelde meer dat in deze Corona-tijd zowat alle voorraden op zijn en levertijden flink oplopen. Het risico bestaat dat je strax achter de pot pist omdat alles is uitverkocht. Je kan natuurlijk ook de boel oprijden en dan de gewenste drivetrain erop zetten.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

HB_Eagle schreef: ↑za 12 december 2020, 21:25
Kienhu01 schreef: ↑za 12 december 2020, 21:17
Onlangs had Roelofs in Arnhem de Hei Hei CR, maat XL, op voorraad. Voor wat het waard is 😁. Valt ook binnen jouw budget.

Mocht je een keer een testrit op mijn Hei Hei (maat XL) willen maken, PB vooral!
Heb ik contact mee gehad cr heeft helaas niet de gewensde drivetrain
Cr dl heeft hij ook nog masr weet niet welke maat
Dinsdag weer afwachten

Testrit lijkt me top
Maar ga me nog niet lekker maken als hij nog nergens te krijgen is
Volgens de side kom ik met mijn lengte (87 met bb 89) op XL wat denk jij
Ik zou het in de huidige tijd omdraaien. Pakken wat je pakken kunt, en dan kun je altijd nog een mooie Eagle groep erop zetten. Die shimano groep ben je zo kwijt.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

HB_Eagle schreef: ↑za 12 december 2020, 21:25 Volgens de side kom ik met mijn lengte (87 met bb 89) op XL wat denk jij
Ik zou wel goed naar de maat kijken. Ik leek op papier bij de Honzo ook op een XL uit te komen (ben ietsje groter dan jou), maar de importeur zie dat die te groot zou zijn. Voor de zekerheid toch getest, en inderdaad was de XL gewoon te groot.
Nu een L en die past perfect.
Weet niet hoe de Honzo zich verhoudt tot de HeiHei, maar bij twijfel zeker passen!

Jou een beetje kennende ben je meer gebaat bij een snelle fiets welke vertrouwen geeft (HeiHei, Oiz TR e.d.) in de afdalingen en snelle stukken vals plat. Beter dan met een nerveuze XC racer die elk foutje afstraft.
ivocare schreef: ↑za 12 december 2020, 17:14 Cannondale Scalpel 2021?
Kijk dan even niet naar de advies prijzen en probeer de Scalpel 2 zo ver mogelijk uit te onderhandelen. Naar mijn ervaring een even fijne fiets als de Spark RC maar dan met 2 bidon houders.
Nu de fabrikanten regelmatig de prijzen fors verhogen omdat ze toch alles kwijt raken denk ik dat de onderhandelingspositie als consument niet heel sterk is. Maar een goede dealer die een klant wil binden zal wel een beetje bewegen (met het vervangen van onderdelen bv.)

Je hebt al een mooie wielset, en als de winkel de fiets zonder wielen wil leveren en daarvoor de groep naar je wens kan maken, zou dat een optie kunnen zijn. Anders laat je nog een extra achterwiel spaken die bij je reserve voorwiel past :wink: . En mocht je toch met de Shimano onderdelen blijven zitten ben je de enige in NL die nieuwe Shimano onderdelen kan leveren :winkie: .

Maar ik zou me vooral niet gek laten maken door de schaarste en een weloverwogen keuze maken. Is toch een hele investering. En als midden volgend jaar alle "corona bikers" hun fietsen massaal op MP zetten kom je er waarschijnlijk ook niet meer zo gemakkelijk vanaf als hij niet bevalt.

Succes met de keuze!

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Jan the Man schreef: ↑zo 13 december 2020, 12:31
Nu de fabrikanten regelmatig de prijzen fors verhogen omdat ze toch alles kwijt raken denk ik dat de onderhandelingspositie als consument niet heel sterk is. Maar een goede dealer die een klant wil binden zal wel een beetje bewegen (met het vervangen van onderdelen bv.)

Je hebt al een mooie wielset, en als de winkel de fiets zonder wielen wil leveren en daarvoor de groep naar je wens kan maken, zou dat een optie kunnen zijn. Anders laat je nog een extra achterwiel spaken die bij je reserve voorwiel past :wink: . En mocht je toch met de Shimano onderdelen blijven zitten ben je de enige in NL die nieuwe Shimano onderdelen kan leveren :winkie: .

Maar ik zou me vooral niet gek laten maken door de schaarste en een weloverwogen keuze maken. Is toch een hele investering. En als midden volgend jaar alle "corona bikers" hun fietsen massaal op MP zetten kom je er waarschijnlijk ook niet meer zo gemakkelijk vanaf als hij niet bevalt.

Succes met de keuze!

Ciao
Jan
Ik neem idd geen overhaaste beslissingen
En wacht tot de voor mij geschikte fiets op mijn pad komt, aan de wielen zal het niet liggen 😁
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

HB_Eagle schreef: ↑zo 13 december 2020, 16:18
Ik neem idd geen overhaaste beslissingen
En wacht tot de voor mij geschikte fiets op mijn pad komt, aan de wielen zal het niet liggen 😁
Ik wel: geen zin om zonder bike te wachten tot de gewenste fiets een keer leverbaar is (juli 21), dus voor een prikkie bij de oosterburen een nieuwe Anthem Advanced Pro gekocht, daar een 120mm vork ingehangen en na 3 ritten geconcludeerd dat hierop eigenlijk niks is aan te merken :wink:
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie