Heren of dames frame

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Henk75
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 december 2020, 22:03

Hallo,
Ik ben nieuw hier en zoek informatie voor de aanschaf van een andere mbt
Ik ben opzoek naar een e mbt en kwam op Marktplaats deze tegen, volgens de verkoper is het een universeel frame, zowel voor dames als heren geschikt komt jullie dit bekend voor? Is dit merk jullie bekend Elektriche MTB fiets Corratec 29"/54cm/2019/Bosch CX/50km/h
Gereserveerd
https://link.marktplaats.nl/m1643921212 ... ialbuttons
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Ik krijg zelf de indruk dat het een als MTB vermomde weg e-bike is. Frame zal door de boouwwijze ook niet erg stijf zijn.
Erg kort en erg hoog stuur, ook al kan daar wat aan gedaan worden door andere stuurpen.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Er zijn genoeg bouwkundige experts op het forum die iets kunnen zeggen over framestijfheid. Maar op het ‘oog’ ziet dit er uit als iets waarop je niet het terrein mee in wil. Zo’n motor is relatief heel zwaar, dat moet dan wel opgevangen worden door een stijf frame. Dot ziet er in dit geval niet naar uit...
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dat kreng is gechiptuned. Laat staan.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

"De fiets heb in totaal 3649€ gekost."

Geen fiets kopen van iemand die hier "heb" gebruikt!

Daarnaast: met deze fiets mag je niet op mountainbikeroutes.
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29965
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nooit een ongeveerd frame kopen waarbij de bovenbuis niet op de seatstay aansluit (damesframe).
Gaat scheuren of dubbelvouwen.
Een ouderwets herenframe is veel beter.

Chiptuning gebruikt 2x tot 3x(50kmh) zoveel energie, dus de accus (en de motor?) hebben hebben hun beste tijd al gehad.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Henk75
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 december 2020, 22:03

Bedankt voor jullie reacties, ik zoek nog wel even verder
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 27 december 2020, 18:16 Chiptuning gebruikt 2x tot 3x(50kmh) zoveel energie, dus de accus (en de motor?) hebben hebben hun beste tijd al gehad.
Bij het "opvoeren / chiptunen" wordt alleen de snelheidsbegrenzer er af gegooid. Accu en zeker de motor kunnen hier tegen. Zelfde configuratie wordt nl. ook op een speedbike gebruikt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29965
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ghost-biker schreef: zo 27 december 2020, 19:27
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 27 december 2020, 18:16 Chiptuning gebruikt 2x tot 3x(50kmh) zoveel energie, dus de accus (en de motor?) hebben hebben hun beste tijd al gehad.
Bij het "opvoeren / chiptunen" wordt alleen de snelheidsbegrenzer er af gegooid. Accu en zeker de motor kunnen hier tegen. Zelfde configuratie wordt nl. ook op een speedbike gebruikt.
Natuurkunde leert dat je voor de dubbele snelheid 4x zoveel vermogen nodig hebt
Omdat jij niet harder gaat (kan!) trappen, moet het uit de accu komen.
Dus waar jij bij 25kmh de helft doet, en de motor de andere helft, wordt dat bij 50kmh 1/4 voor jou en 3/4 voor motor en accu.
Als de motor echt 3x zoveel vermogen kan leveren, dan valt de slijtage daar nog wle mee.
Een accu 3x zo snel ontladen (en als je dezelfde afstanden blijft rijden ook 3x zo vaak opladen) gaat ten koste vd levensduur.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Klopt bijna. Luchtweerstand alleen al neemt kwadratisch toe.

Mijn speedbike loopt gechiped 80-90 km/h. Over een zelfde afstand woon-werk is dan de accu leeg. Bij de ongechipte stand (45 km./h)heb ik dan nog twee van de vijf laadblokjes.

De motor blijft hetzelfde vermogen leveren en de accu is berekend op snel ontlading (BMS).

Dus je uitspraak "dus de accus (en de motor?) hebben hebben hun beste tijd al gehad" klopt niet.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29965
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier spreek je jezelf tegen.
Kwadratisch toenemen vd luchtweerstand klopt, maar als je dan echt met dubbele snelheid onderweg bent, dan gebruik je dus ook 4x zoveel.

En 4x zoveel stroom uit een accu, daar gaat de levensduur niet van vooruit, zeker niet bij zo'n relatief kleine accu.

(Maar de TS zoekt al verder)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Misschien moet je even goed lezen wat ik schrijf in mijn eerste zin :wink:

Accu kan er prima tegen, BMS regelt het.

Laten we ook maar meteen stoppen. Wordt off-topic
Plaats reactie