Cube Reaction C62 Race of Alternatief?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
DeYung
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 18:22

Dag allen,

Ik ben van plan om een lichte Carbon hardtail aan te schaffen in de prijscategorie van +- €2000,-.

Na veel rondkijken, vergelijken etc. neig ik voornamelijk naar de Cube Reaction C62 Race 2021. Waar ik tijdens het vergelijken voornamelijk naar gekeken is, is het gewicht en de vork van de fiets. Fietsen van concurrenten in hetzelfde gewichtssegment en dezelfde voorvork, zijn toch vaak wat duurder. Zie ik hierin dingen over het hoofd of is de cube daadwerkelijk scherp geprijsd? Uiteraard zie ik soms verschillen in afmontage maar ik heb onvoldoende kennis om te zien wat daarin de verstandigste keus is.

Verder zie ik dat de Reaction c62 SL 500 euro duurder is. Het enige wat ik (als leek) zie is dat het gewicht en de vork van deze fiets anders is. Of zitten deze verschillen elders?

Ik sta uiteraard ook open voor een alternatief. Mijn vraag is dus eigenlijk wat in mijn prijsklasse de beste opties zijn?

Info over mij: lengte is 193 cm en ik fiets op een cube analog 2020, framemaat 23. Ik fiets voornamelijk de rondjes in het oosten van het land en ben niet van plan om in het buitenland te gaan fietsen. Mijn nieuwe fiets zal voornamelijk gebruikt worden om of een tochtje van 2-3 uur te fietsen of om zo snel mogelijk een rondje op nabij gelegen routes te fietsen. Ik fiets 2 a 3 keer per week.
Ik vind het overigens belangrijk om een fiets te passen voordat ik hem koop. Bij een dealer kopen heeft dus mijn voorkeur.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Verschil in bijna alles.
Voorvork: Beter, lichter.
Aandrijving: Sneller soepeler schakelen.
Remmen: beter te doseren, aangrijpen.
Wielen: Industrielagers wellicht lichter.
Alternatieven, tja je kunt kijken wat er bij jouw LBS nog meer verkocht word, dealer van is.
En dan vergelijken, maar Cube is dan meestal de goedkoopste.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

De meeste verschillen zijn imo subjectief beter.
SRAM GX vs. Shimano XT: ze worden veel met elkaar vergeleken en zijn ook vergelijkbaar, het verschil is voornamelijk gevoel, de ene heeft voorkeur voor de ene en de andere precies andersom
Fulcrum is niet onbekend met problemen, geen idee of dat nog zo is en kan ook geen oordeel geven over de Answer Attack.

Wat wel zo is is dat alles op een veel hoger niveau zit als je het vergelijkt met de Analog.
Ik zou dan ook die extra €500 ook niet uitgeven.
Ik zou wel de shifter van de Race vervangen door een XT exemplaar, maar dat si een paar tientjes.
DeYung
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 18:22

Dank voor jullie reacties!

Als ik dan kijk naar de vorken: Fox 32 SC van de Reve tegen de rockshox SID van de SL. Wat zijn hier dan de verschillen in?
Plaats reactie