Agressieve HT vs fully

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ik wil 'm op m'n XC fully al niet meer missen. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik zit er zelfs over te denken er 1 op mijn stadsfiets te monteren. Het stapt zo makkelijk op. :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vrees dat ik ook niet meer zonder kan....zo handig inderdaad met opstappen ook...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Als dat het enige was wat je er van zou weerhouden op te stappen hadden we er hier met een crowdfunding binnen 5 minuutjes eentje geregeld voor je denk ik. :wink:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wil je nou Ad26 van dit forum verwijderen met steun van andere forummers? :bier:
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Oeps.... zo had ik 'm nog niet gelezen.... :lol:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
JeroenWRT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 09:33
Mijn mountainbike: NTB

suravida schreef: zo 17 januari 2021, 17:29
JeroenWRT schreef: zo 17 januari 2021, 15:59

Lees ik het dus goed dat voor jou geldt dat een fully staat voor fun?
Eh, nee... dat zeg ik juist niet.
Check! Ik had namelijk verwacht dat je in de laatste alinea zou schrijven dat de meeste hardcore XC fietsen wel leuk zijn. Maar uit je reactie begrijp ik nu dat je met fun bedoelt een LTHT bike (met de juiste geometrie). Jaja, beetje traag van begrip hier :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hier toch nog even mijn ervaring en mening over een dropper.

Ik heb jaren met dropper gereden en heb nu nog 2 fietsen waarvan er 1 een dropper heeft en de ander niet.

Als ik een Nederlandse mtb route ga rijden gebruik ik de fiets zonder dropper en mis ik hem in Nederland nooit. Ook bunnyhopjes over stammen van 25cm doorsnede is prima te doen met het zadel hoog. (als je een bunnyhop onder de knie hebt)

Als ik zin heb om te "spelen" pak ik mijn fiets met dropper. Dit is meer een fiets om te manualen, jumpen en wat trial. Dan is je zadel uit de weg wel fijn en zelfs nodig.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dus wat je feitelijk zegt is dat iedereen aan de dropper moet!

(want de meesten beheersen die bunnyhop niet of nauwelijks :winkie: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zou ik zonder dropper een rondje Amerongen kunnen rijden? Absoluut!
Vind ik een rondje Amerongen waarbij ik mijn fiets lekker heen en weer kan gooien zonder het zadel tegen komen leuker? Ook absoluut!

Men schijnt nog steeds te denken dat een dropper vooral zin heeft als je veel achter je zadel hangt, maar juist de zijdelingse bewegingsvrijheid gebruik ik veel.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

+1 Exact mijn ervaring. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: ma 18 januari 2021, 12:18 Zou ik zonder dropper een rondje Amerongen kunnen rijden? Absoluut!
Vind ik een rondje Amerongen waarbij ik mijn fiets lekker heen en weer kan gooien zonder het zadel tegen komen leuker? Ook absoluut!

Men schijnt nog steeds te denken dat een dropper vooral zin heeft als je veel achter je zadel hangt, maar juist de zijdelingse bewegingsvrijheid gebruik ik veel.
Vrijheid van de fiets en lager zwaartepunt maakt zo'n ding inderdaad bijna overal een fun (en snelheid) verhogende optie :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Ik telde hoeveel ik dropper op mijn lokale lus (4km) gebruik, ~2x per minuut, 6-7 per kilometer.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik vergeet hem gewoon simpelweg te gebruiken als ik er één op mijn fiets heb op een mtb route.

Maar goed, ik denk dat ik niet dezelfde routes rijd als jullie rijden. Gooien en smijten, laag hangen op de fiets etc doe ik niet echt op Nederlandse routes.

Op buitenlandse techische trails is het echter wel bijna een must, zeker als het steil word.

Maar net als met alles, ieder z'n ding en er bestaat geen "algemene beste mountainbike".
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
JeroenWRT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 09:33
Mijn mountainbike: NTB

Heerlijk al die aanvullende reacties op de TS. Het zorgt ervoor dat mijn beeld als beginner verder verruimd wordt en daardoor een beter keuze kan maken :-q

Aanvullende op de TS wat zou je iemand aanrader als deze nog geen ervaring heeft met MTB-en:

1) Starten met een fully omdat deze meer vergevingsgezind is en omdat in het begin de techniek niet op het juiste niveau is. Eenmaal meer ervaring dan overstappen op een LTHT.

2) Of eerst starten met een LTHT zodat tegelijkertijd ook aan techniek gewerkt moet worden. Vervolgens de overstap maken naar een fully voor meer comfort.
Plaats reactie