Welke Fully voor Diever / Amerongen

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hmm...dat hebben ze dan veranderd. Eerst stond er nog vrolijk bij dat je de fiets volop mocht testen op je favoriete routes...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Tsja, zo is die service ook niet zoveel meer waard. Cube store is een betere optie om in ieder geval iets te proberen, hoewel die waarschijnlijk nu die service ook niet kan aanbieden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Navragen bij de Cube store is een kleine moeite. De werkplaats is open. En er staat dat je voor test fietsen contact kunt opnemen.
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Elvander schreef: ma 11 januari 2021, 11:03
Van de Canyon site:

We willen dat je 100% tevreden bent met je aankoop. Daarom kan je ongebruikte fietsen en accessoires terugsturen tot 30 dagen na ontvangst.

Bron: https://www.canyon.com/nl-nl/customer-s ... turns.html
Hmm oké, zinvolle toevoeging!

Nou ja je kan in ieder geval de fiets in elkaar zetten en een rondje door de straat fietsen om de maat te checken. En ik denk dat als je met droog weer een rondje door het bos rijdt en de fiets daarna weer perfect schoonmaakt, je deze gewoon terug kan sturen. Misschien dat je wat "korting" krijgt op je inruilprijs bijvoorbeeld doordat ze er nieuwe remblokken op zullen zetten, dat weet ik niet. Ze hebben namelijk ook vaak "showroom" modellen te koop, al dan niet met zichtbare beschadigingen.

awinkel schreef: ma 11 januari 2021, 11:06 Hmm...dat hebben ze dan veranderd. Eerst stond er nog vrolijk bij dat je de fiets volop mocht testen op je favoriete routes...
Ja toch, ik dacht al, ben ik nou gek... :~ :-q

Los daarvan kan Cube natuurlijk ook een mooie keuze zijn! Zeker als je twijfelt of je het wel een prettig idee vindt om een fiets online te bestellen.
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Ben zelf 1.91m en heb afgelopen zondag mijn eerste rit op mijn Lux genaakt. Maat XL, maar dat is logisch met mijn lengte.

Aangezien je de fiets ongebruikt tot na 30 dagen terug kan sturen en je je geld terug krijgt:
Maat L En XL staat beide op levering in de week van 1-5 maart. Je zou ze dus allebeide kunnen bestellen, de juiste maat uitzoeken en weer eentje terug sturen......

Maar let op: mijn Lux zou eind januari geleverd worden en dat werd eind december, dik 4 weken eerder!
Kraai
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 8 november 2010, 21:08

Ik heb amper 1 maand geleden een proefrit gemaakt op een Canyon Lux 8.Ben het bos in gegaan en het was geen super droog weer. De maar was niet goed, dus fiets retour. Geen probleem. Volledige bedrag terug gestort.

Ik zou contact opnemen via de chat en je vragen voorleggen.
Als je kan fietsen is het altijd mooi weer..
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Kraai schreef: wo 13 januari 2021, 22:03 Ik heb amper 1 maand geleden een proefrit gemaakt op een Canyon Lux 8.Ben het bos in gegaan en het was geen super droog weer. De maar was niet goed, dus fiets retour. Geen probleem. Volledige bedrag terug gestort.
En sindsdien is de voorwaarde aangepast?🤭
#OpaRijdtEenIZZO
pjoerie
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 24 januari 2010, 20:42
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Zit ook te kijken bij canyon en zou ook graag testen, daarom contact gehad met ze en dit was hun antwoord.
Er is inderdaad geen limiet aan het aantal kilometers dat je op de fiets mag rijden gedurende de testperiode. Mocht je de fiets retourneren, dan zullen normale gebruikerssporen ook gewoon worden geaccepteerd. Bij grotere schade zal gekeken moeten worden naar een andere oplossing.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik zou toch voor de Trek gaan. Waarom? Ik denk dat dit een van de iconische fietsen gaat worden van deze periode en dat je die dus ook niet meer moet verkopen. Een beetje zoals de Yeti's van de '90s. Als je dat geen bal interesseert, dan koop je een Canyon of Cube.

Maar dan wel je hardtail verkopen. Mocht je de hardtail erbij houden, dan zou ik eerder de Scott aanraden (of de Canyon of Cube). Zo heb je wat meer verschil tussen beide fietsen en kun je de Scott nemen wanneer je een lange rit wil maken, of wat meer comfort wenst. En de hardtail neem je dan wanneer je echt wilt knallen. Maar pas op, als je begint met N+1, dan is het einde zoek :winkie: Dan staat er straks een gravelbike, een endurobak en een singlespeed in de garage, haha.
Nigel1711
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 2020

Helaas kan ik steeds beperkt reageren.
De Yeti's in de 90's heb ik even gemist. Toen kon ik nog niet fietsen, HAHA!!

Een maat L en een maat XL tegelijkertijd kopen is geen optie, dat budget is er eventjes niet!! HAHA!!
Ik heb voor mijzelf besloten dat ik ´probeer´ af te wachten voor een juiste bikefitting en een juist advies.Of er moet een mooi koopje langs komen..

De Supercaliber is afgevallen:
Ik bekijk nu alleen nog maar de Spark en de Lux. Beide goede fietsen. Beide gaan mij verblijden.

Wat er speelt in mij gedachte is:
De Spark met z'n Twin lock, divers in z'n fietsgedrag
De Lux met z'n vering boven in, waardoor misschien de modder niet blijft zitten met de vering onderin bij de spark

Wordt vervolgd!
Nigel1711
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 2020

Het heeft even geduurd....

Maar het is de Canyon Lux CF SL 8.0 geworden..
Het was/is echt even wennen om van een HT naar een fully te gaan.
Maar ik ben erg blij met de fiets tot nu toe. Denk zo'n 4 ritjes op gemaakt nu.
In het begin voelde het wel zwaar aan, maar begint de fiets steeds lekkerder aan te voelen.
Vertrouwen groeit ook met de kilometers.. :-q

Ik wil toch nog een ieder bedanken die z'n mening heeft gedeeld. Dit heeft zeker geholpen in de overwegingen en keuzes.

Bedankt! :-q
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Mooie fiets, veel plezier ermee! Na een tijdje ben je gewend ( verwend) en wil je niks anders meer. :P
Plaats reactie