Cube Reaction C:62 Race of Orbea Alma M30? --> Trek Procaliber 9.6

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Roelio86
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 21:35

Goedemiddag,

Een tijdje terug heb ik een Cube Reaction C:62 Race besteld, deze zal eind maart geleverd worden.
Nu heb ik hem in het blauw besteld, maar ben toch wat over de kleur gaan twijfelen.
Echter blijkt zwart niet meer leverbaar in mijn maat (19 inch).

Nu is daarnaast het nadeel van lange levertijden dat je gaat twijfelen en verder gaat kijken, hierbij ben ik gestuit op de Orbea Alma M30. Deze fiets is iets duurder, maar spreekt mij enorm aan, zowel qua uiterlijk/kleur (groen) als qua afmontage.

Nu heb ik de Cube kunnen bestellen voor 1800 euro, de Orbea kan ik kopen voor 2080 euro.
De Cube ken ik al wat betreft geometrie, ik heb nu namelijk een Cube Reaction Race uit 2018 (alu).
De Orbea ken ik nog niet en kan ik hier helaas ook niet proberen in de buurt, hiervoor zal ik naar Duitsland moeten rijden, ongeveer een uur vanaf mijn woonplaats. Het voordeel is dan wel dat de Orbea direct leverbaar is en ik hem gelijk mee kan nemen.

Nu ben benieuwd of jullie goede argumenten hebben om voor de een of de ander te kiezen op basis van ervaring en of kennis over geometrie, afmontage, kwaliteit etc. Hopelijk kan mijn twijfel zo weggenomen worden :D

Cube: https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/mount ... olnorange/
Orbea: https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mou ... t/alma-m30

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Roelio86 op vr 22 januari 2021, 16:51, 2 keer totaal gewijzigd.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Roelio86 schreef: wo 6 januari 2021, 16:06 Goedemiddag,

Een tijdje terug heb ik een Cube Reaction C:62 Race besteld, deze zal eind maart geleverd worden.
Nu heb ik hem in het blauw besteld, maar ben toch wat over de kleur gaan twijfelen.
Echter blijkt zwart niet meer leverbaar in mijn maat (19 inch).

Nu is daarnaast het nadeel van lange levertijden dat je gaat twijfelen en verder gaat kijken, hierbij ben ik gestuit op de Orbea Alma M30.
Deze fiets is iets duurder, maar spreekt mij enorm aan, zowel qua uiterlijk/kleur (groen) als qua afmontage.

Nu heb ik de Cube kunnen bestellen voor 1800 euro, de Orbea kan ik kopen voor 2080 euro.
De Cube ken ik al wat betreft geometrie, ik heb nu namelijk een Cube Reaction Race uit 2018 (alu).
De Orbea ken ik nog niet en kan ik hier helaas ook niet proberen in de buurt, hiervoor zal ik naar Duitsland moeten rijden, ongeveer een uur vanaf mijn woonplaats. Het voordeel is dan wel dat de Orbea direct leverbaar is en ik hem gelijk mee kan nemen.

Nu ben benieuwd of jullie goede argumenten hebben om voor de een of de ander te kiezen op basis van ervaring en of kennis over geometrie, afmontage, kwaliteit etc. Hopelijk kan mijn twijfel zo weggenomen worden :D

Cube: https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/mount ... olnorange/
Orbea: https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mou ... t/alma-m30

Alvast bedankt!
Je vind de orbea mooi, je kunt hem betalen, afmontage is van beide prima en je kan hem direct ophalen. Wat moet je nog van ons weten dan :bier: ?
Roelio86
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 21:35

I_do schreef: wo 6 januari 2021, 16:08
Roelio86 schreef: wo 6 januari 2021, 16:06 Goedemiddag,

Een tijdje terug heb ik een Cube Reaction C:62 Race besteld, deze zal eind maart geleverd worden.
Nu heb ik hem in het blauw besteld, maar ben toch wat over de kleur gaan twijfelen.
Echter blijkt zwart niet meer leverbaar in mijn maat (19 inch).

Nu is daarnaast het nadeel van lange levertijden dat je gaat twijfelen en verder gaat kijken, hierbij ben ik gestuit op de Orbea Alma M30.
Deze fiets is iets duurder, maar spreekt mij enorm aan, zowel qua uiterlijk/kleur (groen) als qua afmontage.

Nu heb ik de Cube kunnen bestellen voor 1800 euro, de Orbea kan ik kopen voor 2080 euro.
De Cube ken ik al wat betreft geometrie, ik heb nu namelijk een Cube Reaction Race uit 2018 (alu).
De Orbea ken ik nog niet en kan ik hier helaas ook niet proberen in de buurt, hiervoor zal ik naar Duitsland moeten rijden, ongeveer een uur vanaf mijn woonplaats. Het voordeel is dan wel dat de Orbea direct leverbaar is en ik hem gelijk mee kan nemen.

Nu ben benieuwd of jullie goede argumenten hebben om voor de een of de ander te kiezen op basis van ervaring en of kennis over geometrie, afmontage, kwaliteit etc. Hopelijk kan mijn twijfel zo weggenomen worden :D

Cube: https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/mount ... olnorange/
Orbea: https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mou ... t/alma-m30

Alvast bedankt!
Je vind de orbea mooi, je kunt hem betalen, afmontage is van beide prima en je kan hem direct ophalen. Wat moet je nog van ons weten dan :bier: ?
Vooral of de Orbea zijn meerprijs waard is, of wellicht zijn er andere goede argumenten om de een boven de ander te verkiezen. Bijvoorbeeld vork, geometrie etc.
JeroenWRT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 09:33
Mijn mountainbike: NTB

Zoals I_do al zegt: volg je hart :-q!

Rijd naar Duitsland, maak een proefrit om te zien hoe de geometrie bevalt en als je hart een sprongetje maakt de bike lekker achterin de auto laden en mee naar huis nemen :bier: .
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

JeroenWRT schreef: wo 6 januari 2021, 16:29
Rijd naar Duitsland, maak een proefrit
Dat gaat nu natuurlijk niet want heel noodzakelijk is zo'n tripje niet.

Kun je de Cube zomaar annuleren trouwens?
Roelio86
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 21:35

Elvander schreef: wo 6 januari 2021, 16:35
JeroenWRT schreef: wo 6 januari 2021, 16:29
Rijd naar Duitsland, maak een proefrit
Dat gaat nu natuurlijk niet want heel noodzakelijk is zo'n tripje niet.

Kun je de Cube zomaar annuleren trouwens?
Inderdaad, officieel gaat dat niet zo makkelijk...

Ja, Cube is kosteloos te annuleren zolang deze nog niet verstuurd is.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Roelio86 schreef: wo 6 januari 2021, 16:36
Elvander schreef: wo 6 januari 2021, 16:35

Dat gaat nu natuurlijk niet want heel noodzakelijk is zo'n tripje niet.

Kun je de Cube zomaar annuleren trouwens?
Inderdaad, officieel gaat dat niet zo makkelijk...

Ja, Cube is kosteloos te annuleren zolang deze nog niet verstuurd is.
Dat annuleren is mooi dan kun je in ieder geval nog overwegen.
Verder kun je wel naar Duitsland rijden maar als het goed is, is de winkel niet open ivm de Duitse lockdown.
Versturen geen optie?

Over de fietsen zelf, Alma ziet er wat stoerder uit, 1 graad slacker balhoofd, iets goedkopere remmen.
Verder maakt het elkaar niet zoveel.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Ik heb zelf een M50. Remmen naar XT en GX cassette.
Heerlijke fiets. Vergelijking met cube kan ik niet maken, maar ik ben telkens erg blij als ik mijn rondjes erop rij 😁
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

ik heb zelf een alma. maatje een c62. vind je beide goed zitten
weet niet waar je woon maar in de buurt van venlo kun je op mijne een stukje fietsen evt. is een XL model alma
Roelio86
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 21:35

nick22 schreef: wo 6 januari 2021, 17:41 ik heb zelf een alma. maatje een c62. vind je beide goed zitten
weet niet waar je woon maar in de buurt van venlo kun je op mijne een stukje fietsen evt. is een XL model alma
Thanks voor het aanbod, maar woon in Winterswijk, dus niet bepaald in de buurt :wink:
Daarnaast is XL te groot voor mij, ik ben een maatje L.
Roelio86
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 21:35

Weet niet of er meer mensen zo wispelturig zijn als ik, maar hou het toch bij de Cube, maar dan wel in het zwart :lol: Deze was nog wel leverbaar bij een andere webshop en heb nog een mooie deal kunnen maken.
JeroenWRT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 09:33
Mijn mountainbike: NTB

Roelio86 schreef: vr 8 januari 2021, 12:42 Weet niet of er meer mensen zo wispelturig zijn als ik, maar hou het toch bij de Cube, maar dan wel in het zwart :lol: Deze was nog wel leverbaar bij een andere webshop en heb nog een mooie deal kunnen maken.
Kijk je hebt je hart gevolgd :-q . Dat zijn de beste keuze's :wink:
Roelio86
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 21:35

Plot twist...... Ik krijg deze week een Trek Procaliber 9.6 geleverd..!
Het uiterlijk van de fiets en IsoSpeed hebben de doorslag gegeven, naast het feit dat deze dus direct leverbaar is.
Qua afmontage doet het niet veel onder voor de andere twee fietsen, enkel de voorvork is misschien net iets minder.
Echter kom ik af van een Judy Silver en als ik de specificaties van de Recon Gold RL zie, dan moet dit toch een meer dan acceptabele vork zijn gezien de 32mm aluminium upper tubes en DebonAir spring.

Ik kijk er in ieder geval naar uit om de eerste meters op deze nieuwe bike te gaan maken!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

De carbon black of de radioactive red?
De recon gold is een stuk beter dan de judy silver.
Roelio86
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 21:35

massen schreef: wo 20 januari 2021, 17:47 De carbon black of de radioactive red?
De recon gold is een stuk beter dan de judy silver.
:-q

De radioactive red, die vind ik toch wel een stuk mooier :)
Plaats reactie