Radon Jealous 8.0 VS AL 10. SL

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
martijndulac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 7 januari 2021, 15:53

Haha idd..
Ik denk ook dat er geen 'verkeerde' keuze is. welke van eerder genoemde fietsen ik ook kies, ik ga er sowieso veel plezier van hebben..
En die Jealous komt wellicht wat beter uit de verf hier op de uhr..
Maar als ik terugdenk naar vorige zomer in Frankrijk, verdwaald in het bos over mooie paadjes met mn gravelbike, waar ik op een gegeven moment het zadel maar ff van naar beneden heb gezet en waarbij ik een aantal keer af moest stappen.. Dan lijkt het me een feestje om daar met een ltht te rijden...
Dus het blijft natuurlijk vooral een vraag aan mezelf wat ik wil.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

martijndulac schreef: vr 8 januari 2021, 11:03 Die OnOne en Stoic zijn ook wel goeie opties idd..
Nu ik binnen een dag toch al van xc richting trail aan het schuiven ben :lol: is een Kona Honzo misschien ook wel een mooie optie..
En wellicht vind ik toch nog een hoekje om m'n singlespeed voorlopig ook te houden..
Daar is ie weer, het antwoord op al uw mountainbike vragen de HONZO ! ;)

zelfs daar is de keuze reuze ( Big, DL, ESD, St )

Weet niet hoe handig je bent maar als je je verveeld kun je natuurlijk ook nog een los frame kopen en zelf bouwen.
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Denk eigenlijk dat je met een paar aanpassingen op een route als Amerongen al beter af bent met een cragger. Route als Rhenen misschien beter met de Jealous.
"This species has amused itself to death"
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Kun je met die stoic een beetje nornaal fietsen hier in Nederland?
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

psychonaut038 schreef: di 12 januari 2021, 11:08 Kun je met die stoic een beetje nornaal fietsen hier in Nederland?
Wat voor de 1 normaal is....
''Only dead fish go with the flow''
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

Dennis74 schreef: di 12 januari 2021, 11:29
psychonaut038 schreef: di 12 januari 2021, 11:08 Kun je met die stoic een beetje nornaal fietsen hier in Nederland?
Wat voor de 1 normaal is....
Ik twijfel tussen de grand canyon en deze. Fiets het meeste in NL. Ik ga voor fun niet voor strava. Maar omhoog fietsen miet wel normaal kunnen :lol:
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

als je bijna alleen in NL fiets is de stoic misschien wel een beetje lomp terwijl je met een grand canyon ook al meer trail georienteerd bent en wat meer fun dan een xc bak , en met de grand canyon is klimmen denk wel wat gemakkelijker
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

psychonaut038 schreef: di 12 januari 2021, 12:19
Dennis74 schreef: di 12 januari 2021, 11:29

Wat voor de 1 normaal is....
Ik twijfel tussen de grand canyon en deze. Fiets het meeste in NL. Ik ga voor fun niet voor strava. Maar omhoog fietsen miet wel normaal kunnen :lol:
wat voor de 1 normaal is... ( maar hier kun je wel normaal mee omhoog fietsen hoor )
''Only dead fish go with the flow''
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Lavado schreef: di 12 januari 2021, 14:23 als je bijna alleen in NL fiets is de stoic misschien wel een beetje lomp terwijl je met een grand canyon ook al meer trail georienteerd bent en wat meer fun dan een xc bak , en met de grand canyon is klimmen denk wel wat gemakkelijker
Trail is een breed begrip eigenlijk alles tussen puur XC en Enduro. Deze fietsen kunnen allebei in NL en je hebt ze allebei niet nodig om in NL vooruit te kunnen. En ja de Stoic is dd een stapje ( of mss zelfs 2 ) verder dan de Grand Canyon.
''Only dead fish go with the flow''
Plaats reactie