Grand canyon 8 vs Trek X-Caliber 9

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
G-JD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 5 januari 2021, 11:59

Ik ben op zoek naar een nieuwe ATB. Ik rijd heel graag op de routes zoals Schoorl of Zeddam. Ik ben competitief ingesteld dus snelheid is belangrijker dan comfort. Mijn lengte is 199cm.

Op dit moment twijfel ik tussen de Grand Canyon 8 en de Trek X-Caliber 9. Budget <1500 euro.
Of zijn er andere opties die beter passen.
vanDaal
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 12 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Cube LTD 29"

Als je puur op snelheid selecteert, dan is de Trek meer een XC-model dan de GC8. Die GC zit een beetje tussen een XC en een trail-model in. Ik weet niet of je ook nog naar andere criteria kijkt, bijvoorbeeld levertijd. Die Trek duurt nog wel ff voordat ie geleverd kan worden.

Ik heb net een vergelijkbare zoektocht achter de rug, zie hier: viewtopic.php?f=3&t=149185
http://app.strava.com/athletes/2170733" onclick="window.open(this.href);return false;
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Dat zijn inderdaad wel verschillende fietsen. Met een lengte van 1.99 mtr en een voorkeur voor snelheid is de voorvork van de Trek misschien niet helemaal optimaal, vrij dunne poten (30 mm). Dat is dan misschien niet zo heel stevig voor je. De Canyon heeft een steviger model met 34 mm poten. Twee mooie fietsen, maar als dat de keuze is lijkt de Canyon me beter bij je formaat passen.

Misschien anders de Radon Jealous AL 9, dat is ook meer XC net als de Trek. Of een Cragger van Radon, dat is weer wat meer trail en met een steviger vork. Maar ik denk dat me je lengte dat type fietsen misschien wel wat beter (stabieler) is. En er zullen vast nog meer types zijn. De Honzo komt vast ook nog om de hoek.
Maar misschien hebben anderen hierover meer wijze woorden te zeggen, nou ja schrijven dan.
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Ik zou idd ook voor canyon gaan, betere vork ook beter voor jou lengte. Er zit een dropper op. En bij canyon heb je gewoon meer bike voor je geld
G-JD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 5 januari 2021, 11:59

Levertijden zijn inderdaad dramatisch op het moment. Bedankt voor de input.
Ik ga de Radon ook maar eens serieus bekijken.

De Canyon is in ieder geval geen verkeerde keuze!
G-JD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 5 januari 2021, 11:59

Levertijden zijn inderdaad dramatisch op het moment. Bedankt voor de input.
Ik ga de Radon ook maar eens serieus bekijken.

De Canyon is in ieder geval geen verkeerde keuze!
G-JD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 5 januari 2021, 11:59

Levertijden zijn inderdaad dramatisch op het moment. Bedankt voor de input.
Ik ga de Radon ook maar eens serieus bekijken.

De Canyon is in ieder geval geen verkeerde keuze!
Plaats reactie