paulus1981 schreef: ↑zo 17 januari 2021, 09:55
Deze begrijp ik niet helemaal, je twijfelt wat aan het principe steile zadelbuishoek maar de fiets maar zoekt naast je huidige fiets met steile zadelbuishoek een nieuwe die dat weer heeft? Oprecht interesse in het vraagstuk steile zadelbuishoek overigens..
Mocht binnenkort de ondergrond hier of daar het toelaten vind ik een rondje met Titan en Paradox wel interessant!
Klinkt goed! Ik denk dat ik een Spitfire/Prime kandidaat ben, maar wil iets als een Titan ook overwegen. Ik heb absoluut geen enduro of bikepark plannen, maar wil wel met Mach 3 door de Alpen kunnen sjezen.
Steile zadelbuis hoeken hebben me lang tegengehouden om een fiets met ‘moderne geometrie’ te kopen. Op fietsen van anderen had ik altijd een ‘wat raar’ gevoel. Maar de Paradox kwam toevallig op mijn pad en ik vond het frame dusdanig cool en interessant dat ik het maar eens heb geprobeerd. Nu ik het heb meegemaakt zijn er zeker wel elementen die me goed bevallen, zoals de steile zadelbuis hoek. En dingen die tegenvallen, zoals de steile zadelbuis hoek. Het lijkt me perfect voor in de Alpen, leuk om te spelen in NL, maar om er hier fijn afstanden mee te kunnen fietsen zou het zadel verder naar achter moeten.
Het doel van de fully is een rematch met een aantal Oostenrijkse bergen die me ooit hebben verslagen. Steile paadjes dus. Volgens mij ga ik daar heel blij zijn met de zadelbuis hoek, maar daar moet ik nog achterkomen. Ik ga eens met setback rommelen, kijken wat dat oplevert. Ik wil de fiets uiteindelijk ook in NL veel willen gebruiken, dus het is wel iets om rekening mee te houden. Moet ook nog eens goed nadenken over de aandrijving. Ben geen fan van een enorm grote cassette/deraiileur combinatie, maar 1x is zo’n beetje standaard zo te zien.
Wat lange achterkant betreft, ik heb op de Paradox een moeilijk te omschrijven ‘achterwiel moet naar achteren’ gevoel, precies hetzelfde als wat ik op een SC Chameleon had. Daar kan ik het achterwiel wat van verstellen, en ik vind het fijner met langere chainstays. Staat los van de totale stabiliteit, ik merk het bijvoorbeeld ook bij (trage) wheelies. Ik wil een langere achterkant, maar niet direct een hele lange achterkant. Verder ben ik geen prinses die een erwt voelt hoor
Ik vermoed dat een Banshee Prime spot on is voor wat ik wil, met wat kanttekeningen bij de zadelbuis hoek. Ook qua looks, dik metalen frame zonder rare knikken in de buizen
Ik heb geen haast en geen bepaald budget in gedachte, dus als er interessante alternatieven zijn, kom maar op!