Eerste fully

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
MikeM
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 19:25

Wie kan mij helpen/adviseren aan een mooie fully?

Ik ben opzoek naar een trail fully.
Op dit moment heb ik een simpele hardtail van Ghost. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Cayon specteral 5 (eventueel met een stel banden die meer geschikt zijn voor nl). Mijn budget is rond de 2500,-. Nu wil ik mezelf niet blind staren op 1 model. Hebben jullie nog tips/suggesties.

Ik wil hier vooral de uitdagendere rondjes in NL doen (jumps en drops doe ik graag) en af en toe eens een uitstapje naar een mooie trail in het buitenland.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Misschien nog ietsje doorsparen richting de nieuwe 29-er Spectral De CF7 ?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik kom altijd met mijn stokpaardje maar dat doen er meer hier. :tong Dit is rond budget en volgens mij geen verkeerde fiets.
https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... .0-1060127
"This species has amused itself to death"
MikeM
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 19:25

Bedankt voor de reacties,

De spectral 29er CF7 is zeker een mooie fiets, vind dit wel gelijk weer een stuk duurder.

Wat betreft de Skeen Trail 9.0 ziet er ook goed uit, nu ben ik op gebied van spec's nog niet heel goed op de hoogte.
Welke verschillen kan ik verwachten in rij eigenschappen en hoe zit het met de verschillen in de specs?
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Ik heb sinds december de Spectral 6 en ben er super tevreden mee. Ook heb ik natuurlijk de banden vervangen door wat meer NL georiënteerde banden van Wolfpack.

Nu heb ik wel bewust voor de Spectral gekozen omdat ik meer sprongen wil gaan doen en iets vaker naar bikeparks in Duitsland, Belgie en Frankrijk wil gaan.
Maar buiten het feit dat ie dus een beetje overkill is in Nederland vind ik niet dat het mijn plezier hier vermindert.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

27.5 of 29 wielen?

Cube Stereo 140
Afbeelding
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

of de canyon neuron 7. Denk iets meer geschikt voor nl en ook zeker goed in buitenland
€2299
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... GY#js-body
MikeM
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 19:25

Bedankt voor de alternatieve,
Het is toch de spectral geworden. al hoewel ik even getwijfeld heb over de cube.

Nu word het helaas nog even wachten tot april voor die binnen is.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Mooie kleur die Cube.
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

'k Heb enkele dagen al eens eerder gereageerd op een dergelijk topic. De eerste vraag die steeds weer bij mij opkomt is waarom veel mensen (naar mijn idee!) gelijk voor een nieuwe bike gaan. Tweede hands is zoveel keuze en meer waar voor je geld, maar goed.... als je die consessies wilt doen en geen risico wilt / durft te nemen, dan heb ik vooral niets gezegd... :o
:: Fear is your only god ::
Plaats reactie