fully voor lange mannen

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Fuel EX7 in XXL met 29'' op voorraad bij 12GO, evenals Top Fuel 7 in XXL.

Met de EX een alleskunner (ander rubber erop en in de hoge stand voor NL zou ik wel aanraden), de Top Fuel is iets meer marathon/trail georienteerd, maar in helemaal niets de pure XC racebak die z'n voorganger was. Die zou in jouw omgeving (in de lage stand) ook meer dan prima tot zn recht komen.

En heel eerlijk: met lichaamsgewichten boven de 100kg zou ik ook echt serieus goed werk maken van het uitpluizen van de garantievoorwaarden.

Vitus bouwt overigens wel een stukje korter dan de fietsen van Trek. maatvoering komt meer overeen met wat bij Trek een XL is, en die zou ik niet aanraden boven de 1.95.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Giant-E schreef: di 19 januari 2021, 10:38
I_do schreef: ma 18 januari 2021, 09:05 Waarom zou je een carbon hardtail kopen als je een fully wil :~ ? Als een carbon fully te duur is koop je toch aluminium? Die paar honderd gram verschil doet er weinig toe bij eigen gewicht van 100 kg.
Ik dacht hetzelfde. Met zijn gewicht zou ik nooit carbon gaan.

Ik weeg zelf bijna 90 kg, als ik moest kiezen voor een alu of cf, voor dezelfde prijs, ging ik altijd voor alu. Ik geef echter niets om snelle tijden.
Dan dachten we niet hetzelfde :lol: . Carbon kan prima als je zwaarder bent volgens mij, als het maar niet een lichtgewicht XC raceframe is. Maar ik bedoelde vooral dat het verschil fully vs hardtail veel groter is dan alu vs carbon. Het framemateriaal zou mijns inziens ergens vrij laag in het prioriteitenlijstje moeten hangen. Het gaat om juist inzetgebied en de rijkwaliteiten, die kun je behalen met welk framemateriaal dan ook.

BTW jij hebt een Izzo toch :bier: . Maar die is dus volgens mij geschikter voor een zware rijder dan een alu xc fully.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik een Izzo? :~

(Ik was bij Rhenen één van die gasten op een Cube.)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Har77 schreef: di 19 januari 2021, 10:45 Fuel EX7 in XXL met 29'' op voorraad bij 12GO, evenals Top Fuel 7 in XXL.

Met de EX een alleskunner (ander rubber erop en in de hoge stand voor NL zou ik wel aanraden), de Top Fuel is iets meer marathon/trail georienteerd, maar in helemaal niets de pure XC racebak die z'n voorganger was. Die zou in jouw omgeving (in de lage stand) ook meer dan prima tot zn recht komen.

En heel eerlijk: met lichaamsgewichten boven de 100kg zou ik ook echt serieus goed werk maken van het uitpluizen van de garantievoorwaarden.

Vitus bouwt overigens wel een stukje korter dan de fietsen van Trek. maatvoering komt meer overeen met wat bij Trek een XL is, en die zou ik niet aanraden boven de 1.95.
Santa Cruz geeft levenslange garantie op de frames en levenslang gratis lagers. De XXL is er alleen in carbon en redelijk aan de prijs, maar met wat goed zoeken kun je voor een redelijke prijs een nieuw frame met garantie kopen en zelf opbouwen. Ook staat er een mooie XXL Tallboy op marktplaats, maar wel even op letten dat hij je wil helpen bij een eventuele garantieclaim omdat de garantie niet overdraagbaar is.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Giant-E schreef: di 19 januari 2021, 12:41 Ik een Izzo? :~

(Ik was bij Rhenen één van die gasten op een Cube.)
Ah okay, dan heb ik je met iemand anders verward, jij reed die AMS dan denk ik? Ik was een van de andere gasten op een cube op de stereo in het luipaardprintje.
MDegro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 22:02

Dank voor alle reacties alvast!
De tallboy is kwa prijs veel te hoog voor mij:) Dacht meer aan de helft.

Het lijstje is nu:
Kona hei hei xl (alu)
trek top fuel xxl (puur omdat het een grote fiets is, maar afmontage wel minder) (alu)
YT IZZO comp xxl (lijkt ook groot en voor iets meer geld, beter afgemonteerd)
Vitus mythique blijft nog even op het lijstje, omdat het een prijspakker is voor het pakket (kan gelukkig binnenkort passen)

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

I_do schreef: di 19 januari 2021, 13:12
Giant-E schreef: di 19 januari 2021, 12:41 Ik een Izzo? :~

(Ik was bij Rhenen één van die gasten op een Cube.)
Ah okay, dan heb ik je met iemand anders verward, jij reed die AMS dan denk ik? Ik was een van de andere gasten op een cube op de stereo in het luipaardprintje.
Yep, een zwart-rode AMS.

Kan me bijna iedereen nog wel herinneren, alleen een forumnaam erbij koppelen blijft lastig. :-{

On topic maar weer...
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Interessant topic, blijf ik volgen! Met mijn 1,96M hoor ik hier ook wel thuis... Vervangingsdrang wordt nl steeds sterker
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

MDegro schreef: di 19 januari 2021, 13:15 Dank voor alle reacties alvast!
De tallboy is kwa prijs veel te hoog voor mij:) Dacht meer aan de helft.

Het lijstje is nu:
Kona hei hei xl (alu)
trek top fuel xxl (puur omdat het een grote fiets is, maar afmontage wel minder) (alu)
YT IZZO comp xxl (lijkt ook groot en voor iets meer geld, beter afgemonteerd)
Vitus mythique blijft nog even op het lijstje, omdat het een prijspakker is voor het pakket (kan gelukkig binnenkort passen)

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen...
Vraagje: je hebt met de Hei Hei en de Top Fuel dus eigenlijk marathon/trailbikes staan, tegenover een echte trailbike als de Izzo. Kun je van Trek dan niet beter de Fuel EX 7 pakken? Die is qua inzetbereik en afmontage gewoon vergelijkbaar en kost hetzelfde als de Izzo. En in stock bij de bekende club in Mijdrecht (en heeft geen SRAM remmen, dat alleen al zou voor mij voldoende reden zijn 8) )

Succes bij het maken van de keuze!
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
MDegro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 22:02

Ik ben geen hoog vlieger met jumps ed en rij voornamelijk in nl arnhem en omgeving. Zoek dus een lekkere fiets en zie me niet op hoge snelheid een alpentrail afstuiven.

In geval van de izzo lijkt het voor het geld een mooie fiets voor mijn gebruik. Daarentegen zit ie wel aan de bovenkant van mijn budget.

Mbt de trek zou de ex7 of top fuel 7 een optie zijn evenals de kona hei hei, hoewel de laatste een iets kortere reach heeft. Het wordt dus zoeken naar proefzit mogelijkheden op de kona hei hei xl, izzo xxl en trek xxl. Doorslag gaat geven waar ik het lekkerst op zit. Alleen kun je nu nergens proefzitten.... dus als er mensen zijn met zo een grote fiets ik kom graag proefzitten 😆
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Afbeelding
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Ik heb een Norco Revolver FS in maat XL, full carbon.
Ben zelf ook 1.96m nooit problemen mee of gehad.
Enige commentaar wat ik weleens krijg heeft betrekking op de zadelpen.
We Are Basta
MDegro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 17 januari 2021, 22:02

Grappig, zoveel nieuwe fietsmerken die ik nog helemaal niet ken.

Ik heb mijn zinnen voorlopig gezet op de Kona Hei hei in maatje XL en als frame. Zou moeten passen en ik begrijp dat het een erg fijne mtb is. Laura was zo enthousiast, dat ik nu vurig hoop dat het ook nog gaat lukken om er een voor de zomer te krijgen.
Plaats reactie