Goedkoper alternatief Santa Cruz Tallboy

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Zoals de titel al zegt.. Een Santa Cruz Tallboy lijkt mij op papier qua geo / veerweg etc een mooie aanvulling op mijn hardtail, met ongeveer dezelfde geo. Maar, helaas zijn de Santa Cruz fietsen duurder dan mijn gemiddelde auto, dus vandaar op zoek naar een goedkoper alternatief. Een frameset zou nog beter zijn, omdat bij volledig afgemonteerde fietsen rond de 2k / 2,5k meestal wordt bezuinigd op een fatsoenlijke wielset. Nu snap ik dat een frameset in verhouding duurder is, maar dan kan ik zelf beslissen waar ik op bezuinig. Maar dat is weer een andere afweging. Dus heeft iemand tips?! Dank!
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

jupiler schreef: di 19 januari 2021, 12:52 Zoals de titel al zegt.. Een Santa Cruz Tallboy lijkt mij op papier qua geo / veerweg etc een mooie aanvulling op mijn hardtail, met ongeveer dezelfde geo. Maar, helaas zijn de Santa Cruz fietsen duurder dan mijn gemiddelde auto, dus vandaar op zoek naar een goedkoper alternatief. Een frameset zou nog beter zijn, omdat bij volledig afgemonteerde fietsen rond de 2k / 2,5k meestal wordt bezuinigd op een fatsoenlijke wielset. Nu snap ik dat een frameset in verhouding duurder is, maar dan kan ik zelf beslissen waar ik op bezuinig. Maar dat is weer een andere afweging. Dus heeft iemand tips?! Dank!
Op bikemarkt.de worden vaak sc framesets nieuw aangeboden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nog steeds duurder dan mijn gemiddelde auto's. 😂

Het is ook wel een hele slechte tijd om 2e hands te kopen. De prijzen zijn meestal abnormaal door de schaarste momenteel.

Het kijkt de huizenmarkt wel.

Ik zou nog even geduld hebben, over een half jaar komt de 2e hands fietsen boom op gang als iedereen z'n nieuwe fietsen begint binnen te krijgen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

De YT IZZO Comp is qua geo nagenoeg gelijk en lijkt ook aardig uit verschillende tests te komen, én een hele fiets voor de prijs van een santa cruz frame. Iemand ervaring met deze fiets?

https://enduro-mtb.com/en/yt-izzo-comp-2020-review/
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vraag is of je dezelfde geo wilt, want dat betekent grotendeels gelijk inzetbereik... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Klopt, maar ik ben wel naar iets op zoek waar ik nog wel mee boven kom als het moet.
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

De gloednieuwe ibis Ripley af!
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Shredwithcare schreef: wo 20 januari 2021, 11:41 De gloednieuwe ibis Ripley af!
Dit keer 1000. Ibis is rad, en een betaalbare versie van de al famous carbon Ripley is te gek... maar plaats je pre-order nu, want deze zal erg snel gaan. Levering momenteel in het "voorjaar" zeggen ze.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

jupiler schreef: di 19 januari 2021, 17:13 Klopt, maar ik ben wel naar iets op zoek waar ik nog wel mee boven kom als het moet.
Je wil een SC Tallboy?

Spaar voor een SC Tallboy.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

jupiler schreef: di 19 januari 2021, 16:05 De YT IZZO Comp is qua geo nagenoeg gelijk en lijkt ook aardig uit verschillende tests te komen, én een hele fiets voor de prijs van een santa cruz frame. Iemand ervaring met deze fiets?

https://enduro-mtb.com/en/yt-izzo-comp-2020-review/
Gewoon even het topic ovber de Izzo checken. In het kort; ja zeer prettige fiets, ook al heb ik er pas 50km mee gereden. :tong :-q
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Tweedehands een alternatief? Bij onze oosterburen komen er regelmatig diverse voorbij op ebay-kleinanzeige.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Shredwithcare schreef: wo 20 januari 2021, 11:41 De gloednieuwe ibis Ripley af!
die is wel nice idd!!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Kapitein Iglo schreef: wo 20 januari 2021, 12:44
jupiler schreef: di 19 januari 2021, 17:13 Klopt, maar ik ben wel naar iets op zoek waar ik nog wel mee boven kom als het moet.
Je wil een SC Tallboy?

Spaar voor een SC Tallboy.
Als de 3 nog nieuw te krijgen was wist ik het wel!
Bicycle, bicycle, bicycle
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Ja ik weet er nog 1 te koop in mijn maat, nieuw, maar nog steeds 5k..

Waarom prefereer je de 3 tov de 4 ?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

3 is sowiso veel mooier en naar mijn mening net iets meer geschikt als xc bike die ook in NL zijn mannetje staat.
Puur persoonlijk dus!
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie