e-mtb's!

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De GC On 9 heeft ook een duidelijk betere vork, als die in je budget past zou ik daarom zeker voor de 9 gaan. Die verschillen in vork zijn eigenlijk belangrijker dan of je met Deore of XT schakelt.

De Trek heeft een Suntour XCM34 vork, die hoort imo niet in een mountainbike waar je ook het terrein mee in wilt. Loodzwaar, amper instelbaar, geen dempingsysteem... het veert maar daar is alles mee gezegd. Er zat er een in de Cube van mijn vriendin maar die heb ik meteen vervangen door wat beters. En zij mountainbiked niet eens :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

mysticwizard schreef: zo 29 augustus 2021, 13:26

Er zitten 2 dealers bij ons in de buurt die elk hun eigen e-mtb merk hebben.
Canyon en TREK.
Canyon heeft toch geen dealernetwerk? Welke dealer is dat dan?
mysticwizard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 augustus 2021, 13:12

Bikefitting Campe in Maldegem.

Is de betere voorvork €300 waard?
Op zich kan die €300 extra wel in het budget passen, alleen is €3.300 de psychologische grens die ik voorheen gesteld had… :)
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ja zeker het geld waard, veel betere vork.
Weet je zeker dat je voor een hardtail wil gaan, je zegt dat je al rugproblemen hebt?
mysticwizard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 augustus 2021, 13:12

Wel het is zo dat in onze regio’s er weinig echt off road parcours zijn. Wat bossen, zandwegen etc. Eenzelfde config full ipv hardtail is ongeveer €1.000 extra.. ik weet gewoon niet als dit het hem waard is eerlijk gezegd. Bij de enkele ritten dat ik gedaan heb met de hardtail e bike viel het heel goed mee met mijn rug…
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Rugproblemen hebben vaak andere oorzaken dan wel of niet achtervering. Teveel zitten, niet voldoende getraind zijn (qua buikspieren en core), soms verkeerde afstellingen en daardoor verkeerde houding.
Maar uiteraard, de klappen worden wel wat gefilterd en komen minder hard door. Ik rijd zelf ook liever fully :)

Die 300 extra zou ik zeker uitgeven als dat geen probleem is, daarvoor krijg je wel echt betere onderdelen.
De financiële stap naar een netjes afgemonteerde fully is van een andere orde...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mysticwizard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 augustus 2021, 13:12

Bedankt! Ik ga alvast nog eens langs bij de fietsenboer om verder advies in te winnen.
Ik neig momenteel ook meer om iets meer uit te geven voor de grand cayon 9 hardtail. Gezien ik nog maar 30 ben en op zich geen problematisch verleden heb rond rugklachten lijkt het mij ook eerder een zaak te zijn van extra oefening, training en juiste zithouding.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

De 9 zonder twijfel.
De 8, op zo´n zware fiets een voorvork met maar 30mm poten, zou ik niet willen.
De 9 heeft een vork met 34 poten, de 9 heeft ook een dropper. En de 9 weegt even zwaar. Betere derailleur en betere remmen.
Die €300 meer is het zeker waard.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Afbeelding
gratis plaatjes

Oehlala, die schakelaar is een stuk netter als de oude!
En van 625 naar 730.. niet echt heel nodig denk ik maar wellicht voor sommigen wel. In iedergeval weer een behoorlijke update van bosch
Freddy95
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 augustus 2020, 20:29

Ja behoorlijke update, maar niets nieuws voor bestaande systemen. Nieuwe systeem is niet compatible met het oude. Denk ook dat de prijs behoorlijk hoog gaat zijn vergeleken met de "oude bosch".
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Denk dat de prijs wel mee gaat vallen hoor.. de prijs van de kiosk update nu kost ook al een aardig centje geloof ik.. net de accu zal wel snel een paar honderd euro duurder zijn denk ik..
Spyder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 10:36

Zag net die 750Wh hier staan en toevallig vrijdag gaan kijken bij LBS voor 2022 cube modellen waar deze op staan
https://www.cube.eu/nl/2022/e-bikes/mou ... ctionteam/
of
https://www.cube.eu/nl/2022/e-bikes/mou ... eynorange/

ik twijfel hard...
andere op mijn lijstje zjin Specialized Turbo Levo (wel een pak duurder voor 'de naam') en de Giant Trance X E 2
Moustache zou ook nog evt een optie zijn maar ken het merk niet zo...


maakt het allemaal niet gemakkelijk :D
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Nou die hpc zou wel mijn voorkeur hebben kwa afmontage en prijs. Voor dat geld koop je een behoorlijk fietsje in iedergeval! Vind ze kwa afwerking ook een stuk netter weer. Mooie fietsjes :-q
Voor 4800,- koop je dus al de nieuwe setup met nieuwe display enz. Niet veel duurder dan de modellen van vorig jaar toen ze uitkwamen geloof ik.
Spyder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 10:36

zoiets idd.

Ik vind de grijs/oranje wel mooi en idd mooie afmontage met belangrijkste zaken in XT.
echter de kleur + kashimacoating maakt de team kleuren fiets wel echt VET. maar 1500eur verschil is niet niets...

echter heb ik dit wel in leasing zitten, die van 5k zou me 65 eur kosten (36mnd en 800eur restwaarde) en die van 6.5k 80eur per maand netto ( en 13a1400eur restwaarde) dus is eigenlijk een klein verschil
ook zal de herverkoopwaarde van de team fiets wellicht iets hoger liggen?

de LBS hier had ook nog een Giant, https://www.giant-bicycles.com/be/tranc ... s-pro-29-2
het jammere is dat ik Giant aan ITEK relateer :)

daar het niet voor zware trails is, en meer voor wat XC gebruik en wat ardennenritjes HEEL AF EN TOE, denk ik wel niet dat ik naar speciale geometrie moet kijken of dergelijke, denk dat ze allemaal wel min of meer in dezelfde lijn rijden?

Grootste veranderingen die ik zie aan de HPC en HPC ActionTeam
Fox 36 kashima ipv Fox 34 voorvork
Fox Float X factory kashima met extra kleine demper (geen idee wat die doet?) tov Fox float DPS
Full XT ipv Deore shifters/XT schakelmateriaal
Magic Mary/Big Betty tov 2x Hans dampff (geen idee wat verschil is maar dit is een kleine aanpassing)
Fox dropper ipv cube dropper post
100g lichter, alsof dat op dit gewicht iets uitmaakt :D
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Spyder schreef: zo 5 september 2021, 09:23 de LBS hier had ook nog een Giant, https://www.giant-bicycles.com/be/tranc ... s-pro-29-2
het jammere is dat ik Giant aan ITEK relateer :)
ITEK mag je wel toelichten. Ik kende het niet, ik moest het opzoeken.

Ik plaats Giant hoger dan Cube. (imo)
Plaats reactie