e-mtb's!

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

RaMoNNeKe schreef: za 1 mei 2021, 10:36 Aan de pinnen valt niks af te stellen. Helemaal erin draaien dus! De hoogte van de normale Vault pinnen is redelijk standaard. Je hebt ook de Moto X flip pins. Die zijn wat lager maar wel puntiger.

Denk dat jij (en je 5.10) even moeten wennen :bier:
Vooral als je altijd SPD hebt gereden.

EDIT:
Je hebt ook de KingPins. Dat zijn idd hele lange pins, maar die zitten er standaard niet bij

Oké, tnx!
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Echt bisar, hoeveel controle die 2 hebben.Pff, wat voel ik me oud. :-{
https://www.youtube.com/watch?v=Fz7S5L5wNcw
Mijn fietsje mag vies worden.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Inderdaad. Zeker leuke en leerzame opnames van embm !
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

HenkMuilwijk schreef: zo 2 mei 2021, 13:43 Echt bisar, hoeveel controle die 2 hebben.Pff, wat voel ik me oud. :-{
https://www.youtube.com/watch?v=Fz7S5L5wNcw
Kak, moeten we oefenen. Ook met een emtb oefenen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die meneer Akrigg kan op elke fiets buitengewoon goed vooruit ;-)


Ik kan met bewondering naar dergelijke filmpjes kijken, maar dat is gewoon "a different league" in vergelijking met een hobbyfietser als ik (en de meesten hier). Om een goed gevoel over je eigen skills te krijgen kun je veel beter even naar de beginners op je lokale rondje kijken, dan lijkt het heel wat wat je zelf kunt ;-)

Maar goed, een beetje oefenen om zelf weer net ietsje beter te worden kan natuurlijk nooit kwaad.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Knap
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Ja inderdaad , mooi hoe hij dat doet, Tja verwacht dat hij jong begonnen is ,en veel trainen dan moeten dit soort techniek wel lukken.
Ik als herintreder zal hier maar niet meer aan beginnen, en de fiets is dan ook niet mijn enige hobby , maar vind het wel heel erg leuk om er weer mee bezig te zijn, het is heel goed voor mij om even alle werk zorgen van me af te zetten .En een voldaan gevoel er van over te houden. :P
Mijn fietsje mag vies worden.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik rijd een Merida e one sixty, zelfde model als Kermit. Heb nu de nieuwe 630 w accu gekocht en deze past gewoon op de “oude” houder. Enige wat je hoeft te doen is een nokje “ pas” te maken, en je hebt er 25% range bij :winkie: hoe je dat doet is goed te vinden via Google. Shimano zelf zegt dat het niet past en daar je een andere houder moet monteren maar dat hoeft dus zeker niet :-q De oude 500 accu past er ook gewoon op. Dus nu totaal 1130 w tot mijn beschikking als ik lange ritten ga maken :bier:
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Nice!
Is de stevigheid van de houder niet in het geding door het nokje pas te maken?
Lijkt me dat er best wat kracht op het mechanisme komt bij het rijden. Vooral met een zwaardere accu?
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

S13 schreef: di 4 mei 2021, 15:27 Nice!
Is de stevigheid van de houder niet in het geding door het nokje pas te maken?
Lijkt me dat er best wat kracht op het mechanisme komt bij het rijden. Vooral met een zwaardere accu?
Dacht ik ook even maar maakt geen verschil, zit vast als een huis :-q
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Kijk dat zijn leuke weetjes die gedeeld worden! :-q
Ik heb gelukkig al 630wh en vind zelf dat je er behoorlijk wat mee kunt rijden ook als je afentoe eens trail kiest op een klim bijv.
Enkel onder de 5graden gaat het wel degelijk een stuk sneller op. Wellicht omdat de bike dan al vaak een uur met accu achterop de fietsendrager heeft gezeten en de accu echt koud word? Laatste paar keer er even uitgehaald met vervoeren maar toen was het alweer te warm ook om te vergelijken.. en na een aantal uur op de fiets zou het ook niet veel meer schelen denk ik😅
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Xfries schreef: di 4 mei 2021, 14:14 Ik rijd een Merida e one sixty, zelfde model als Kermit. Heb nu de nieuwe 630 w accu gekocht en deze past gewoon op de “oude” houder. Enige wat je hoeft te doen is een nokje “ pas” te maken, en je hebt er 25% range bij :winkie: hoe je dat doet is goed te vinden via Google. Shimano zelf zegt dat het niet past en daar je een andere houder moet monteren maar dat hoeft dus zeker niet :-q De oude 500 accu past er ook gewoon op. Dus nu totaal 1130 w tot mijn beschikking als ik lange ritten ga maken :bier:
Interessant! :-q
Heb je wat foto's? Van de aanpassing, maar ook hoe de accu nu op de fiets zit?
(Het gaat toch wel om de externe accu hè?)

630W, dat zou toch net genoeg moeten zijn voor mijn Alpen dagtochten... misschien de lader mee just in case...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

kermit schreef: wo 5 mei 2021, 10:44
Xfries schreef: di 4 mei 2021, 14:14 Ik rijd een Merida e one sixty, zelfde model als Kermit. Heb nu de nieuwe 630 w accu gekocht en deze past gewoon op de “oude” houder. Enige wat je hoeft te doen is een nokje “ pas” te maken, en je hebt er 25% range bij :winkie: hoe je dat doet is goed te vinden via Google. Shimano zelf zegt dat het niet past en daar je een andere houder moet monteren maar dat hoeft dus zeker niet :-q De oude 500 accu past er ook gewoon op. Dus nu totaal 1130 w tot mijn beschikking als ik lange ritten ga maken :bier:
Interessant! :-q
Heb je wat foto's? Van de aanpassing, maar ook hoe de accu nu op de fiets zit?
(Het gaat toch wel om de externe accu hè?)

630W, dat zou toch net genoeg moeten zijn voor mijn Alpen dagtochten... misschien de lader mee just in case...
Jazeker, heb precies dezelfde als jou. Alleen maatje groter, de L. Daar zit misschien een dingetje want het extra potje ( weet niet hoe je dat noemt :lol: ) aan de achter demper zit net niet tegen de accu aan bij vol in veren. Deze accu is een stuk dikker waardoor de tussenruimte tussen demper en accu kleiner wordt. Ik zal vanavond wat foto’s maken :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik kwam onderstaande foto al tegen, maar daar is niet op te zien of de demper de accu nu net wel of net niet raakt. Als-ie 'm raakt wordt het wel een hele dure upgrade naar die 630Wh accu, want dan moet er ook nog een demper vervangen worden :o

En of het nog uitmaakt in welke framemaat je de dikke accu monteert weet ik ook niet. Ik heb de indruk dat de onderbuis in alle maten hetzelfde is, die krijgt pas vlakbij het balhoofd een andere vorm per framemaat.

Maar als het dus wèl past moet ik er toch eens goed over na gaan denken voordat het september is (Alpenweek-time :)).
Het zou toch wel heel erg fijn zijn om die 2.6kg reserveaccu niet mee te hoeven slepen...
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

kermit schreef: do 6 mei 2021, 16:07 Ik kwam onderstaande foto al tegen, maar daar is niet op te zien of de demper de accu nu net wel of net niet raakt. Als-ie 'm raakt wordt het wel een hele dure upgrade naar die 630Wh accu, want dan moet er ook nog een demper vervangen worden :o

En of het nog uitmaakt in welke framemaat je de dikke accu monteert weet ik ook niet. Ik heb de indruk dat de onderbuis in alle maten hetzelfde is, die krijgt pas vlakbij het balhoofd een andere vorm per framemaat.

Maar als het dus wèl past moet ik er toch eens goed over na gaan denken voordat het september is (Alpenweek-time :)).
Het zou toch wel heel erg fijn zijn om die 2.6kg reserveaccu niet mee te hoeven slepen...
Afbeelding
Zo :o zover heb ik het niet geprobeerd qua inveren. De luchtdruk is er hier helemaal uit zo te zien. Veert hij echt zover in, in de praktijk? Met mijn 105 kg nog niet gebeurd in de afgelopen ritten in ieder geval..
Plaats reactie