e-mtb's!

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Freddy95 schreef: zo 30 mei 2021, 10:53
Ff topic een beetje doorgelezen en wou hierop reageren.

Ik heb die ex1 groep vorig jaar geïnstalleerd na veel miserie met die shimano xt 11speed. Ik kan maar 1 ding erover zeggen en dat is gewoonweg fantastisch!
Denk je er nog net zo over na de aankondiging van Shimano's linkglide systeem? Kan mogelijk nog betaalbaarder en robuuster zijn (maar de praktijk moet dat nog uitwijzen natuurlijk).

Als je het overigens hebt over 2x langer rijden met de EX1 groep vs Shimano XT 11spd, praten we dan over 1000 tot 1200km? Das nog steeds erg beperkt?
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Hoe hard de motor er aan sleurt zet slijtage meer in perspectief. o.a.afhankelijk van:gewicht passagier, ingestelde ondersteuning, gemiddelde hoogtemeters enzo nog wat..
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Freddy95
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 augustus 2020, 20:29

S13 schreef: zo 30 mei 2021, 14:54
Freddy95 schreef: zo 30 mei 2021, 10:53
Ff topic een beetje doorgelezen en wou hierop reageren.

Ik heb die ex1 groep vorig jaar geïnstalleerd na veel miserie met die shimano xt 11speed. Ik kan maar 1 ding erover zeggen en dat is gewoonweg fantastisch!
Denk je er nog net zo over na de aankondiging van Shimano's linkglide systeem? Kan mogelijk nog betaalbaarder en robuuster zijn (maar de praktijk moet dat nog uitwijzen natuurlijk).

Als je het overigens hebt over 2x langer rijden met de EX1 groep vs Shimano XT 11spd, praten we dan over 1000 tot 1200km? Das nog steeds erg beperkt?
Nee dan spreek ik over 1 ketting met 3 kleine tandwielen,
Zit momenteel aan 3000+ km.

Maar dat shimano linkglide systeem gaan de tandwielen en ketting toch niet robuuster zijn? Toch niet met een 11 speed denk ik dan
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Dat is wel de opzet. De linkglide tandwielen krijgen een breder profiel waardoor ze in theorie 3x langer meegaan. Hoe het met de ketting zit weet ik niet.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Dus shimano gaat iets produceren wat langer meegaat...?! :lol: :lol:
feel the fear,do it anyway!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

corex schreef: zo 30 mei 2021, 15:44 Hoe hard de motor er aan sleurt zet slijtage meer in perspectief. o.a.afhankelijk van:gewicht passagier, ingestelde ondersteuning, gemiddelde hoogtemeters enzo nog wat..
En de omstandigheden en of je tijdig lichter schakelt of steeds op de motorkracht "optrekt" zullen ook nog uitmaken.

Mijn XT set zit nu tegen de 4.500km en is nog lang niet echt op. Ik rijd er nog even mee door en vernieuw het spul voordat ik later dit jaar een Alpenweek ga rijden. Geen zin om daar door materiaalproblemen mijn vakantie te laten verpesten :)

Vandaag weer lekker gereden op de Nijmeegse routes, het blijft een gruwelijk fijn sturend fietsje...

Vwb die externe accu, I agree.
Hij ziet er nog steeds beter uit dan menig model met geïntegreerde accu wat mij betreft en het is zeker praktisch. Vraag me af wat het verschil is tussen de frames van de eOne twenty en eOne sixty... lijken enorm veel op elkaar..
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
dayfox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 17:52
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 160 SL/YT Jeffsy 2021 27.5/Bulls Bushtail 27.5

Ik heb geen idee hoe lang het nog meegaat. Van fabriek af zat er op mijn cube 160 sl een Sram PG1210 cassette met ik denk een sx eagle ketting en een X-Sync 2 36t kettingblad. De cassette en de ketting waren na 1500km gewoon op - de tanden sloegen er nog net niet vanaf en de ketting kwam ruim door het slijtagemetertje 1.00 heen...

Ik heb toen een nieuw setje gekocht een PG1230, een GX ketting en een nieuw blad. Zit nu op de 3000km en alles loopt nog steeds superfijn en de kettingslijtagemeter komt nog niet van zijn 0.5 plaats.

Kan inderdaad alles te maken hebben dat ik anders ben omgegaan met de fiets, maar ik heb niet echt dat idee. Ben er ook, nu met wat meer vertrouwen, wat ruigere plekken op gaan zoeken. Je zou verwachten dat het juist dan minstens gelijk zou zijn wat betreft de slijtage slag wat het ondergaat.
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

hallo
heeft iemand ervaring met verloren accu covers en waar je vervanging kan vinden?
Ik heb een Cube stereo hybrid 120 race, model 2021.
vandaag tijdens een rit met veel kassei paden de cover kwijtgespeeld. grrr. :-{
gelukkig droog weer, wat modder op de accu maar geen kortsluiting.
ik zag op emtb forum.com dat dat vaker gebeurd, de engelse praten over 40 pond voor een vervanging via de dealer. de Cube site zelf verwijst naar hun dealers.
maar ik heb nog geen winkel gevonden met covers voor cube, wel wat andere merken.

in de toekomst vertrouw ik dat klik slotje niet meer. dan maar een bandje eromheen.

bvd!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vrees dat je toch op een Cube dealer aangewezen bent voor zo'n merk-specifiek onderdeel.
Elke Cube dealer kan het voor je bestellen, ik denk dat die covers ook voor (bijna?) alle modellen hetzelfde zullen zijn.

Zo'n ding met twee pinnetjes onderaan en een klik"knopje" midden bovenaan denk ik?
Zo zit het iig op de Acces Hybrid van mijn vriendin...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
JAM2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 6 januari 2021, 22:51

Vandaag voor het eerst met XLC 150 cranks gereden in zeddam, iets meer dan twee rondjes en geen een keer pedal strike gehad :-D , een flinke verbetering ook veel minder last van m'n knieën en vond het ook veel soepeler fietsen. :-q
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Heeft er hier nog iemand een adres waar er nog 11 speed E-bike kettingen van KMC te verkrijgen zijn? Ik kijk al een poosje rond maar kan niets vinden...
...Of misschien nog een tip voor een vervanger van de KMC???

Tevens zoek ik een cassette 11-42 en voor een 34 T. En dit allemaal voor een Turbo Levo.
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

JAM2 schreef: zo 6 juni 2021, 21:24 Vandaag voor het eerst met XLC 150 cranks gereden in zeddam, iets meer dan twee rondjes en geen een keer pedal strike gehad :-D , een flinke verbetering ook veel minder last van m'n knieën en vond het ook veel soepeler fietsen. :-q
Nice! :-q
dayfox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 17:52
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 160 SL/YT Jeffsy 2021 27.5/Bulls Bushtail 27.5

Mate schreef: zo 6 juni 2021, 21:59 Heeft er hier nog iemand een adres waar er nog 11 speed E-bike kettingen van KMC te verkrijgen zijn? Ik kijk al een poosje rond maar kan niets vinden...
...Of misschien nog een tip voor een vervanger van de KMC???

Tevens zoek ik een cassette 11-42 en voor een 34 T. En dit allemaal voor een Turbo Levo.
https://www.joopfietsen.nl/product/kmc- ... ke-zilver/
ff bellen zou ik zeggen - heeft er nu nog 2 op voorraad (als ze we website goed bijhouden)
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

dayfox schreef: ma 7 juni 2021, 13:03
Mate schreef: zo 6 juni 2021, 21:59 Heeft er hier nog iemand een adres waar er nog 11 speed E-bike kettingen van KMC te verkrijgen zijn? Ik kijk al een poosje rond maar kan niets vinden...
...Of misschien nog een tip voor een vervanger van de KMC???

Tevens zoek ik een cassette 11-42 en voor een 34 T. En dit allemaal voor een Turbo Levo.
https://www.joopfietsen.nl/product/kmc- ... ke-zilver/
ff bellen zou ik zeggen - heeft er nu nog 2 op voorraad (als ze we website goed bijhouden)
Bedankt voor de tip, ook ik ben al even op zoek.
Nog niet gebeld, zie dit nu pas, zo een mail aan wagen.
Edit, net 1 besteld. :-q :-q

En website geeft nu 1 aan. :-D
Mijn fietsje mag vies worden.
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

HenkMuilwijk schreef: ma 7 juni 2021, 18:53
dayfox schreef: ma 7 juni 2021, 13:03

https://www.joopfietsen.nl/product/kmc- ... ke-zilver/
ff bellen zou ik zeggen - heeft er nu nog 2 op voorraad (als ze we website goed bijhouden)
Bedankt voor de tip, ook ik ben al even op zoek.
Nog niet gebeld, zie dit nu pas, zo een mail aan wagen.
Edit, net 1 besteld. :-q :-q

En website geeft nu 1 aan. :-D
En die heb ik besteld. Bedankt voor de tip!
Plaats reactie