e-mtb's!

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ha Mauke,
Nee daar duikt ze van het weekend in hoop ik, maar als je jouw settings kunt delen heel graag.

Gisteren was gewoon ff een proefrondje en kijken hoe het werkt en bevalt.
Vandaag gaan we helpen het parcours van Spaarnwoude te verbeteren, hopelijk morgen tijd voor een rit en plaatje, en dan ook ff andere banden erop gooien. (WTB Trailboss achter, later misschien iets snellers, Vigilante 2.3 (is eigenlijk 2.4)voor want die zit ook op haar normale spectral).
Het enige minpunt tot nu toe is dat hij weinig punten heeft waar je de fietsendrager op kunt vastzetten waardoor een bidon houder eigenlijk niet gaat.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Mate schreef: zo 28 februari 2021, 18:43
mauke schreef: zo 28 februari 2021, 12:15 Je kunt proefrijden in koblens, en service zit in meerdere delen in nl mocht je dat willen
Dat bedoel ik.... maar kan je mij vertellen waar Canyon dan nog meer zit voor service in Nederland, buiten Eindhoven om?

Ik snap dat je voor Shimano bij iedere Shimano dealer terecht kan, maar voor specifieke Canyon zaken kan je volgens mij alleen in Eindhoven terecht.

Momenteel ben ik blij dat ik vlak bij de dealer woon voor mijn Levo... ben al met mijn 3e motor bezig binnen 900 km en de service van mijn dealer is super! Moet er niet aan denken dat dit een internetsites was geweest...

En voor de goede orde, als Canyon hier om de hoek zat had ik er al lang één gehad!
Het worden er steeds meer die als service partner aan de slag zijn:
https://www.canyon.com/nl-nl/service-co ... untries=NL

Koppel Bikeshop in Amersfoort (voorheen De Mechanieker) is voor mij in de buurt, maar daar ligt de focus vooral op de racefiets en gravelbike. Dus zal ook even navragen zijn bij de verschillende shops. Maar er is meer dan alleen Eindhoven en de rekening gaat in principe ook gewoon naar Canyon als het een garantiekwestie is en hoef je vaak niet door naar Eindhoven.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Jurf schreef: za 6 maart 2021, 08:42 Ha Mauke,
Nee daar duikt ze van het weekend in hoop ik, maar als je jouw settings kunt delen heel graag.

Gisteren was gewoon ff een proefrondje en kijken hoe het werkt en bevalt.
Vandaag gaan we helpen het parcours van Spaarnwoude te verbeteren, hopelijk morgen tijd voor een rit en plaatje, en dan ook ff andere banden erop gooien. (WTB Trailboss achter, later misschien iets snellers, Vigilante 2.3 (is eigenlijk 2.4)voor want die zit ook op haar normale spectral).
Het enige minpunt tot nu toe is dat hij weinig punten heeft waar je de fietsendrager op kunt vastzetten waardoor een bidon houder eigenlijk niet gaat.
Ik heb een hele handige drager van hapro.. zet hem vast op de bovenbuis maar indd veer meer goeie plekken zijn er niet. Ik maak straks nog even een lijstje van de instellingen!
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Joop! schreef: za 6 maart 2021, 10:11
Mate schreef: zo 28 februari 2021, 18:43

Dat bedoel ik.... maar kan je mij vertellen waar Canyon dan nog meer zit voor service in Nederland, buiten Eindhoven om?

Ik snap dat je voor Shimano bij iedere Shimano dealer terecht kan, maar voor specifieke Canyon zaken kan je volgens mij alleen in Eindhoven terecht.

Momenteel ben ik blij dat ik vlak bij de dealer woon voor mijn Levo... ben al met mijn 3e motor bezig binnen 900 km en de service van mijn dealer is super! Moet er niet aan denken dat dit een internetsites was geweest...

En voor de goede orde, als Canyon hier om de hoek zat had ik er al lang één gehad!
Het worden er steeds meer die als service partner aan de slag zijn:
https://www.canyon.com/nl-nl/service-co ... untries=NL

Koppel Bikeshop in Amersfoort (voorheen De Mechanieker) is voor mij in de buurt, maar daar ligt de focus vooral op de racefiets en gravelbike. Dus zal ook even navragen zijn bij de verschillende shops. Maar er is meer dan alleen Eindhoven en de rekening gaat in principe ook gewoon naar Canyon als het een garantiekwestie is en hoef je vaak niet door naar Eindhoven.
Goede zaak dat er meer adressen zijn waar je met je canyon terecht kan. Al ben ik wel benieuwd naar de garantie afhandeling ervaringen...

Maar de kans wordt steeds groter dat er een Canyon bij komt voor mijn meissie...
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik heb indd ook al eens wat gehad met een vork, ging via eindhoven kreeg een leenvork en mocht mijn vork daarna terug sturen om na te kijken. Service is echt top daar!
Surf
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 10:20

Ik zal de mijne ook even voorstellen.
Cannondale Moterra2 alweer een jaartje in bezit.
Je ziet ze niet veel en op advies van mijn lbs gekocht i.p.v. e-Genius omdat deze een carbon hoofdframe heeft.
Super rijdende bike en rondje Nijmegen en Amerongen gaan lachend.
Buitenland is door corona nog niet getest wat jammer is want daar heb ik hem voor gekocht.
Zuid Limburg wel veel gereden deze zomer en dat is echt wel minder vermoeiend als gewone bike.
Bosch gen 4 en 625 accu.
Rijdt een beetje als een enduro motor vind ik.
Bereik is wel afhankelijk van hoe ver je de gaskraan open trekt.
Rij je veel in Eco 70-80 km geen probleem maar als je langdurig in tour of e-mtb dan kan hij bij 50 km wel eens aardig leeg raken.
Heb mijne wel gechipt omdat de wettelijke 25 kmh snel bereikt is en daarboven is het dan echt niet leuk.
Chippen schijnt hier taboe te zijn maar ben wel benieuwd hoeveel mensen het hier gedaan hebben.
Wissel wel regelmatig met gewone bike.

https://photos.app.goo.gl/mv2zzqDBUz44zJD66
Laatst gewijzigd door Surf op zo 11 april 2021, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je foto is niet zichtbaar, tenzij je ons het password van je account geeft ;-)

Chippen/derestricting vind ik idd not done, als er steeds meer e-mtb's komen en die vliegen telkens met 35km/h voorbij krijg je steeds meer weerstand en wellicht als gevolg daarvan beperkende maatregelen.
Ik snap de behoefte wel, maar ik blijf liever de vrijheden behouden die we nu hebben dan dat mijn fiets een paar km hoger nog ondersteund.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
marccc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 15 september 2020, 11:27

Mate schreef: za 13 februari 2021, 23:48 Gewoon zoals iedere mtb Soppie en tuinslang. En niet met kracht op keringen of elektrische onderdelen spuiten. Accu kan gewoon blijven zitten... en lekker in een verwarmde ruimte laten drogen.

En accu laden nadat de fiets of accu op kamer temperatuur is. Dus met dit weer, temperatuur rond de nul graden, niet direct bij thuiskomst aan de acculader hangen!
Heb anders juist gelezen dat accu laden op kamer temperatuur niet goed is, wel het bewaren op kamer temperatuur, maar dan ook alleen als deze voor max 80% opgeladen is wanneer dit voor langere tijd niet gebruikt gaat worden. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Chippen, tja ik rij veel op de weg, omdat het in het weekend veel t druk in het bos is, dus uitwijken naar de weg, en ja dan zou ik best een chip willen, maar in het bos nee , daar heb ik genoeg aan wat mijn bike biedt .
Dus chippen doe ik maar niet.
Vanmiddag maar weer 45 km door de polder gereden , lekdijkje een stukje pakken , en door de verkaveling wegen weer terug.
Maar fiets liever door het bos.
Mijn fietsje mag vies worden.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Oeps, ik heb hem dus toevallig zaterdag laten chippen naar 35km/h..

Maar wil er wel bijzeggen dat geen enkele mtber of bos/weg gebruiker last hiervan zal hebben.. Heb altijd alle geduld wanneer ik achter iemand rijd en zal geniet gewoon van het rijden buiten.. mag best afentoe lekker snel zijn maar als ik eens achter een paar langzamere zit houd ik lekker afstand en wacht gewoon op een plek waar ze me netjes voorbij laten.

Als je even net een klein beetje gang wil maken voor een klim val je snel tegen die begrenzing aan en daar wilde ik vanaf.
En zeker voor woon-werk op het fietspad zat ik toch steeds tegen die begrenzer te trappen.. nu fiets ik 26/28 in eco over de weg en heb je dat dus niet meer.
30km/h begrenzing standaard had wel echt een perfect limiet geweest.
35 is eigenlijk al teveel maar was enkel nog een optie voor 50km/h

Dan nog even over die e-mtbers, ik heb echt enkel nog maar complimentjes gehad van mede bikers! Leuke fiets, gaaf en verbaast dat je toch nog behoorlijk je best moet/kan doen.
:bier:
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

marccc schreef: zo 7 maart 2021, 12:35
Mate schreef: za 13 februari 2021, 23:48
Heb anders juist gelezen dat accu laden op kamer temperatuur niet goed is, wel het bewaren op kamer temperatuur, maar dan ook alleen als deze voor max 80% opgeladen is wanneer dit voor langere tijd niet gebruikt gaat worden. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
In gebruiksaanwijzing van Bosch accu`s wordt niet geschreven over de accu op kamer temp niet mag laden.
Er staat in dat het van 0 graden tot + 40 kan, als de accu te koud is geven de lampjes op de accu het aan door te knipperen, dus allemaal best veilig en normaal zonder problemen te doen.
En er wordt ook niet geschreven dat de accu voor een week ofzo nog niet opgeladen mag worden , wel staat er als voor langere tijd , meer dan 3 maanden de accu niet gebruikt wordt deze tussen de 30% en 60% lading te houden.
Wat er wel staat is dat je m niet onder water mag houden, en daar baal ik wel wat van, ik wilde de motor en accu onder mn surfplank binden. :roll:
Mijn fietsje mag vies worden.
Surf
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 10:20

kermit schreef: zo 7 maart 2021, 11:57 Je foto is niet zichtbaar, tenzij je ons het password van je account geeft ;-) .

Chippen/derestricting vind ik idd not done, als er steeds meer e-mtb's komen en die vliegen telkens met 35km/h voorbij krijg je steeds meer weerstand en wellicht als gevolg daarvan beperkende maatregelen.
Ik snap de behoefte wel, maar ik blijf liever de vrijheden behouden die we nu hebben dan dat mijn fiets een paar km hoger nog ondersteund.
Ik snap het maar het maakt het rijden net iets leuker en mijne gaat max 35 en ik rij altijd sociaal.
Heb vroeger Mx wedstrijden gereden en wil wel af en toe lekker gassen.
Mijn gewone bike gaat ook harder als 25 op het rechte stuk.
Ik ben eerlijk en vind de restrictie op 25 kmh echt te laag.
Loopt zo n ding 30 dan klaagt niemand..
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

mauke schreef: zo 7 maart 2021, 17:33
Maar wil er wel bijzeggen dat geen enkele mtber of bos/weg gebruiker last hiervan zal hebben..

Weet je waar ik last van heb? Mijn vrouw haar E-MTB is niet gechipt , dus ze haalt hooguit 27- 28km/h als ze zelf goed bij trapt.

Dan moet ik telkens staan wachten als ik met mijn gewone MTB fiets. Waar kan ik haar E-MTB laten chippen? :D
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Erwin25 schreef: zo 7 maart 2021, 20:03
mauke schreef: zo 7 maart 2021, 17:33
Maar wil er wel bijzeggen dat geen enkele mtber of bos/weg gebruiker last hiervan zal hebben..

Weet je waar ik last van heb? Mijn vrouw haar E-MTB is niet gechipt , dus ze haalt hooguit 27- 28km/h als ze zelf goed bij trapt.

Dan moet ik telkens staan wachten als ik met mijn gewone MTB fiets. Waar kan ik haar E-MTB laten chippen? :D
Dat zeg je trouwens best goed, ik heb pas achter een single speed aangereden die ik op de rechten stukken gewoon niet eens bij kon houden.. 25km/h + trappen hou je echt maar even vol dat kost behoorlijk wat energie.. tot 10/15km/h voel je weinig weerstand wanneer je de ondersteuning uitzet, maar boven 25 is het wel iets anders
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik denk dat chippen wel eens het begin van een e-mtb verbod op routes kan zijn.
Er is al een enorme anti-mtb stemming ontstaan in Nederland en tegenstanders zullen de kans niet laten liggen om "opgevoerde" e-mtb's aan te grijpen om weer eens breed in het nieuws te komen......en dan hebben ze nog gelijk ook!
Daarnaast gaan verzekeraars echt geen cent uitkeren als er een illegaal voertuig is betrokken bij een aanrijding of ongeval........dus een schuiver tegen een wandelaar of auto kon wel eens erg duur uitpakken als je WA-verzekering het af laat weten.
Ik toer wel lekker legaal met max 25km/uur.
Plaats reactie