e-mtb's!

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
Spyder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 10:36

massen schreef: zo 5 september 2021, 11:55
Spyder schreef: zo 5 september 2021, 09:23 de LBS hier had ook nog een Giant, https://www.giant-bicycles.com/be/tranc ... s-pro-29-2
het jammere is dat ik Giant aan ITEK relateer :)
ITEK mag je wel toelichten. Ik kende het niet, ik moest het opzoeken.

Ik plaats Giant hoger dan Cube. (imo)
Dacht dat die in NL ook wel bekend waren hehe.
Is familie van craenenbroek :p
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Spyder schreef: zo 5 september 2021, 09:23 zoiets idd.

Ik vind de grijs/oranje wel mooi en idd mooie afmontage met belangrijkste zaken in XT.
echter de kleur + kashimacoating maakt de team kleuren fiets wel echt VET. maar 1500eur verschil is niet niets...

echter heb ik dit wel in leasing zitten, die van 5k zou me 65 eur kosten (36mnd en 800eur restwaarde) en die van 6.5k 80eur per maand netto ( en 13a1400eur restwaarde) dus is eigenlijk een klein verschil
ook zal de herverkoopwaarde van de team fiets wellicht iets hoger liggen?

de LBS hier had ook nog een Giant, https://www.giant-bicycles.com/be/tranc ... s-pro-29-2
het jammere is dat ik Giant aan ITEK relateer :)

daar het niet voor zware trails is, en meer voor wat XC gebruik en wat ardennenritjes HEEL AF EN TOE, denk ik wel niet dat ik naar speciale geometrie moet kijken of dergelijke, denk dat ze allemaal wel min of meer in dezelfde lijn rijden?

Grootste veranderingen die ik zie aan de HPC en HPC ActionTeam
Fox 36 kashima ipv Fox 34 voorvork
Fox Float X factory kashima met extra kleine demper (geen idee wat die doet?) tov Fox float DPS
Full XT ipv Deore shifters/XT schakelmateriaal
Magic Mary/Big Betty tov 2x Hans dampff (geen idee wat verschil is maar dit is een kleine aanpassing)
Fox dropper ipv cube dropper post
100g lichter, alsof dat op dit gewicht iets uitmaakt :D
Die 36 vork zou het eenigste zijn waar ik het nut van inzie..
Die 34 gaat het overigens prima doen en je gaat er niets van merken zeker als je al aangeeft dat hij voor in nl gaat zijn.
Die deore shifter heeft ook gewoon rapid shifting en de rest is allemaal prima.
Dropper moet gewoon omhoog en omlaag gaan je zal alleen wat meer speling hebben bij de cube dropper dan bij de fox gok ik? Maar rijd zelf al jaren op die goedkope droppers en nog nooit een fail gehad :-q
En banden is persoonlijk.. die hansjes doen het prima maar wellicht wil je zelfs nog wat anders erop hebben als je voornamelijk nl rijd. Dan is die andere combi zelfs wat zwaarder en heftiger.

Als ik jou beschrijvin lees past die hpc kwa parts ook gewoon veel beter bij jou.
Zou je vooral enduro willen rijden of een geschikte bike juist voor dat zoeken is die action team wel echt de betere keus.
Maar die action team ga je uiteindelijk ook wel beter kunnen verkopen dat is een feit denk ik.
Spyder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 10:36

mauke schreef: zo 5 september 2021, 18:53
Spyder schreef: zo 5 september 2021, 09:23 zoiets idd.

Ik vind de grijs/oranje wel mooi en idd mooie afmontage met belangrijkste zaken in XT.
echter de kleur + kashimacoating maakt de team kleuren fiets wel echt VET. maar 1500eur verschil is niet niets...

echter heb ik dit wel in leasing zitten, die van 5k zou me 65 eur kosten (36mnd en 800eur restwaarde) en die van 6.5k 80eur per maand netto ( en 13a1400eur restwaarde) dus is eigenlijk een klein verschil
ook zal de herverkoopwaarde van de team fiets wellicht iets hoger liggen?

de LBS hier had ook nog een Giant, https://www.giant-bicycles.com/be/tranc ... s-pro-29-2
het jammere is dat ik Giant aan ITEK relateer :)

daar het niet voor zware trails is, en meer voor wat XC gebruik en wat ardennenritjes HEEL AF EN TOE, denk ik wel niet dat ik naar speciale geometrie moet kijken of dergelijke, denk dat ze allemaal wel min of meer in dezelfde lijn rijden?

Grootste veranderingen die ik zie aan de HPC en HPC ActionTeam
Fox 36 kashima ipv Fox 34 voorvork
Fox Float X factory kashima met extra kleine demper (geen idee wat die doet?) tov Fox float DPS
Full XT ipv Deore shifters/XT schakelmateriaal
Magic Mary/Big Betty tov 2x Hans dampff (geen idee wat verschil is maar dit is een kleine aanpassing)
Fox dropper ipv cube dropper post
100g lichter, alsof dat op dit gewicht iets uitmaakt :D
Die 36 vork zou het eenigste zijn waar ik het nut van inzie..
Die 34 gaat het overigens prima doen en je gaat er niets van merken zeker als je al aangeeft dat hij voor in nl gaat zijn.
Die deore shifter heeft ook gewoon rapid shifting en de rest is allemaal prima.
Dropper moet gewoon omhoog en omlaag gaan je zal alleen wat meer speling hebben bij de cube dropper dan bij de fox gok ik? Maar rijd zelf al jaren op die goedkope droppers en nog nooit een fail gehad :-q
En banden is persoonlijk.. die hansjes doen het prima maar wellicht wil je zelfs nog wat anders erop hebben als je voornamelijk nl rijd. Dan is die andere combi zelfs wat zwaarder en heftiger.

Als ik jou beschrijvin lees past die hpc kwa parts ook gewoon veel beter bij jou.
Zou je vooral enduro willen rijden of een geschikte bike juist voor dat zoeken is die action team wel echt de betere keus.
Maar die action team ga je uiteindelijk ook wel beter kunnen verkopen dat is een feit denk ik.
Bedankt voor je reactie. Het idee is idd de 36mnd leasing uit te doen en dan te kijken om te verkopen na betalen van overname.
Vind net de grijze precies wat "gewoontjes" van kleur, de actionteam is echt wel netjes ivm kleur en kashima, maar 1500eur ( +-15€ per mnd ) is toch wel stevig
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

En de wielen, crancks, cassette......maken die niet ook t verschil?
feel the fear,do it anyway!
Spyder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 10:36

gekkokees schreef: zo 5 september 2021, 21:05 En de wielen, crancks, cassette......maken die niet ook t verschil?
Jawel maar denk ook niet 1500eur verschil in totaliteit voor een "normale rijder"
Freddy95
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 augustus 2020, 20:29

Spyder schreef: zo 5 september 2021, 09:23 zoiets idd.

Ik vind de grijs/oranje wel mooi en idd mooie afmontage met belangrijkste zaken in XT.
echter de kleur + kashimacoating maakt de team kleuren fiets wel echt VET. maar 1500eur verschil is niet niets...

echter heb ik dit wel in leasing zitten, die van 5k zou me 65 eur kosten (36mnd en 800eur restwaarde) en die van 6.5k 80eur per maand netto ( en 13a1400eur restwaarde) dus is eigenlijk een klein verschil
ook zal de herverkoopwaarde van de team fiets wellicht iets hoger liggen?

de LBS hier had ook nog een Giant, https://www.giant-bicycles.com/be/tranc ... s-pro-29-2
het jammere is dat ik Giant aan ITEK relateer :)

daar het niet voor zware trails is, en meer voor wat XC gebruik en wat ardennenritjes HEEL AF EN TOE, denk ik wel niet dat ik naar speciale geometrie moet kijken of dergelijke, denk dat ze allemaal wel min of meer in dezelfde lijn rijden?

Grootste veranderingen die ik zie aan de HPC en HPC ActionTeam
Fox 36 kashima ipv Fox 34 voorvork
Fox Float X factory kashima met extra kleine demper (geen idee wat die doet?) tov Fox float DPS
Full XT ipv Deore shifters/XT schakelmateriaal
Magic Mary/Big Betty tov 2x Hans dampff (geen idee wat verschil is maar dit is een kleine aanpassing)
Fox dropper ipv cube dropper post
100g lichter, alsof dat op dit gewicht iets uitmaakt :D
Heb mijn haibike 2 jaar geleden ook bij itek gekocht. Was toen een splinter nieuw model dat ik ze bij haibike zelf moesten bestellen en daar heb ik toch een dikke 450 euro korting op gekregen + enkele accessoires zoals licht, spatborden etc.. gratis

Alleen raad ik aan daar nooit iets aan je fiets laten doen , want zelfs ik als "leek" toen deed het nog beter!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Er komt een nieuwe generatie E bike motoren aan. Eindelijk de samenvoeging van motor en versnellingen. Een aantal ingenieurs bureaus die voor de auto wereld ontwerp heeft zich over de ebike gebogen.

Meer info via de uitzendingen op Y tube van embn: Eurobike 2021.o.a. deze https://www.youtube.com/watch?v=lQ3Cd8dri-Y
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Geen idee of het hier al ter sprake kwam. Info uit de nieuwe Dts Bike: in Dtsl is 80% van de nieuw verkochte MTB's inmiddels een e-MTB. Booming dus. Benieuwd hoe dat in ons vlakke landje is.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

aurelius schreef: di 7 september 2021, 08:32 Geen idee of het hier al ter sprake kwam. Info uit de nieuwe Dts Bike: in Dtsl is 80% van de nieuw verkochte MTB's inmiddels een e-MTB. Booming dus. Benieuwd hoe dat in ons vlakke landje is.

Afgelopen weekend in Willingen kon je ook al goed zien dat e-bikes steeds populairder worden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bij de verhuur in Schladming en Hinterglemm recent was ik op zoek naar een gewone hardtail, zonder E. Nou, met heel veel moeite er nog 1 kunnen vinden, nagenoeg alles E wat de klok slaat. Snap het wel, met E komt ook de gelegenheids-biker nog 'fietsend' een berg op, als ze de lift omhoog willen overslaan. En een fanatiekere XC-rijder neemt zijn eigen HT wel mee richting de bergen.
En verder wel gewoon veel AM- en Endurobikes zonder E te krijgen. Gewoon met de lift omhoog, en dan via het park, over de trails, omlaag.
E ontsluit de bergen voor gewone stervelingen, enorme boost voor het lokale toerisme. Naast wintersport nu ook zomersport, het hele jaar door feest.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

aurelius schreef: di 7 september 2021, 10:12 Naast wintersport nu ook zomersport, het hele jaar door feest.
zoiets?
alleen de wielen vervangen :D
Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

aurelius schreef: di 7 september 2021, 08:32 Geen idee of het hier al ter sprake kwam. Info uit de nieuwe Dts Bike: in Dtsl is 80% van de nieuw verkochte MTB's inmiddels een e-MTB. Booming dus. Benieuwd hoe dat in ons vlakke landje is.
Verbaasd mij niks. Nu vele weer in het buitenland op vakantie waren en de e-Mtbs gezien hebben zal dit in NL ook snel gaan (Als er überhaupt emtbs beschikbaar zijn).
Spyder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 10:36

Gister de STEREO HYBRID 140 HPC SL 750 gereserveerd. levering zou week 44 zijn, dus november.
nu alles rond krijgen met de leasing
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Gaaf, hopelijk echt dan echt geleverd al hoorde ik ook verhalen over begin volgend jaar.. veel veilige kilometers alvast
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

De nieuwe 'BMC' ziet er zeer appetijtelijk uit. En de nieuwe serie van Rotwild ziet er ook best aardig uit. En dat voor eMTBs. Misschien moet ik eens gaan sparen.

Scor 4060Z
Afbeelding

Rotwild RC750
Afbeelding
Plaats reactie