e-mtb's!

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
mysticwizard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 augustus 2021, 13:12

Ik ga even een vraag stellen waarvan ik weet dat velen niets moeten hebben, nl. het tunen van een e-bike. Maar mijn intenties zijn niet om de hooligan uit te hangen maar om op rechte stukken mee te kunnen met kameraden die op dat moment sneller rijden dan 25 km/h.
Ik heb een canyon grand canyon:ON 9 in bestelling die elk moment geleverd kan worden.
Deze heeft een shimano EP8 motor. Via bepaalde apps (zoals eTuning) kun je deze vrij eenvoudig switchen naar bv. USA regio en 32 km/h kunnen (wat voor mij voldoende zou zijn).
Echter zie ik op de website dat er geen ondersteuning is als de E tube firmware 5.0.3 zou zijn, deze kan dan niet gedowngrade worden blijkbaar.
Ik ga ervanuit dat deze firmware 5.0.3 slaat op de firmware geïnstalleerd op de fiets? Lijkt de kans reëel dat deze versie al op mijn fiets zal zitten of moet ik er vanuit gaan dat nieuwe fietsen af fabriek sowieso de laatste update meehebben? Ik duim alvast van niet... :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Shimano heeft het behoorlijk dichtgetimmerd.

Als je een e-bike hebt gekocht omdat het allemaal wat moeizamer gaat dan vroeger, dan heb je een probleem zodra je fietsmaten boven de 25kmh gaan.
Een racefiets of MTB mag zo hard je maar wilt, maar je e-motor houdt er bij 25kmh mee op.
Zo is de wet in de EU.
Maar voor sportieve fietsen zou een max van bijv 32kmh (USA) realistischer zijn.
Maar ook dan loop je tegen de limiet aan
Je zal er mee moeten leven, of iets illegaals moeten doen.

Opvoeren van een e-bike is trouwens anders dan opvoeren van een brommer.
Het vermogen van de e-bike neemt niet toe, alleen de grens tot waar het motortje nog meedoet verschuift.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mysticwizard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 augustus 2021, 13:12

Dat klopt, daar ben ik mij bewust van. Alleen geeft een limiet van 32 km/h wel iets meer vrijheid als er wat harder gereden wordt dan 25 km/h.
Anders ga ik behoorlijk afzien op sommige ritten waarbij veel op de baan gereden wordt :tong

Normaal kan via een simpele app (zoals e-tuning app) eenvoudig geschakeld worden van EU naar USA settings.
Via de laatste firmware (nog maar enkele maanden oud) wordt het blijkbaar moeilijker. Mogelijks heeft iemand hier ervaring mee, vandaar wou ik al even polsen :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nog iets om rekening mee te houden: het is achteraf -ook na terugzetten naar origineel- na te gaan of je fiets derestricted is geweest. Dan kun je fluiten naar eventuele garantie en motortjes zijn moeilijk aan te komen (Shimano verkoopt ze niet los via officiële kanalen).

Ik begrijp de behoefte aan een iets hogere grens wel, zou zelf ook wel rond die 30km/h zien zitten. Maar ik doe het niet.
Nu fiets ik ook niet met vrienden die veel boven die 25km/h rijden (op vlakke paden) maar anders moeten ze zich maar wat aanpassen...
En anders haal je ze wel weer bij op de klims toch? ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: zo 1 mei 2022, 12:42 Jammer , ook omdat ik dus twijfel tussen een 140 of 160 model , weinig dealers hebben deze ook staan , laat staan een proefrit .

Dus vergelijken en vergelijken , de 140 komt het dichts bij mijn huidige geometrie , maar ik lees wat wisselde ervaringen over de 140 en 160 , dus ben niet nog echt overtuigd :o :roll:, en dan niet over de veerweg , maar 160 27,5 wielen tov 140 29" wielen ,qua rij gedrag . en handeling . Ik ben niet een veeleisende rijder , en zal niet jumps, en rock Gardens op zoeken , maar een keer uit proberen zal vast wel een keer gebeuren , zal meer de hm bedwingen zijn in Oostenrijk e.d , en natuurlijk ook weer naar beneden ermee . Echt gek doen gaat niet meer , ivm een ongeluk 2 jaar geleden waarvan ik niet meer geheel ben hersteld , en zal dus ook mijn rijstijl hieraan moeten aanpassen .Dus dan neig ik toch meer naar de 29" en 140 setup(150mm) veerweg , tov de 160 setup (170mm veerweg en 27,5" ) .

Maar meneer dice heeft op beide gereden , en vond/vindt de 140 wat "lomp" en de 160 meer speelser ,ook ivm de lengte chainstay , de 27,5 160 heeft een kortere chainstay dan de 29 " 140 , dus speelser , wat de andere ervaringen ? :roll:
Denk dat achtervorklengte meer uitmaakt om een beetje speelse fiets te krijgen dan wieldiameter. Uiteraard is het met kleinere wielen wel mogelijk kortere achtervorken te gebruiken.

Ter illustratie de geotabel van mijn Merida. Ik rijd een S met 1.70m maar heb proefgereden op een M en dat zou ook kunnen. Maar de lange zitbuis maakt dan dat er niet veel drop gaat passen, en voor mijn smaak hoeft een fiets ook niet heel lang te zijn qua zit en reach. Een e-mtb geeft door z'n gewicht al een extra stukje zekerheid qua rijgevoel en als het dan ook nog een hele lange fiets is haal je (denk ik...) alle speelsheid uit het rijden. Prima als je een tank zoekt die overal overheen walst, maar ik vind dat zelf jammer. Hou meer van een klein beetje compacte fiets.

Afbeelding

Een hoge voorkant/stack maakt -naast een korte achtervork- ook dat de fiets wat makkelijker het voorwiel lift, wat een speelser karakter geeft en het ook makkelijker maakt het voorwiel op/over een obstakel te liften. Prettig ook bij (technische) afdalingen dat het stuur niet zo laag staat. De keerzijde is natuurlijk dat de boel ook sneller los komt op extreem steile klims, die je met een e-mtb wel beter aankunt dan analoog...
Het een is niet persé beter dan het ander, het gaat er altijd om dat je bewust een keuze maakt op basis van je eigen voorkeuren. Als je niet een beetje met de fiets wilt spelen maar wel controle & een zeker gevoel zoekt kan de 140 (29er) misschien best een goede keuze zijn.

De Hybrid 140 is er in enkele uitvoeringen in de kleine maten (XS en S) ook met 27.5" wielen maar heeft dan nog steeds een achtervork van 448mm. Maar goed, dat is maar één waarde en het rijkarakter wordt altijd nog bepaald door het totale samenspel van alle maten en hoeken.
Het Duitse e-mtb magazine gaf de 140 een hoger cijfer dan de 160, maar dat hangt dan ook weer af van welke aspecten je hoe zwaar laat meetellen... Is voor iedereen anders dus ik kan me goed voorstellen dat de een bij een 160 uitkomt en de ander bij een 140.
Lastig kiezen zonder een stukje te kunnen rijden, en het gaat bij e-mtb's meestal ook niet om kleine bedragen... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: ma 2 mei 2022, 11:31 Nog iets om rekening mee te houden: het is achteraf -ook na terugzetten naar origineel- na te gaan of je fiets derestricted is geweest. Dan kun je fluiten naar eventuele garantie en motortjes zijn moeilijk aan te komen (Shimano verkoopt ze niet los via officiële kanalen).

Ik begrijp de behoefte aan een iets hogere grens wel, zou zelf ook wel rond die 30km/h zien zitten. Maar ik doe het niet.
Nu fiets ik ook niet met vrienden die veel boven die 25km/h rijden (op vlakke paden) maar anders moeten ze zich maar wat aanpassen...
En anders haal je ze wel weer bij op de klims toch? ;-)
Een opgevoerde e-fiets is geen fiets meer. En moet je dus aan de verzekering.
Los van dat je met een opgevoerde e-fiets niet in het bos mag komen, want het is geen fiets meer.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt, maar die discussie wilde ik niet weer aanzwengelen.
Is ook een reden dat ik mijn fiets gewoon origineel houd (in elk geval het motorische gedeelte).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

kermit schreef: ma 2 mei 2022, 13:04 Klopt, maar die discussie wilde ik niet weer aanzwengelen.
Is ook een reden dat ik mijn fiets gewoon origineel houd (in elk geval het motorische gedeelte).
Wil de discussie zeker niet aanzwengelen, maar heb wel een vraag over onderhoud aan een Brose-motor (en ja, de wielmaat is softwarematig aan te passen). Heb 2e hands een Turbo Levo HT uit 2017 gekocht vorig jaar en heb nu de indruk dat, naast onbetrouwbaarheid/levensduur van de huidige accu, ook de Brose-motor niet soepel meer loopt en weerstand geeft (zowel bij normaal vooruit trappen als pedalen even achteruit draaien). Wat te doen? Naar de Specialized-dealer of zijn er Brose-specialisten (in het Oosten vh land) en is de inschatting dat zoiets het nog waard is?
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

kermit schreef: ma 2 mei 2022, 13:04 Is ook een reden dat ik mijn fiets gewoon origineel houd (in elk geval het motorische gedeelte).
Ik heb dat plan nu ook voor mijn nieuwe fiets, maar als je 32 gewend bent dan voelt die 25 wel heel traag aan. Zo van: is dit alles?

Waar het ook erg goed van pas kwam was bij agressieve loslopende honden.Vooral Spanje is berucht. Met 32 kun je er nog van weg fietsen, met 25 ben je aan je lot overgeleverd... :P

Maar goed, ik ervaar het probleem vooral in Nederland. Vlakke trails lenen zich voor hogere snelheid en het doel is dan ook vaak zo snel mogelijk het rondje uit te rijden (cross country achtig racen). In de bergen speelt dat effect wat minder.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Klopt, ik loop eigenlijk alleen tegen die 25km/h grens aan op singletracks waar je net wat harder zou kunnen/willen rijden, en op hele flauwe afdalingen waar de zwaartekracht niet genoeg is om het tempo erin te houden. Bijvoorbeeld het Traumpad in Nijmegen, dat is op een paar stukken flink bijtrappen en dat voelt toch wat anders op een 23kg fiets met 2.8 Minions dan op een analoge fiets... :D
In de bergen heb je bergop niet meer snelheid nodig en bergaf gaat meestal zonder ondersteuning ook prima.

@Cubie, misschien een mailtje naar deze jongens proberen?
https://www.ebikemotorcentre.com/
Zij weten veel over de diverse motoren en repareren ook. Misschien kunnen ze al op basis van een goede omschrijving van jouw probleem een diagnose geven en eventuele kostenraming voor het oplossen en dan weet je ook meteen of het de moeite is om dat te (laten) doen.

Hier hun faq specifiek voor Brose motoren:
https://www.ebikemotorcentre.com/freque ... -Questions
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

kermit schreef: ma 2 mei 2022, 11:53 Denk dat achtervorklengte meer uitmaakt om een beetje speelse fiets te krijgen dan wieldiameter. Uiteraard is het met kleinere wielen wel mogelijk kortere achtervorken te gebruiken.

Ter illustratie de geotabel van mijn Merida. Ik rijd een S met 1.70m maar heb proefgereden op een M en dat zou ook kunnen. Maar de lange zitbuis maakt dan dat er niet veel drop gaat passen, en voor mijn smaak hoeft een fiets ook niet heel lang te zijn qua zit en reach. Een e-mtb geeft door z'n gewicht al een extra stukje zekerheid qua rijgevoel en als het dan ook nog een hele lange fiets is haal je (denk ik...) alle speelsheid uit het rijden. Prima als je een tank zoekt die overal overheen walst, maar ik vind dat zelf jammer. Hou meer van een klein beetje compacte fiets.

Afbeelding

Een hoge voorkant/stack maakt -naast een korte achtervork- ook dat de fiets wat makkelijker het voorwiel lift, wat een speelser karakter geeft en het ook makkelijker maakt het voorwiel op/over een obstakel te liften. Prettig ook bij (technische) afdalingen dat het stuur niet zo laag staat. De keerzijde is natuurlijk dat de boel ook sneller los komt op extreem steile klims, die je met een e-mtb wel beter aankunt dan analoog...
Het een is niet persé beter dan het ander, het gaat er altijd om dat je bewust een keuze maakt op basis van je eigen voorkeuren. Als je niet een beetje met de fiets wilt spelen maar wel controle & een zeker gevoel zoekt kan de 140 (29er) misschien best een goede keuze zijn.

De Hybrid 140 is er in enkele uitvoeringen in de kleine maten (XS en S) ook met 27.5" wielen maar heeft dan nog steeds een achtervork van 448mm. Maar goed, dat is maar één waarde en het rijkarakter wordt altijd nog bepaald door het totale samenspel van alle maten en hoeken.
Het Duitse e-mtb magazine gaf de 140 een hoger cijfer dan de 160, maar dat hangt dan ook weer af van welke aspecten je hoe zwaar laat meetellen... Is voor iedereen anders dus ik kan me goed voorstellen dat de een bij een 160 uitkomt en de ander bij een 140.
Lastig kiezen zonder een stukje te kunnen rijden, en het gaat bij e-mtb's meestal ook niet om kleine bedragen... :roll:
Ik heb de geo's met elkaar vergeleken , de 160 komt qwa chainstay het dichtste bij mij huidige fiets (<>7mm) , de lengte balhoofd , balhoofd hoek is nagenoeg gelijk , de bovenbuis zit 5 mm in ,( groter) dan mn huide fiets , de 140 zit daar weer net iets verder vandaan +6 mm groter .

Ik vanochtend op een stereo hybrid 160 gereden . Dat " voelde " goed . Stiekum vindt het speelse karakter van mn huidige fiets wel leuk , en denk dat de 160 daarbij in de buurt komt , maar ga toch kijken of ik voor vergelijk op een stereo hybrid 140 kan rijden . :-q

Maar ik kom van een 29" af , jaar of 3 op gereden en mist toe het " speelse" , dus de overstap genaakt naar 27,5" , en daar met volle plezier van genoten de afgelopen 4 jaar , tuurlijk modellen en geo's veranderen , maar ben bang dat "het tank" gevoel gaat overheersen wat ik toen regelmatig ervaarde met de 29", zelf ben ik 1,74 mtr lengte en zat met de 29" " telkens tussen twee maten in , koos dan altijd de " kleinere" , met de overswitch naar 27,5" zat ik gelijk goed ... :roll:

Stof tot nadenken weer voor mij :~ 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Afbeelding

Voor de grap eens even de geometrie van mijn beide e-bikes naast elkaar gezet :)
Ik heb ze niet heel kort na elkaar gereden (Merida al meer dan een maand geleden) maar gevoelsmatig is de Levo ietsje langer, wat dus ook klopt volgens de cijfertjes, in bovenbuis en reach. Ook wil die ietsje minder makkelijk met de voorkant omhoog, de front-center lengte speelt daar denk ik ook een rol in. Die 2mm verschil in stack begrijp ik niet helemaal, ik heb duidelijk meer spacers onder de stuurpen bij de Levo en toch zit het stuur daar iets lager dan bij de Merida.

Maar de verschillen in rijden zijn niet enorm, ik hoefde nagenoeg niet te wennen aan de Levo SL, die voelde vanaf het begin vertrouwd. Qua sturen dan, aan de minder sterke motor moest ik wel even wennen :D

Over een paar weken gaat de Levo mee naar een week biken in Zuid-Frankrijk. De ervaring in de ritjes tot nu toe is dat de eco stand erg zwakjes is, wel genoeg ondersteuning op vlakke paden om met anderen mee te fietsen maar zodra het echt klimt moet ik de ietwat betere klimmers laten gaan (wat ik niet doe, dan zet ik de fiets namelijk in trail mode ;-)).
Met de app kun je echt supersnel en gemakkelijk de ondersteuning aanpassen, zowel de piek (apart per stand) als de support, dat is de manier waarop de ondersteuning naar de piek opbouwt. Je kunt ook meerdere profielen aanmaken en dan is het helemaal makkelijk om de boel aan te passen. Ik denk dat ik een profiel aanmaak waarin ik de eco stand net een tikje meer power geef, ik ben bang dat ik in de huidige settings erg snel naar trail moet om met anderen mee te blijven rijden. Dan werkt het denk ik beter om eco net dat tikje meer te geven waardoor je veel langer in die stand kunt blijven rijden. Als ik de huidige setting als een ander profiel opsla is het ook maar drie tellen werk om de boel weer terug te zetten.

In de turbo stand heb ik de support juist iets terug gezet, daarmee wordt die stand beter doseerbaar.

Ben erg benieuwd naar de actieradius van de SL in de ritten die we rond de Ventoux gaan doen.
Hier in NL blijkt het tot nu toe een erg zuinig motortje te zijn! (ook op ritten met wat hoogtemeters zoals op de UHR en Nijmegen).

Overigens, de bleutooth verbinding tussen mijn telefoon/app en de fiets is bij de Specialized veel beter dan bij de Shimano van de Merida. Daar zit ik altijd te hannesen om überhaupt verbinding te krijgen, bij de Specialized zet je de fiets aan, start de app op en je hebt onmiddelijk verbinding.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

kermit schreef: ma 2 mei 2022, 14:08 @Cubie, misschien een mailtje naar deze jongens proberen?
https://www.ebikemotorcentre.com/
Zij weten veel over de diverse motoren en repareren ook. Misschien kunnen ze al op basis van een goede omschrijving van jouw probleem een diagnose geven en eventuele kostenraming voor het oplossen en dan weet je ook meteen of het de moeite is om dat te (laten) doen.

Hier hun faq specifiek voor Brose motoren:
https://www.ebikemotorcentre.com/freque ... -Questions
Thnx. FAQ geeft wel iets van een beeld en dat stelt me niet gerust. Ik zal ze eens mailen.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

kermit schreef: ma 2 mei 2022, 14:41 Afbeelding

Voor de grap eens even de geometrie van mijn beide e-bikes naast elkaar gezet :)
Ik heb ze niet heel kort na elkaar gereden (Merida al meer dan een maand geleden) maar gevoelsmatig is de Levo ietsje langer, wat dus ook klopt volgens de cijfertjes, in bovenbuis en reach. Ook wil die ietsje minder makkelijk met de voorkant omhoog, de front-center lengte speelt daar denk ik ook een rol in. Die 2mm verschil in stack begrijp ik niet helemaal, ik heb duidelijk meer spacers onder de stuurpen bij de Levo en toch zit het stuur daar iets lager dan bij de Merida.

Maar de verschillen in rijden zijn niet enorm, ik hoefde nagenoeg niet te wennen aan de Levo SL, die voelde vanaf het begin vertrouwd. Qua sturen dan, aan de minder sterke motor moest ik wel even wennen :D

Over een paar weken gaat de Levo mee naar een week biken in Zuid-Frankrijk. De ervaring in de ritjes tot nu toe is dat de eco stand erg zwakjes is, wel genoeg ondersteuning op vlakke paden om met anderen mee te fietsen maar zodra het echt klimt moet ik de ietwat betere klimmers laten gaan (wat ik niet doe, dan zet ik de fiets namelijk in trail mode ;-)).
Met de app kun je echt supersnel en gemakkelijk de ondersteuning aanpassen, zowel de piek (apart per stand) als de support, dat is de manier waarop de ondersteuning naar de piek opbouwt. Je kunt ook meerdere profielen aanmaken en dan is het helemaal makkelijk om de boel aan te passen. Ik denk dat ik een profiel aanmaak waarin ik de eco stand net een tikje meer power geef, ik ben bang dat ik in de huidige settings erg snel naar trail moet om met anderen mee te blijven rijden. Dan werkt het denk ik beter om eco net dat tikje meer te geven waardoor je veel langer in die stand kunt blijven rijden. Als ik de huidige setting als een ander profiel opsla is het ook maar drie tellen werk om de boel weer terug te zetten.

In de turbo stand heb ik de support juist iets terug gezet, daarmee wordt die stand beter doseerbaar.

Ben erg benieuwd naar de actieradius van de SL in de ritten die we rond de Ventoux gaan doen.
Hier in NL blijkt het tot nu toe een erg zuinig motortje te zijn! (ook op ritten met wat hoogtemeters zoals op de UHR en Nijmegen).

Overigens, de bleutooth verbinding tussen mijn telefoon/app en de fiets is bij de Specialized veel beter dan bij de Shimano van de Merida. Daar zit ik altijd te hannesen om überhaupt verbinding te krijgen, bij de Specialized zet je de fiets aan, start de app op en je hebt onmiddelijk verbinding.
Ik heb ook al behoorlijk wat zitten pielen met mijn ondersteunings levels in de shimano app dan wel..

Wat je aangeeft klopt, eco iets verleggen zodat je daar het meeste deel in kunt fietsen vind ik ook het prettigste.

Wat ik ook prettig vind is de vraag naar power op trail/boost niet veel verder te zetten dan bij eco. Je kunt dan veel beter doseren maar hebt dan duidelijk meer power.

Ook al eens geprobeerd om een 1stand voor alles te maken door de nm in trail tot 70nm te zetten, dan de vraag voor power op de eco plek. Werkte eigenlijk best goed alleen zou ik daar nog wel eens een range test mee willen doen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dice Oldskool schreef: zo 1 mei 2022, 13:24 ...
https://www.megastore.bike/bikes

Even selecteren op emtb, merk en verfugbar.


Uiteraard ben je ook van harte welkom om een ritje op de mijne (M) te maken. :-q
Bedankt voor het aanbod , wordt gewaardeerd :-q :-q

De tip van Bike discount megastore is ook super , er zijn nog diverse fietsen beschikbaar in de uitvoeringen en maten die mijn voor keur hebben , eens kijken of we een afspraak kunnen plannen om te gaan kijken :-q , mijn keuze is toch al een beetje bekend , 160 , ook omdat ik er gisteren op heb kunnen rijden , maar ik wil toch ook nog de 140 proberen om goed te kunnen vergelijken .(de action team is wel mn droombike :kiss: )

:)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie